سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
حجت الاسلام فرزانه

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه امام خمینی(ره) به عنوان یک فقیه، مجتهد و اسلام شناس وارد میدان شد، گفت: امام راحل خطوط کلی انقلاب را، برای همه گروه‌ها و حرکت‌های سیاسی معین نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، ضمن یاد و گرامیداشت پانزدهم خردادماه و شهدای سال‌های جنگ تحمیلی، به ضرورت الگوگیری از راه امام راحل اشاره کرد و گفت: پانزده خردادماه، رهبری، اصول، ارزش‌ها و آرمان‌های یک نهضت دینی و اسلامی را مشخص کرد که اگر نبود نمی‌دانستیم نهضت دینی و اسلامی به کدام سمت و سوی می‌رفت.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه امام راحل به عنوان یک فقیه، مجتهد و اسلام شناس وارد میدان شد و اقشار مختلف مردم به معنای واقعی کلمه به دعوت امام لبیک گفتند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) خطوط کلی انقلاب را برای همه گروه‌ها و حرکت‌های سیاسی آن دوران که ادعای مبارزه با استبداد را داشتند معین کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به اینکه نگاه امام راحل بایستی برای همه ما درس و الگو باشد، تصریح کرد: امام راحل دشمن را استکبار می‌دانست که به فرمایش رهبر معظم انقلاب با ما خصومت ذاتی دارد؛ یعنی ماهیتاََ نمی‌شود به او استکبار گفت اما خصومت و دشمنی ذاتی نداشته باشد و امام با درک این مسئله، رفتارش در مقابل دشمن شجاعانه بود.

وی با بیان اینکه امام راحل دشمن را شناخته بود و هرگز از او غافل نمی‌شد، عنوان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هرگز دشمن را کوچک نمی‌دید؛ از او نمی‌ترسید، و در هیچ شرایطی از دشمن غافل نمی‌شد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه بر اساس درس‌های امام خمینی(ره) و بیانات رهبر معظم انقلاب می‌بایست همواره در برابر دشمن، خود را به سلاح روز تقویت کنید و آماده باشید تا نسبت به اقدامات او غافلگیر نشوید، اظهار داشت: رهبری اینطور می‌فرمایند که در برابر دشمن باید آماده و هوشیار باشید و دشمن خودتان را هرگز کوچک نشمارید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha