پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
رافعی

حوزه / یک کارگردان سینما گفت: قیام ۱۵ خرداد پایه‌های پیروزی انقلاب را بنا گذاشت اما آنگونه که باید در سینما و تلویزیون به آن پرداخته نشده است.

عباس رافعی کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه ظرفیت‌های بالایی برای پرداختن به انقلاب اسلامی وجود دارد، اظهار کرد: قیام ۱۵ خرداد رویدادی تاثیرگذار در انقلاب اسلامی است؛ این رویداد مهم به رهبری امام خمینی(ره) پایه‌های پیروزی انقلاب را بنا گذاشت اما آنگونه که باید در سینما و تلویزیون به آن پرداخته نشده است.

وی افزود: برای تصویرگری رویدادهای انقلاب باید نگاهی گسترده به موضوع داشت یعنی وقتی قرار است به ۱۵ خرداد بپردازیم تنها روز مذکور را مورد نظر نداشته باشیم بلکه قبل و بعد از این رویداد را هم به مخاطب نشان دهیم چه اتفاقاتی باعث به وجود آمدن ۱۵ خرداد شد و نتیجه آن در آینده این سرزمین چگونه بود.


این فیلمساز ادامه داد: برای روایت تاریخ انقلاب برخی مشکلات وجود دارد هم اینکه برخی روایت‌ها شاید به مذاق عده‌ای خوش نیاید این امر باعث می‌شود آثار نمایشی تحریف شود، وقتی تحریف پیش می‌آید مخاطب آن را پس می‌زند. برای همین برخی از تولیدات این حوزه نتوانستند در جذب مخاطب موفق باشند در ضمن در ساخت آثاری با محوریت رویدادهای انقلاب باید به این نکته توجه داشته باشیم که مخاطب امروز بسیار آگاه است برای همین کوچک‌ترین امر خلاف واقعیت را تشخیص می‌دهد.


رافعی تاکید کرد: برای اینکه به بهانه واقعیت بعضی اشتباهات پیش نیاید لازم است کارگردان نسبت به موضوع اشراف داشته و از مشاهدات شاهدان عینی نیز بهره برد درضمن مدیران نیز وقتی متوجه شدند فیلمی بدون تحریف و غرض ورزی به انقلاب نظر داشته برخی سلیقه‌های دیدگاهی را کنار گذاشته و از کار مربوطه حمایت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر نتوانیم تاریخ این سرزمین را با زبان فیلم و سریال به مخاطب منتقل کنیم مغرضان این کار را انجام خواهند داد. برای نمونه هالیوود با ساخت «آرگو» تحریفی آشکار از تسخیر لانه جاسوسی داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha