چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
محمد حسنی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن اشاره به دستاوردهای امام خمینی (ره) در پرتو انقلاب اسلامی گفت: انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری نظام مصیبت فقدان امام راحل را قابل تحمل کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و شهدای خدمت در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز گفت: در ۱۵ خردادماه سال ۱۳۴۲ جمع قابل توجهی از مردم تهران، قم و ورامین توسط دژخیمان رژیم طاغوت به خاک و خون کشیده شده و به شهادت رسیدند که یاد و خاطره این شهدای والامقام را گرامی می داریم.

وی ریشه اصلی پیدایش قیام ۱۵ خرداد را موضع گیری های انقلابی امام خمینی(ره) علیه سیاست های ضد اسلامی و ضد ایرانی رژیم خودفروخته سلطنتی برشمرد و افزود: سخنرانی انقلابی امام (ره) در سال ۱۳۴۲ منجر به دستگیری، زندانی و تبعید ایشان شد؛ امام خمینی(ره) یک سال پس از زندانی شدن به دلیل ادامه سخنان انقلابی و راهبری این نهضت توسط رژیم وابسته پهلوی ابتدا به ترکیه و سپس به عراق و در نهایت به فرانسه تبعید و ۱۴ سال از ایران اسلامی دور نگه داشته شد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: نظام اسلامی میوه شیرین شجره طیبه ای است در ۱۵خرداد ۱۳۴۲ کاشته شد.

وی قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ را سرآغاز شکل‌گیری انقلاب شکوهمند ایران برشمرد و گفت: امروز اگر شاهد استقرار حکومت اسلامی هستیم سرآغاز آن قیام ۱۵ خرداد است که این انقلاب در این سالها برکات زیادی را برای ملت شریف ایران به همراه داشته که بی شک نقش بارز امام خمینی(ره) در تشکیل این نظام اسلامی، برای جهانیان آشکار است.

وی موفقیت های نظام اسلامی و انقلاب را نتیجه اخلاص امام خمینی (ره) دانست و خاطر نشان کرد: ایشان تنها برای رضای خدا در راه خدمت به مردم و اعتلای این نظام اسلامی قدم برمی داشت اما رهبر کبیر انقلاب پس از ۱۰ سال راهبری فوق راهبردی کشور، چشم از جهان فرو بست و یک داغ ابدی را برای ما به ارمغان گذاشت و داغ امام(ره) بر دل اهل تقوا همچنان تا به امروز سنگینی می کند.

حجت الاسلام محمدحسنی یادآور شد: مشرعیت زدایی از نظام غاصب شاهنشاهی و جایگزینی نظام مقدس اسلامی بجای این نظام فاسد و همچنین راهبری اعجاب‌انگیز هشت سال دفاع مقدس کار آسانی نبود و این هنر راهبردی امام خمینی (ره) بود که ملت ایران را از این بحران های سخت عبور داد.

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت:انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری نظام مصیبت فقدان امام راحل را قابل تحمل کرد و این انتخاب آب سردی بود بر آتش دل‌سوخته ملت ایران در فراغ رهبر کبیرشان.

وی به بخشی از اعترافات نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی در خصوص نقش محوری رهبر معظم انقلاب در سطح منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: رییس جمهور رژیم جعلی صهیونیست در خصوص رهبر معظم انقلاب می گوید: قبلا درباره خطر هسته ای ایران هشدار داده ام اما امروز می خواهم خطر پیچش تاریخ به سود ایران را گوش زد کنم و بگویم آقای خامنه‌ای از تنگه خیبر از عربستان تا تنگه جبل الطارق را به لرزه انداخته و ملت ها را به سوی خود جمع کرده است. دوستان هوشیار ما می دانند که خیلی وقت است که رهبر ایران رهبر منطقه و مسلمین جهان است.

حجت الاسلام محمدحسنی بیان کرد: امروز به وضوح می بینیم که وقتی رهبر معظم انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای جهان و بخصوص آمریکا پیام می دهند، بلافاصله دانشجویان و آزادی خواهان علیه استکبار جهانی و جنایت های رژیم کودک‌کش صهیونیست به میدان می آیند.

وی تصریح کرد: سرکوبگران استکبار جهانی با دانشجویان معترض به بدترین شکل ممکن برخورد کرده و آن ها را از تحصیل محروم می کند اما بازهم مقاومت جوانان و دانشگاهیان ادامه دارد و این همان نفوذ کلمات رهبر مسلمانان جهان است که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی از آن هراس دارند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین یاد و خاطره شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و همراهانش را گرامیداشت و اظهار کرد: این شهدای گرانقدر برخلاف برخی ها که به شدت تشنه قدرت هستند، تشنه خدمت بودند و همواره باید قدردان اخلاص شهدای خدمت بخصوص شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی باشیم.

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی کمتر از سه سال خدمت کرد و برکات خدمت این شهید گرانقدر معادل چندین سال دوران ریاست جمهوری های پیشین است.

حجت الاسلام محمدحسنی گفت: این شهید خدمت در یک مدت زمان کوتاه کشور را به آرمان های مورد نظر نظام نزدیک کرد و تنها در راه خدمت به مردم و رضایت خداوند متعال خدمت گام برداشت.

وی یادآور شد: برخی ها با بداخلاقی های سیاسی و برای رسیدن به منافع جهانی خود، هر سرزنش و توهینی را به فرزند رسول خدا روا داشتند در حالی که شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اطلاعات طبقه بندی داشت که می توانست با افشاگری، افراد مختلفی را به رینگ تاریخ بفرستد اما صبوری را پیشه کرد.

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: همچنین در روابط بین الملل، بجای روابط التماسی، روابط انقلابی را در پیش گرفت و اقتدار و عزتی که ایشان برای کشور اسلامی ما به ارمغان آورد بر هیچکس پوشیده نیست.

وی همچنین به برخی از شاخصه‌های ضروری و اصلی رییس جمهور آینده اشاره کرد و گفت: رییس جمهور آینده باید نسبت به ولایت نقش وزیر صادق، نسبت به هیات دولت نقش امیر صادق و نسبت به مردم امین صادق باشد و این تنها چیزی است که می تواند داغ شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی را برای ما کاهش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کارشناس IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    0 0
    از این حرف میشود فهمید که چقدر شجرۀ ملعونه و خبیثه باید بد باشد.
    • چشایی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      0 0
      همگان فهم شجره طیبه ندارند. ذائقه های معکوس چطور می توانند طِیب شجره نورانی انقلاب اسلامی را درک کنند و حس کنند؟