پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
جمیله علم‌ الهدی

حوزه/ همسر رئیس جمهور شهید ایران گفت: شهید حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود و جمهوریت اسلامی را به طور عملی تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، جمیله علم‌ الهدی، در مراسم «روایت تحول؛ تبیین خدمات شهید سید ابراهیم رئیسی در حوزه علمی و دانشگاهی» که امروز ۱۲ خرداد، با همکاری مجموعه علمی و دانشگاهی استان خراسان رضوی و دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و با حضور فرهیختگان ملی، نخبگان، استادان و دانشجویان و خانواده معزز شهید حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در سالن دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: سخت‌ترین و سوزناک‌ترین درد بشر، درد فراق است و از این جهت ما عزادار هستیم.

وی ادامه داد: شهید حجت الاسلام و المسلمین رئیسی هیچ‌گونه توجیه و بهانه‌ای را برای تعطیلی کلاس درس و دانشگاه نمی‌پذیرفت، از همین رو بنده نیز از روز یکشنبه هفته گذشته برای تدریس در کلاس درس دانشگاه حضور یافتم.

علم‌ الهدی ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی‌های ادبیات ایران نیز شرح درد فراق است همانگونه که مولانا می‌گوید «بشنو از نی چون شکایت می‌کند، از جدایی‌ها حکایت می‌کند»، در واقع درد فراق درد بسیار سختی است اما همین درد فراق هم اسباب تعالی و تزکیه است، همانگونه که شاعران، عارفان و بزرگان دین در این زمینه شعرهای بسیاری سروده‌اند و دیوان شعر و غزلیات امام راحل(ره) نیز مملو از شرح فراق است.

ویژگی ملت ما تولید حماسه از سوگ است

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: این درد بزرگی است ک باید تبدیل به فرصت شود، ملت شهیدپرور ایران بارها و بارها در این درد سوخته‌اند و حماسه آفریده‌اند، ویژگی ملت ما تولید حماسه از سوگ است و از سوگ فراق شهید جمهور، ملت ایران دچار انفعال نشدند بلکه حماسه‌ای آفریدند که همه مردم دنیا از این شور، محبت، هیجان و عواطف ملت شریف ایران انگشت به دهان ماندند.

وی با اشاره حضور رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای در منزل شهید حجت الاسلام و المسلمین رئیسی پس از شهادت ایشان گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند بر این فراق حق دارید گریه کنید اما شکرگزار هم باشید چرا که با شهادت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، نظام جمهوری اسلامی چند پله به جلو رفت و شهادت وی کمتر از حیات وی برای نظام نبود.

علم‌ الهدی ادامه داد: خدا را شکرگزارم چرا که در واقع با شهادت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی یک رفراندومی با قلب‌ها انجام شد، در واقع خدا رفراندوم را انجام داد و مردم با اشک و آه دوباره به جمهوری اسلامی رای دادند و این دستاورد بزرگی است که نباید آن را از دست داد چرا که از نگاه من دستاورد بزرگ شهید جمهور این بود که جمهوری اسلامی را به طور عملی تبیین کردند.

وی بیان کرد: شهید حجت الاسلام و المسلمین رئیسی طی ۳ سال ریاست جمهوری خود نشان داد در جمهوریتی که اسلامی باشد، رابطه مردم و مسئولان چگونه می‌تواند باشد و نیز نشان داد که اقتصاد چگونه باید مدیریت شود و توانست معنای اقامه عدل را نشان دهد. ایشان توانست از تمام ایده‌ها و تئوری‌های مارکسیستی فاصله بگیرد، مفهوم دقیق اقامه عدل و همراهی علم و فرهنگ را نشان بدهد و تحولات علمی را رقم بزند.

تقویت جمهوری اسلامی دستاورد بزرگ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی

همسر رئیس جمهور شهید جمهوری اسلامی ایران گفت: تقویت جمهوری اسلامی و تاکید بر اسلامی بودن جمهوریت، دستاورد بزرگی است که با شهادت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و همراهان وی به نمایش گذاشته شد.

وی از اینکه خط فتنه و توطئه هرگز کوتاه نیامده و مخالفان داخل و خارج جمهوری اسلامی و همچنین کسانی ندانسته به انحراف جمهوریت اسلامی فکر می‌کنند اظهار نگرانی کرد و ادامه داد: از اصحاب رسانه‌های اجتماعی، رسمی و دولتی تشکر می‌کنم که این چند روز فضا را از عطر شهادت، ایمان و معنویت پر کردند و نشان دادند میدان بازی دست متدینان و مومنان است.

جامعه دانشگاهی همواره باید گوش به زنگ باشد

علم‌ الهدی در ادامه با بیان اینکه جامعه دانشگاهی حق ندارد غفلت کند بلکه همواره باید گوش به زنگ باشد، افزود: آنچه که این روزها نگران‌کننده است چیزی است که شایسته مردم ایران نیست. مردم ایران با این حرکت اخیر و حماسه‌ای که آفریدند، نشان دادند طرفدار صداقت، صمیمیت، محبت، خدمت و عدالت هستند و به تکنیک‌های متزورانه رسانه‌ای توجهی ندارند، مردم در واقع رازها را کشف می‌کنند و خوب می‌دانند چه کسی خدمتگزار است و چه کسی راست می‌گوید.

وی بیان کرد: لازم نیست برای فریبکاری دوباره دست به کار شد، لازم نیست برای تغییر جایگاه‌های قدرت از روش‌های کهنه و فرسوده در کشورهای ملحد استفاده شود بلکه باید با مردم صادقانه حرف زد.

تاثیرگذاری شهدای جمهوری اسلامی قوی است

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان این که شهید حذف نمی‌شود چرا که قرآن بر این امر تاکید کرده است افزود: شهیدی مثل رئیسی همچنان نگران جامعه بوده و در حال حاضر تاثیرگذاری او بیشتر و عمیق‌تر است، این یک قاعده است که شهدای جمهوری اسلامی تاثیرگذاری دارند و تاثیرگذاری آنها خیلی قوی است.

علم‌ الهدی عنوان کرد: آنچه که نگران هستم این است که در زمینه تبلیغاتی که به صورت قانونی باید آغاز شود و به پیش برود خط سازش در داخل کشور دوباره زنده شود و اتفاقی که بعد از شهادت حاج قاسم افتاد دوباره رخ دهد.

وی ادامه داد: بعد از شهادت حاج قاسم، مردم پای کار آمدند و ما می‌توانستیم جلوی سازش را بگیریم ولی جریان‌های سیاسی نابالغ اجازه این کار را ندادند و دوباره این اتفاقات در حال رقم ‌خوردن است، جریان مقاومت جریانی است که باید همچنان خون تازه در او دمیده شود.

علم‌ الهدی با بیان این که غزه همچنان در آتش می‌سوزد و جریان مقاومت همچنان دست تنها است، افزود: تا زمانی که رهبر فرزانه انقلاب هستند جای هیچ نگران نیست و مردم ایران استوار پشت مقاومت می‌ایستند و همه جوانان کشور تا پای جان به غزه کمک می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha