پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
حجت الاسلام الهایی

حوزه/ وبینار دانش افزایی با موضوع معافیت تحصیلی طلاب جدیدالورود ویژه معاونین امور طلاب و دانش آموختگان مدارس علمیه خوزستان به همت معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، وبینار دانش افزایی با موضوع معافیت تحصیلی طلاب جدیدالورود ویژه معاونین امور طلاب و دانش آموختگان مدارس علمیه خوزستان به همت معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خوزستان و با ارائه حجت الاسلام الهایی مسئول امور مشمولین این معاونت برگزار شد


در این وبینار حجت الاسلام الهایی مسئول امور مشمولین حوزه علمیه خوزستان ابراز داشت: معافیت تحصیلی یا مقدماتی است یا ارتقائی؛ در دریافت معافیت تحصیلی مقدماتی طلبه یا زیر دیپلم است که در این جا تاریخ تولد او بعلاوه ۱۸ می شود و اگر مجموع آن مصادف با همان سالی باشد که در آن قرار داریم طلبه باید در نیمه دوم سال تولدش به دنیا آمده باشد.

وی افزود: اگر تحصیلات طلبه بالای دیپلم بود تاریخ تولدش بعلاوه ۲۰ می شود. اگر طلبه دانشجو بوده باشد و بیش از ۳۰ واحد را هم گذرانده باشد در اینجا تاریخ تولد او بعلاوه ۲۱ می شود.

مسئول امور مشمولین حوزه علمیه خوزستان ابراز کرد: برای دریافت معافیت تحصیلی مقدماتی طلبه باید یا مدرک فارغ التحصیلی داشته باشد یا انصراف از تحصیل داده باشد،

حجت الاسلام الهایی خاطرنشان کرد: برای دریافت معافیت تحصیلی ارتقائی باید مدارک به همراه نامه ارسال گردد؛ برای طلاب سفیرانی به این دلیل که فقط یک مدرک تحصیلی(سطح۲) تحویل طلبه می گردد باید جهت ارتقای معافیت از سطح ۱ به ۲، نامه اتمام سطح۱ را از معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان دریافت نماید.
وی همچنین بیان کرد: برای دریافت معافیت تحصیلی ارتقائی اگر طلاب مدرک تحصیلی سطوح را نداشته باشند میتوانند با مراجعه به معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان نامه اتمام هر سطح دریافت کنند.
وی گفت: برای انصراف از تحصیل باید نامه درخواست انصراف مرکز، پرینت آخرین معافیت، آخرین مدرک کلاسیک، درخواست انصراف طلبه، پیوست نامه حوزه و ارسال گردد.

مسئول امور مشمولین حوزه علمیه خوزستان گفت: مراحل دریافت معافیت تحصیلی به این صورت است که ابتدا مدرسه نامه درخواست معافیت را به همراه مدارک طلبه (باید اسم پلیس بعلاوه ۱۰ که طلبه می خواهد به آن مراجعه کند در نامه قید شود) برای معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خوزستان ارسال می کند ما مدارک را بررسی کرده و نامه ی درخواست معافیت تحصیلی را برای مدرسه ارسال می کنیم.

وی ادامه داد: در ادامه مدرسه باید نامه معافیت را چاپ و مدارک مهر شده ی طلبه را به همراه نامه الصاق کرده و به طلبه تقدیم کند. طلبه نیز باید همراه با نامه و مدارک به پلیس بعلاوه ۱۰ مراجعه کرده و بعد از دو روز پرینت دریافتی از پلیس بعلاوه ۱۰ را برای ما ارسال کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha