چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تبریز

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(ره) تحول آفرین در دنیا و بنیانگذار یک مکتب فکری و سیاسی بودند، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسیم و نگذاریم شخصیت ایشان تحریف شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده، عضو مجلس خبرگان رهبری ظهر دوشنبه در مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) در تبریز گفت: اگر راه امام را فراموش کرده و یا گم کنیم، سیلی خواهیم خورد. باید جامعه و فرهیختگان و مسئولان دقت داشته باشیم تا خط امام حفظ شود.

وی ادامه داد: سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل و شهادت رئیس جمهور و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه متواضع و دوست‌داشتنی که شب و روز نداشت و استاندار انقلابی و سایر شهدای سانحه پرواز را تعزیت و تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم خداوند ما را در پیمودن راه امام راحل و شهدا موفق کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده همچنین ضمن گرامیداشت روز دحوالارض گفت: دحوالارض روز گسترش زمین از زیر آب می‌باشد و آداب و عبادات خاصی برای این روز وارد شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه عالمان در حفظ ارزش‌های دین تأثیرگذار هستند، افزود: عالمان و فقیهان در طول تاریخ اسلام خدمات ارزشمندی ارائه دادند و دین را حفظ کردند و اگر اینان نبودند دیانتی که از آن برخوردار هستیم وجود نداشت.

وی ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در تشییع شهدای خدمت، گفت: مردم ما در سر تا سر کشور مخصوصاً آذربایجان شرقی مردمان وفاداری هستند و در تشییع شهدای خدمت وفاداری خود را به افرادی که یک عمر به کشور خدمت کرده بودند، ثابت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده به تبیین شخصیت امام خمینی(ره) پرداخت و افزود: امام راحل تا آخرین لحظات عمر خود نماز شب می‌خوانند، شجاع و نترس بودند و از دشمنان هیچ هراسی نداشتند و فکر امام راحل، اسلام ناب محمدی بود.

وی تصریح کرد: امام بزرگوار تحول آفرین در دنیا و بنیانگذار یک مکتب فکری و سیاسی بودند، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسیم و نگذاریم شخصیت ایشان تحریف شود.

امام جمعه اهر ادامه داد: اگر راه امام را فراموش کرده و یا گم کنیم، سیلی خواهیم خورد. باید جامعه و فرهیختگان و مسئولان دقت داشته باشیم تا خط امام حفظ شود.

وی تاکید کرد: امام اهل معامله و سکوت نبودند و برای حفظ و حیات اسلام از جان، خون و اهل و عیال خود گذشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده روز جهانی قدس را از یادگارهای ارزشمند امام راحل برشمرد و گفت: احیای مسائل فلسطین و غزه به برکت امام راحل بود.

وی به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده و تصریح کرد: امیدواریم در انتخابات ریاست جمهوری با حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح که بتواند دولت شهید رئیسی را ادامه داده و بتواند به نحو احسنت انجام بدهد، مشکلات مردم و جامعه حل شود. رئیس جمهور باید فرد دلسوز و کارآمد باشد و شب و روز کار کند و جهادی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha