جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
امام خمینی

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: امروزه به شدت نیازمندیم که نگاه متعالی حضرت امام (ره) به مساله زن و خانواده به درستی در جامعه تبیین شود.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت سالگرد ارتحال پیر جماران ابراز داشت: امام راحل به مسایل مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، رویکرد و نگاهی مبتنی بر آموزه های ناب دینی و قرآنی داشتند از جمله در بحث زنان و خانواده که باید اندیشه و کلام نورانی ایشان در این عرصه ها به درستی بازخوانی و بازشناسی شود

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران افزود: امام خمینی (ره) می فرمایند: "بانوان ایران در این نهضت و انقلاب سهم بیشتری از مردان دارند" و این نشان می دهد که از نگاه متعالی امام راحل، از دامان زن است که مردان جامعه به سمت سعادت و خوشبختی حقیقی میل و گرایش پیدا می کنند.

وی همچنین گفت: حضرت امام (ره) در جای دیگر تأکید می کنند:" اگر زنهای انسان ساز را از ملتها گرفته بشود، ملتها به شکست و انحطاط مبدل خواهند شد. "

شکرزاده خاطرنشان کرد: امام عظیم الشأن ما همچنین برای شخصیت علمی و فرهنگی زنان در اجتماع به لحاظ آنکه فرزندان امروز و نسل فردا در دامن زنان باید تربیت شوند جایگاه ویژه‌ای قائل هستند و معتقدند: "امکان رسیدن به رتبه اجتهاد برای زن هم هست، ولی نمی‌تواند مرجع تقلید برای دیگران باشد. " (صحیفه امام، ج ۱، ص ۲۱)

وی بیان داشت: در اندیشه امام خمینی(ره) زنان مانند مردان باید در تمام ابعاد و شئون اجتماع دخالت داشته باشند و جامعه فقط به دست مردان نمی‌تواند آباد شود.

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران همچنین خاطرنشان کرد: از نگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، خانواده واحد اصلی جامعه است و زنان در حفظ کانون خانواده نقش کلیدی دارند، آنها امور منزل، نگهداری از بچه ها را انجام می دهند و در عین حال با انجام کار در خارج از خانه به اقتصاد خانواده کمک می کنند. امام (ره) در این باره در عبارتی معروف می فرمایند: " صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان در آن جامعه سرچشمه می گیرد"

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha