سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
کد خبر: 1161981
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
مراسم

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی العالمیه قم گفت: امام خمینی(ره) انقلاب جهانی و تمدن انسانی را به بشر هدیه کرده است و دشمن از این می‌ترسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعة المصطفی العالمیه قم امروز در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در مدرسه علمیه کمالیه خرم‌آباد ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانشان گفت:این ضایعه تلخی برای نظام و ملت بود ولی اطمینان داریم خدای بزرگ با لطف و کرم خود برای ملت جبران خواهد کرد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه قم با اشاره به اینکه شهید از یک حیات والا و زندگی برتر برخوردار است، افزود: شهیدان در افق دیگری نورافشانی می‌کنند و آثار و برکات آنان پس از شهادتشان ادامه دارد و گاهی برکات وجودی آنان پس از حیاتشان نیز بیشتر خواهد بود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه قم بیان داشت: خداوند در شهادت رئیس جمهور هم آثاری نهاده است و آنچه که ما امروز از عزت و کرامت اقتدار ملت اسلامی ایران و مسلمانان در عالم شاهد هستیم به برکت مجاهدت و رهبری امام بوده و هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ کشور ما و نقطه عطفی در تاریخ تحولات منطقه و جهان شد معادلات بین‌المللی پس از انقلاب اسلامی دگرگون شد، عنوان کرد: اندیشمندان جامعه‌شناس سه انقلاب را دارای تاثیر و برد جهانی می‌داند و انقلاب فرانسه که نظام‌های مدعی لیبرال دموکراسی یکی از سرفصل های خود را آن نقطه تاریخی می‌داند.

وی با بیان اینکه انقلاب دومی که در عالم خیلی بازتاب پیدا کرد و در بین جوانان بازتاب بسیاری داشت انقلاب مارکسیستی شوروی سابق بود که خاندان سلطنتی رومانوف سقوط کرد و میراث لنین دست استالین افتاد و جوانان دنیا فکر کردند این تحول به نفع مظلومان است، گفت: امام راحل قبل از اینکه هنوز بسیاری از صاحبان تحلیل متوجه شوند و باور کنند حکومت ضد دینی مارکسیست در حال فروپاشی است این فروپاشی را پیش بینی کرد و به رهبرانشان یادآور شد اما باور نکردند چون در مسیر الهی نبودند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه قم با بیان اینکه انقلاب سومی که انقلاب‌ پژوهان به تاثیر و الهام‌بخشی آن در عالم اعتراف دارند و تا به امروز امواج خروشان آن در حال پیشرفت است، اظهار داشت: امروز آن به مراتب قدرتمند از آغازش بوده انقلابی است که امام خمینی(ره) آغاز کرد همه شهدای ما از شهید بهشتی و رجایی و باهنر گرفته تا سردار سلیمانی و شهدای خدمت که امروز داغدار آنها هستیم افتخارشان این بود که شاگرد مکتب امام خمینی(ره) هستند.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه قم با بیان اینکه ایران امروز به لطف خداوند از چنان اقتداری برخوردار است که دشمن جرات عکس‌العمل در مقابل عملیات صادق به خود نداد، ادامه داد: انقلاب اسلامی صرفا یک انقلاب برای اینکه حکومت وابسته را از سر راه بردارد نبود، انقلاب اسلامی و امام یک راه را در برابر بشریت گشود و پرچمدار نظم جدید در عالم بشریت شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان با بیان اینکه به برکت انقلاب امام به تعبیر مقام معظم رهبری در پیچ تاریخی در یک دوره گذار تمدنی قرار گرفته‌ایم، خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) انقلاب جهانی و تمدن انسانی را به بشر هدیه کرده است و دشمن از این می‌ترسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha