دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
سد تنگ سرخ

حوزه/ استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشستی در سد تنگ سرخ از مدیرعامل آب منطقه‌ای استان خواست که از تهران پیگیر نامگذاری سد تنگ سرخ به نام سد شهید رئیسی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، نشست هم اندیشی و بازدید از روند سد تنگ سرخ شهرستان بویراحمد با حضور سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار مرکز استان و هم چنین معاون عمرانی استانداری این استان به همراه مدیرعامل آب منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد از عصر دیروز تا شامگاه دیشب در محل سد برگزار شد.

در ابتدای این بازدید سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد یاد و خاطره شهید رئیسی و شهدای خدمت را گرامی داشت و گفت: سد تنگ سرخ در سال ۱۳۹۰ با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبار استانی کلنگ زنی شد و در طول ۸ سال دولت ماقبل کمتر از ۳۰ میلیارد تومان هزینه شد که سرجمع ۴۵ میلیارد تومان شد اما در دولت شهید رئیسی و در طول کمتر از ۳ سال بیش از۱۰ برابر یک دوره ۸ ساله(بیش از ۳۴۵ میلیارد تومان ) آن هم فقط تا پایان سال ۱۴۰۲ به این پروژه اعتبارات تزریق شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین به میزان اعتبارات مورد نیاز این سد هم اشاره کرد و گفت: پروژه‌های سدسازی را نمی‌توان با اعتبارات ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیارد تومانی به سرانجام رساند بلکه باید برای چنین پروژه‌هایی عددها و رقم‌هایی در حد هزار و یا ۲۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفت تا بتوان پروژه سدسازی را به سرانجام رساند.لذا برای خود سد و هم برای شبکه انتقال آب نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بازدید از روند اجرایی سد تنگ سرخ و تغییر آن به نام سد شهید رئیسی
عنوان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به خاطر اینکه شهید رئیسی چندین سفر به استان داشته و در همه سفری خود بازدیدی هم از سد تنگ سرخ داشتند بهتر است نام این سد به نام سد شهید آیت الله رئیسی نامگذاری شود.

وی بیان داشت: که مردم استان و همچنین شهر یاسوج و منطقه تنگ سرخ خاطرات خیلی زیادی از آقای رئیس جمهور دارند که باید این خاطرات برای همیشه با نامگذاری این سد زنده بماند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در این بازدید از تلاش‌های مدیرعامل آب منطقه‌ای قدردانی ویژه کرد و گفت: آقای آرش مصلح از مدیران پای کار بوده که قدرت چانه زنی بالایی در وزارتخانه دارد و از بهترین مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود که برای به سرانجام رسیدن پروژه‌های آب تلاش شبانه روزی دارند.

بازدید از روند اجرایی سد تنگ سرخ و تغییر آن به نام سد شهید رئیسی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نمونه‌هایی از تلاش‌های مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اشاره کرد و گفت: پیگیری پروژه‌های سدسازی در استان و همچنین پروژه‌های انتقال آب و پیگیری اعتبارات برای پروژه‌های مختلف از اقدامات و تلاش‌های این مدیر در دولت انقلابی به شمار می‌رود.

مدیرعامل آب منطقه کهگیلویه بویراحمد هم قول داد تا در شورای فرهنگی عمومی وزارت نیرو این موضوع بررسی و سد تنگ سرخ به نام سد شهید رئیسی نامگذاری شود.

گفتنی است بر اساس آنچه در این نشست عنوان شد در طول کمتر از سه سال دولت شهید رئیسی توسط مجموعه آب منطقه‌ای و مدیرعامل این مجموعه ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شد همچنین ۹۵۰ میلیارد تومان امسال در سال ۱۴۰۳ مصوب گردیده و ۶۱ پروژه فعال آب منطقه‌ای نیز در استان و در ۹ شهرستان استان فعال هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمودی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    0 0
    سد شهید رئیسی تنگ سرخ بهتر است
  • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    75 0
    پاره ای از اوقات جاهایی که اسم قبلی دارند، اسم جدید جا نمی افتد و لوث می شود