دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: امروز تمام تلاش دشمن تحریف شخصیت امام و از بین بردن مکتب امام(ره) است. شما می بینید اکنون بعد از گذشت حدود ۱۴۰۰ سال از زمان حیات پیامبر اکرم(ص) بدلیل اینکه فکر و مکتب پیامبر کرم(ص) که برگرفته از آیات و روایات الهی بود، تمام هست و نیست دشمنان را به خطر انداخته است، لکن دشمنان درصدد تحریف مکتب آن حضرت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه با اشاره به فرارسیدن ۱۴ خرداد سالروز رحلت امام خمینی(ره) گفت: ایشان دارای شخصیت جامعی بود. اوصاف کثیری از جمله سیاستمدار، حکیم، عارف، فیلسوف، مجاهد و اوصاف مختلفی در این ابرمرد جمع بود که تاکنون ما نظیر آن را در غیر از معصومین علیهم السلام، در فرد دیگری ندیده بودیم.

وی با بیان اینکه امروز تمام تلاش دشمن تحریف شخصیت امام و از بین بردن مکتب امام(ره) است، ادامه داد: شما می بینید اکنون بعد از گذشت حدود ۱۴۰۰ سال از زمان حیات پیامبر اکرم(ص) بدلیل اینکه فکر و مکتب پیامبر کرم(ص) که برگرفته از آیات و روایات الهی بود، تمام هست و نیست دشمنان را به خطر انداخته است، لکن دشمنان درصدد تحریف مکتب آن حضرت هستند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: خیلی باید مواظب تحریف باشیم. در صدر اسلام نیز شخصیت امیرالمومنین (ع) را تحریف کردند بطوری که در منابر ۶۰ سال بر امیرالمومنین (ع) سب کردند. حضرت در مسجد در حال عبادت به شهادت رسید ولی گفتند که مگر حضرت علی(ع) هم نماز می خواند؟! در دنیا این ظرفیت وجود دارد که جای ظالم و مظلوم را عوض کند و ۶۰ سال بر دومین شخص عالم سب کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی تاکید کرد: دشمن قدرت دارد تا فکر ها را تغییر دهد و شخصیت را تحریف کند لذا امروز باید از مکتب امام راحل مواظبت کنیم.


امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از گفت و گوی خود به تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل پرداخت و گفت: حضرت امام دشمن شناس بود در مقابل دشمن مماشات نمی کرد و شفاف نظر خود را بیان می کردند. امروز می بینیم که برخی ها نمی توانند شعار «مرگ بر آمریکا» را بگویند درحالیکه امام(ره) عزت و حیات را در سایه مبارزه می دانست و سیاست کفر و شیاطین جهانی مخصوصا آمریکا را بر انقلاب حرام کرده بود.

وی با بیان اینکه امام راحل اعتماد نفس و استقامت بی نظیر در مقابل دشمنان داشتند، بیان کرد: امام خمینی(ره) استکبار جهانی را به لرزه در آورد و اوضاع را تغییر داد. آمریکایی که به مملکت ما مسلط بود ، بر سرنوشت ما تصمیم می گرفت و تمامی ذخایر ما را به غارت می برد، اکنون در منطقه هیبت اش شکسته است و دشمن تمامی این قضایا را از امام خمینی(ره) و مکتب آن می بیند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی زندگی امام خمینی(ره) را الگو گرفته از علی ابن ابیطالب (ع) دانست و گفت: تمامی امکانات انقلاب اسلامی در دست امام(ره) بود لکن در زندگی خود به علی ابن ابیطالب اقتدا کرده بود و زندگی ساده ای داشت. اعتقاد امام این بود که یک تار موی کوخ نشینان و شهید دادگان به همه کاخ نشینان جهان شرف و برتری دارد.

باید مکتـب امام خمینی رحمه الله را حفظ و تبیین کنیم

امام جمعه ارومیه عدم ترس و ارتباط عمیق با خداوند را از دیگر ویژگی های بارز حضرت امام راحل دانست و افزود: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه، اهل تهجد و نماز شب بود، دعا و عبادت بود و با خداوند ارتباط وسیع و گسترده داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: امام(ره) تنها به خداوند اعتماد و تکیه داشت به غیر از خداوند تبارک و تعالی از هیچکس ترس نداشته و مصداق تام آیه « الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ » بودند.

وی افزود: حضرت امام در خاطرات خود بیان میکنند که وقتی من را از قم به تبعید می بردند، در مکانی ماشین را کنار زدند و احساس کردم که میخواهند من را به شهادت برسانند؛ به باطن خود مراجعه کردم دیدم اصلا ترسی ندارم و قسم میخورد که به خداوند سوگند که من تاکنون به غیر از خداوند از کس دیگری نترسیدم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی در پایان بیان کرد: برنامه گرامیداشت سالروز رحلت امام (ره) مثل هرسال با شکوه برگزار خواهد شد و مردم ایران به دنیا اعلام خواهند کرد که هنوز امام (ره) در دل آن هاست و امام را از یاد نبرده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha