یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: شاخصه‌هایی که ما از یک مدیر مجاهد، تلاشگر و خستگی‌ناپذیر از این انقلاب دیدیم و مردم نیز آن را لمس کردند را باید در انتخاب خودمان ملاک قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌ الله سید علم‌ الهدی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره)، ضمن عرض تسلیت رحلت امام بزرگوار که با وجود گذشت ۳۵ سال، هنوز واقعه‌ای ناگوار برای انقلاب است، اظهار کرد: بعد از ۳۵ سال معتقدیم امام ما را ترک نکرده‌اند و این موضوع از جهت احساس و عاطفه نیست، از باب اثرگذاری و زندگی انقلابی امام است که این‌طور باور داریم.

وی با بیان این‌که غالب مجامع سیاسی دنیا معتقد بودند انقلاب اسلامی وابسته به شخص امام است و اگر امام نباشد، انقلاب نیز نخواهد بود، ادامه داد: این عقیده در بسیاری افراد و شخصیت‌های سیاسی داخل کشور که ضعف اعتقادی داشتند نیز وجود داشت که پس از رحلت امام، وضعیت انقلاب دگرگون می‌شود.

تصور پایان انقلاب با رحلت امام خمینی (ره)

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به تحلیل برخی کارشناسان خارجی در خصوص آینده انقلاب اسلامی پس از رحلت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: آنان معتقد بودند وضعیت کشور پس از رحلت امام به شکل وضع لبنان درمی‌آید که درگیری بین جریان‌های سیاسی رخ داده و مردم به جان هم افتاده‌اند، این برداشت در بین برخی چهره‌های سیاسی ما نیز که خود را به امام نزدیک می‌دانستند نفوذ پیدا کرده بود که انقلاب بعد از امام ادامه پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: رهبری در اولین سخنرانی خود بعد از رحلت امام خمینی (ره) این نکته را متذکر شدند که همه دنیا برای امروز ما (رحلت امام خمینی (ره)) همه دنیا نقشه داشت، همه حساب می‌کردند با نبود امام، انقلاب از بین می‌رود، چگونه به کشور تهاجم کنند، نظام کشور را به هم بزنند و استثمار خودشان را بر کشور تثبیت کنند.

معیارهای ابتدای انقلاب، امروز در حال تحقق است

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که نه‌تنها انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد و با رهبری حکیمانه سلف صالح امام به این نقطه رسید، بلکه تمام معیارهای انقلابی امام را امروز در حال تحقق می‌بینیم» خاطرنشان کرد: آن روز امام فرمودند «اسرائیل باید از بین برود»، امروز حتی آن کارشناس صهیونیست هم می‌گوید ما در آغازِ پایان حیات اسرائیل قرار داریم. آن روز امام فرمودند «استکبارستیزی در مقابل آمریکا باید ادامه پیدا کند»، تا آن روز مرگ بر آمریکا تنها در این کشور شنیده می‌شد اما امروز کجای جهان هست که صدای مرگ بر آمریکا از آن به گوش نرسد؟

وی اضافه کرد: امروز می‌بینید مردم در عزای رئیس‌جمهوری که از دست دادند، بزرگ‌ترین امتیازی که از او می‌گویند کمک به قشر آسیب‌پذیر است، هرچه امام آن روز گفت، نقطه عملی فرمایشات ایشان را چند برابر در جامعه امروز خودمان مشاهده می‌کنیم بنابراین با این خصوصیت می‌گوییم امام در ذهن ما زنده است.

«شهادت» یک خط حرکتی است نه یک عملیات

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که ما از سیره امام بزرگوار به دو مسئله می‌رسیم، ابراز کرد: شهادت یک عملیات نیست، شهادت یک خط است، این‌که بعضی جوانان می‌گویند دعا کنید ما شهید شویم، باید توجه کنند که برای شهادت باید خط شهادت را انتخاب کنند و خط شهادت یعنی هرچه دارم در راه خدا، اسلام و انقلاب هزینه کنم.

وی بیان کرد: اگر کسی این خط را انتخاب کرد که همه وجودش برای خدا باشد، چه با گلوله، چه با بیماری و چه حوادث دیگر از دنیا برود، شهید است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص شهادت آیت‌الله رئیسی، متذکر شد: «سبیل الله» تنها در میدان جنگ نیست، در میدان خدمت و مدیریت کشور هم سبیل الله است و میدان شهادت، این میدان نیز دست خدا است اما آنچه به ما مربوط است، حرکت در خط شهادت است که همه هستی و توان خود را پای خدا و امام زمان بریزیم.

رهبری رهبر انقلاب بر دل‌ها

وی افزود: پس از رحلت امام، به فاصله دو سه ساعت مجلس خبرگان رهبر انقلاب را تعیین کردند، نظام عمر خود را ادامه داد و امروز انقلاب قوی‌تر و نیرومندتر از روز اول است اما نکته مهم این است که رهبری رهبر معظم انقلاب با زور و اسلحه نیست، مردم مقلد مقام معظم رهبری هستند و آنچه رهبری حکیمانه ایشان توانست این زندگی گسترده‌تر را بعد از ۳۵ سال حفظ کند، دل و عشق مردم بود.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: رئیس‌جمهور و چند همراه در یک سانحه هوایی از دست رفتند اما آنچه مردم را این‌طور به هیچان آورد و اشک‌ها را جاری کرد، خدا بود، دل‌ها و مغزها دست خداست و آنجا که خدا اراده کند، با دل و مغز مردم همه‌چیز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر مردم شکرگزار نعمت انقلاب بودند، طبیعی است که خداوند به‌واسطه این شکرگزاری، بهترین نیروها را در مسیر زندگی آنان قرار خواهد داد اما اگر مردم کفران این نعمت را بکنند، بزرگ‌ترین عذاب برای آن مردم رقم می‌خورد و آن به قدرت رسیدن افراد خودپرست و تجمل‌پرستی است که سرنوشت مردم را ابزار خودشان بکنند،

مردم برای انتخاب نیاز به قیم ندارند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که برخی می‌گویند رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که ساده‌زیست نباشد و به فکر رفاه مردم باشد، تصریح کرد: شاخصه‌هایی که ما از یک مدیر مجاهد، تلاشگر و خستگی‌ناپذیر از این انقلاب دیدیم و مردم نیز آن را لمس کردند را باید در انتخاب خودمان ملاک قرار دهیم و به دنبال مدیر اجرایی برویم تا مسیر را بر تأمین نیاز افراد مستضعف دنبال کند.

وی متذکر شد: امروز دیگر مردم بصیرت دارند، بهتر تشخیص می‌دهند و بر اساس تجربه خودشان تصمیم می‌گیرند، نیاز ندارند کسی قیم آنان باشد و به سمت فرد خاصی هدایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha