دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
شمس الدین

حوزه/ حجت الاسلام شمس الدین گفت: مدارا کردن در دین اسلام بسیار مورد تأکید است و اگر در میان مردان خدا و علمای بزرگ بگردیم یکی از مهم ترین و بارزترین خصوصیات آنان مدارا کردن با مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین، رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان، در اجتماع سوگواران رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) ستاد فرماندهی انتظامی استان سمنان اظهار داشت: اگر بگردیم در میان تمام خصوصیات مردان خدا چه امام راحل چه مراجع معظم و چه کسانی که تاریخ ساز شدند و مسیر تاریخ را از شر به خیر تغییر دادند، یکی از مهم ترین و بارزترین خصوصیات آنان مدارا کردن با مردم است.

وی با اشاره به روایت شریف پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «اَعْقَلُ النّاسِ اَشَدُّهُمْ مُداراةً لِلنّاسِ - داناترین مردم کسی است که با مردم بیشتر مدارا کند» تصریح کرد: در زندگینامه هر بزرگی بخوانیم این را مشاهده می کنیم که توصیه‌هایی برای مردم مدارانه و هوای مردم را داشتن وجود دارد.

حجت الاسلام شمس الدین گفت: زندگی ما انسان ها به گونه ای است که افرادی در مقابل ما قرار می گیرند که با ما ناسازگاری هایی دارند. در یک جامعه همه انسان ها با یکدیگر، هم فکر و هم عقیده نیستند و اینجا است که رفق و مدارا معنا پیدا می کند و به همین خاطر است که بزرگان ما را به این امر مهم سفارش کرده اند و مدارا همواره زمینه اصلاح گری را در جامعه فراهم می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha