دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انقلاب را اصول حفظ کرده و رهبری نماد این اصول است، گفت: اگر رهبری می‌فرمایند باید راه امام ادامه یابد یعنی باید این اصول حفظ شود، اصول و ایمانی که غزه را به نماد شکست صهیونیست و اقتدار امت اسلام تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که با حضور مسئولان ارشد استانی در حسینیه ثارالله شهر یاسوج برگزار شد، گفت: امام بزرگوار نماد شجره در این قرون و اعصار است. امام همان امام دهه‌های ۳۰ تا ۵۰ است که از دیدگاه آیت‌الله وزیری تعالی پیدا می‌کند اما افول نمی‌یابد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فضائل امام خمینی(ره)، گفت: اگر فضائل امام را مشاهده کنیم نماد نظم و انضباط و عمل مبتنی بر ایمان است و در این راه هم ثابت قدم بودند.

وی با بیان اینکه امام(ره) نماد ایستادگی بر حق، شجاعت در برابر دشمن، فرو و تواضع است، افزود: در دوران مبارزه تا زبان به تهدید و فشار گشودند، امام فرمودند من از عراق حرکت می‌کنم و هر جایی بتوانم سخن بگویم آنجا حضور خواهم داشت و چهره واقعی استکبار آمریکا و انگلیس را برای جهانیان بازگو کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با بیان اگر سلاح ایمان نبود، ایستادگی اسراء جنگ را شاهد نبودیم، گفت: چرا در زندان های بعث که هیچ خبری از امکانات نبود خبری از افسردگی روحی اسراء نبود همه دلیل آن ایمان و عمل صالح است.

امان جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت امام(ره) نماد عمل صالح است، گفت: صحبت، اعمال، قطعنامه، تبعید به نجف و پاریس، سکوت و همه اقدامات امام برای خدا بود و در آخر هم با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به دیدار معبود شتافت.

وی با بیان اینکه کسانی که در طول تاریخ به شهادت رسیدند اگر مؤمن نبودند هرگز به این جایگاه نمی‌رسیدند، گفت: ایمان اساس شهادت و استقامت است و شهید سلیمانی نیز از چنین فضائلی برخوردار بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با اشاره به فضائل اخلاقی رئیس جمهور شهید، گفت: فضائل اخلاقی شهید رئیسی در ایمان او است، شهید رئیسی شخصیتی فروتن، خدوم و دارای تواضع بودند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب را اصول حفظ کرده و رهبری نماد این اصول است، گفت: اگر رهبری می‌فرمایند باید راه امام ادامه یابد یعنی باید این اصول حفظ شود اصول و ایمانی که غزه را به نماد شکست صهیونیست و اقتدار امت اسلام تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد عنوان کرد: اگر امام نبودند و مقام معظم رهبری سکانداری این حکومت را به دست نداشتند این عظمت و قدرت سیاسی در یمن، غزه و فلسطین و سایر کشورهای مسلمان جهان را شاهد نبودیم که جانبازان و شهدای انقلاب اسلامی این قدرت را به وجود آوردند.

وی به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: قطعا اگر اصولی و منطقی به مشکلات اقتصادی فکر کنیم بر مشکلات فائق می‌آییم و اگر غیر از این باشد به نتیجه‌ای نمی رسیم.

امام جمعه موقت تهران توصیه‌ای برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری داشت و گفت: اگر در مناظرات و گفت وگوها به جای پرداختن به واقعیت‌ها و تنگناهای اقتصادی و ارائه راهکار با استفاده از ظرفیت واقعی سخن نگوییم و شعار دهیم و میدان گفت و گو را به میدان نزاع سطحی و بی ریشه تبدیل کنیم قدمی به جلو بر نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: مردم به شعارهای هزینه‌ساز در انتخابات ریاست جمهوری توجه نکنید و از نامزدهای انتخاباتی نقشه راه برای خلق ثروت و افزایش درآمد ریالی و ارزی دولت و راهکار بزرگ شدن اقتصاد ایران را مطالبه کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با بیان اینکه مردم در میدان هستند اگر ببیند ما درست قدم برمی داریم همراهی می‌کنند، افزود: کاروان مسئولان تراز اول کشور آسیب می‌بیند اما در دل مردم اضطراب و نگرانی ایجاد نمی شود که همه به برکت رهبری مقتدر و مردم وفادار است.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از پیروزی انقلاب انگشت شمار مهندس و پزشک داشت اما امروزه یک جامعه علمی در تراز دارد و شخصیت‌های این استان در تهران و شیراز در زمینه گوش و حلق و بینی و پیوند و سایر رشته‌های علمی جایگاه فاخری دارند که انقلاب اسلامی این سرمایه عظیم و بزرگ را خلق کرده است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: با این سرمایه علمی توسعه یافته آینده ما درخشان است و با وحدت و انسجام در مسیر خلق قدرتی دیگر قدم برداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha