جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام جمعه کهک گفت: تلاش در راستای حضور حداکثری مردم مهمترین اولویت در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه های نماز جمعه و در ادامه مباحث پیرامون رذائل اخلاقی به بررسی آثار و پیامدهای دنیوی و اخروی استماع موسیقی حرام پرداخت.

وی ادامه داد: گرفتار شدن به فقر و تنگدستی اولین اثر این عمل ناپسند است که امام صادق (ع) در رابطه با آثار غنا می فرمایند: الغناء... ء. یعقب الفقر؛ غنا موجب تنگدستی می شود.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی بیان داشت: آلوده شدن به بلیه اخلاقی نفاق، دومین اثر استماع غناست که در روایات ذکر شده است؛ قال الامام الصّادق (ع) : الغناءُ عُشُّ النفاق؛ غناء و آوازه خوانی، لانه نفاق و دوروئی است.

وی ادامه داد: سومین اثری که در روایات بیان شده است عبارت است از زوال معنویت و برکت؛ قال رسول الله (ص) : لا تَدخلُ الملائکةُ بیتاً فیه خَمرٌ أو دفٌّ أو طَنبُور أو نَردٌ و لا یُستجابُ دعاءُ هُم و تَرتفِع عَنهم البرکة؛ فرشتگان وارد خانه ای که در آن شراب یا دایره یا طنبور (نوعی از آلات موسیقی) و یا نرد (نوعی وسیله قمار) باشد، نمی شوند و دعای اهل آن خانه مستجاب نمی گردد و برکت از آنان برداشته می شود.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی تاکید کرد: قساوت قلب نیز اثر دیگر این گناه است؛ پیامبر اعظم (ص) می فرمایند: ثلاثٌ یَقسینَ القلبَ: اِستماعُ اللَّهو و … سه چیز باعث قساوت و سنگ دلی می گردد: (یکی از آنها) گوش دادن به چیزهای لغو و بیهوده است.

امام جمعه کهک در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته، تلاش در راستای حضور حداکثری مردم را مهمترین اولویت در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو دانسته و رای بالای رئیس جمهور آینده را پشتوانه ای برای دفاع از حقوق ملت در دنیا ارزیابی کرد.

وی در ادامه به تبیین شاخصه های رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی در شخصیت ممتاز شهید رئیسی پرداخت.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی تلاش بی وقفه و خالصانه در راستای خدمت به مردم و از خودگذشتگی در مسیر حفظ مصالح کشور را دو ویژگی مهم این شخصیت بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی دانست.

خطیب جمعه کهک در ادامه خطبه ها، ضمن گرامی داشت یوم الله ۱۵ خرداد، این روز بزرگ را تبلور پشتیبانی امت از امام خود دانست و افزود: ملت بزرگ ایران از ۱۵ خرداد ۴۲ تا امروز در هر عرصه ای که اسلام و انقلاب نیازمند نصرت و حضور در صحنه بوده است، همواره حماسه آفریده اند که آخرین تجلی این حضور را می توان در تشییع با شکوه شهدای خدمت مشاهده نمود.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در پایان خطبه های نماز جمعه، سالروز ۱۴ خرداد و یاد و خاطره امام خمینی (ره) را گرامی داشته و به تبیین ویژگیهای آن شخصیت بزرگ پرداخت.

وی مقام والای معنوی و همچنین شناخت دقیق و صحیح از اسلام را دو ویژگی منحصربه فرد امام خمینی (ره) دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha