شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
طباطبایی

آیت الله طباطبایی نژاد مایه بشر را فکر دانست و عنوان کرد: هر گاه از مسیر تحقیق فاصله گرفتیم باید بدانیم در مسیر اشتباه قرار داریم و کار بشر تحقیق است و این تحقیق هم در دین و هم دنیا وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان ، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار با مدیران و مهندسان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان، شهید رئیسی را انسانی خالص، فعال، بی تکبر، مودب، ولایی و ولایتی عنوان کرد و اظهار داشت: شهید رئیسی در مدت خدمت خود به گونه ای عمل کرد که سران و نمایندگان نزدیک به ۹۰ کشور در مراسم رئیس جهور حضور یافتند و یا پیام تسلیت ارسال نمودند و این حاکی از فعالیت و تلاش شبانه روز شهید رئیسی است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت و جاگاه تحقیق و تفکر در زندگی بشر گفت: تفاوت میان انسان و حیوان درمسئله تحقیق است، یعنی انسان تحقیق می کند و در رشته ای بالاتر می رود، اما حیوان این گونه نیست و علت آن این است که حیوان آن فکر و عقل انسان را ندارد.

وی افزود: در تعریف انسان گفته می شود "الانسان حیوان ناطق" ، یعنی ظاهر آن این است که می گوییم انسان حرف می زند، اما در واقع به معنی آن است که انسان، متفکر است.

امام جمعه اصفهان انسان بدوی فارق از فکر و تعقل را همانند حیوان بیان کرد و ادامه داد: در فلسفه در تعریف فکر گفته می شود "الفکر حرکت من المبادی الی المراد"، لذا کار انسان تحقیق است و انسانی که تحقیق نداشته باشد در واقع انسانیت خود را تعطیل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: همه گمراهی ها به دلیل جهل است و علت جهل نیز عدم تحقیق و فکر است و در طلبگی نیز روش کار، تحقیق و تفکر است و اگر طلبه در مسائل مورد نیاز مردم فکر و تحقیق نماید می تواند بزرگ شود.

آیت الله طباطبایی نژاد مایه بشر را فکر دانست و عنوان کرد: هر گاه از مسیر تحقیق فاصله گرفتیم باید بدانیم در مسیر اشتباه قرار داریم و کار بشر تحقیق است و این تحقیق هم در دین و هم دنیا وجود دارد.

در ابتدای این دیدار تعدادی از مهندسان و فعالان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان گزارشی از عملکرد و فعالیت های این مرکز ارائه کردند.

در این گزارش آمده است سال زارعی گذشته از نظر تامین آب کشاورزی مطلوب بوده است و اظهار شد پس از چند سال با رهاسازی آب در زمان مناسب آبان ماه و پیش بینی سال پربارش از ابتدای سال، علی رغم زمستان خشک و احتمال خطر نابودی حدود ۴۰ هزار مترمربع کشت انجام شده، بارش های خوب اواخر زمستان و بهار سبب به ثمر رسیدن این کشت شد و اکنون وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

در این گزارش به کشت استراتژیک غلاتی همانند گندم و جو اشاره و بیان شد در بحث بذر غلات، مرکز تحقیقات در حال فعالیت است و اتفاق خوبی که در سنوات اخیر افتاده دستیابی به ارقام متناسب و مقاوم در برابر شرایط منطقه و تنش های جدید مانند شوری، خشکی و کم آبی بوده است.

هم چنین با توجه به این که در ابتدای انقلاب اسلامی، میزان تولید غلات ۲۵ میلیون تن بوده است، این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۲۵ میلیون افزایش یافت و در سال ۱۴۲۰ باید به ۱۷۵ میلیون تن برسد.

مهندسان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به افزایش تولید را، افزایش بهره وری در کشاورزی دانستند و یکی از مهم ترین آیتم های آن را تامین اولیه نهاده های بذر عنوان کردند.

تولید غلات دارای بهره وری و معرفی اقلام جدید برای مناطق دارای مشکل اقلیم و شوری، بخشی از رسالت مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است.

گفتنی است: سال گذشته استان اصفهان در خصوص تولید بذر به خودکفایی رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha