پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
حجت الاسلام دولتخواه نماینده ولی فقیه در منطقه چهارم ندسا

حوزه/ نماینده ولی فقیه در منطقه چهارم ندسا گفت: یکی از مصادیق بسیار ارزشمند کوثر وجود علما در همه اعصار است و در عصر اخیر نیز وجود امام راحل از مصادیق بارز کوثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام دولتخواه نماینده ولی فقیه در منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران شامگاه یکشنبه در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مصلی شهدای محراب دیر، اظهار داشت: وقتی مشرکین نسبت های ناروایی به وجود پیامبر اسلام دادند، سوره کوثر نازل شد و خداوند فرمود ما به تو کوثر و خیر فراوان عطا می‌کنیم.

وی درباره مصادیق کوثر، بیان کرد: حوض کوثر در بهشت، نبوت، پیروزی پیامبر در جنگ‌های متعدد، فرزند و ذریه زیاد، وجود علمای بزرگ و ربانی در عصرهای مختلف از جمله مصادیق کوثر برشمرده شده است.

حجت‌الاسلام دولتخواه با بیان اینکه وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) بارزترین مصداق کوثر است، افزود: یکی از مصادیق بسیار ارزشمند کوثر وجود علما در همه اعصار است و در عصر اخیر نیز وجود امام راحل از مصادیق بارز کوثر است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در عصر حاضر که مسلمانان در اوج ذلت و خاری بودند، چنان عزتی به اسلام و مسلمانان و تشیع بخشید که شاهد این عزت و سرافرازی در تمام کره خاکی هستیم.

نماینده ولی فقیه در منطقه چهارم ندسا با بیان اینکه علمای زیادی داشته ایم اما هیچ کدام به جامعیت امام(ره) نبودند، گفت: امام یک فقیه زبردست، اصولی متبحر، فیلسوف صاحب رای، عارف، اهل ذکر، دارای بینش باز و مسلط بر سیاست و اوضاع و احوال دنیا بود و فراتر از زمان و مکان را می‌دید.

وی با اشاره به تعبیر شخصیت امام راحل از دیدگاه علامه شهید مطهری، افزود: در شخصیت امام راحل چهار آمنه شامل ایمان به هدف، راه، مردم و خداوند وجود داشت.

حجت‌الاسلام دولت‌خواه با بیان اینکه امام برای رسیدن به هدف راه مبارزه را انتخاب کرد و برای هر مصیبتی آماده شده بود، خاطرنشان کرد: امام میلیون ها شیعه پای کار و بسیجی داشت که با عشق و علاقه خود را زیر تانک می‌انداختند و روی مین و جلوی آتش می‌رفتند.

وی با اشاره به ایمان امام به مردم ایران، تاکید کرد: تاریخ و تجربه نشان داده است که ایمان امام به مردم بر اساس حق و حقیقت بوده است.

نماینده ولی فقیه در منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه امام راحل در اوج ایمان به پروردگار بود و با تکیه بر خدا نهضت خود را پیش برد، گفت: امام خمینی(ره) انقلابی را برای ما به ارث گذاشت که هر جای دنیا می‌رویم به آن افتخار می‌کنیم و در ۴۵ سال گذشته در عرصه‌های مختلف عزت و اقتدار خود را به دنیا ثابت کردیم.

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما در قبال امام(ره) شناخت او و سپس شناساندن امام به دیگران است، ادامه داد: عده‌ای به دنبال تحریف شخصیت و راه امام(ره) هستند که باید هوشیار باشیم.

حجت‌الاسلام دولت‌خواه با بیان اینکه ما امروز وارثان انقلاب و آرمان‌های امام هستیم، عنوان کرد: امروز یک انتخابات ناخواسته در پیش داریم که باید به وصیت امام جامه عمل بپوشانیم و هوشیار باشیم و در عرصه‌های مختلف تلاش و کوشش و تبیین کنیم.

وی با تاکید بر حضور پرشور در انتخابات و انتخابی در تراز رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی، ابراز کرد: اگر کوتاهی کنیم ممکن است نااهلان بار دیگر بر کشور مسلط شوند. خود را برای انتخابات پرشور آماده کنیم.

نماینده ولی فقیه در منطقه چهارم ندسا با تاکید بر اینکه یکی از میراث‌های امام راحل، اصل ولایت فقیه و ولی فقیه است، تصریح کرد: هر جا گوش به فرمان رهبری بودیم و از ولایت فقیه تبعیت کردیم موفق شدیم و هر جا از ولی فقیه پیروی نکردیم، خسارت دیدیم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری بعد از ۳۵ سال از ارتحال امام(ره) چنان کشتی انقلاب را در دریاهای متلاطم هدایت می‌کند که بارزترین آن در روزهای اخیر دیدیم.

حجت‌الاسلام دولت‌خواه تاکید کرد: باید قدردان نعمت رهبری امام خامنه‌ای مدظله العالی، جمهوری اسلامی، انقلاب، امام، شهدا و مسئولان مخلص باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha