دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
محمدی عراقی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت تبیین و تشریح اهمیت و عظمت یوم الله ۱۵ خرداد برای مردم و به خصوص نسل جدید جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ورامین، حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی طی سخنانی در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و قیام ۱۵ خرداد که در مسجد رضویه راه آهن ورامین برگزار شد، با بیان این که ورامین، شهر پیشتاز شهدای ۱۵ خرداد است و حضور در این شهر را مایه افتخار خود می دانم، ابراز داشت: حقیقتاً مردم پرافتخار و حماسه ساز ورامین، شایسته احترام، تقدیس و تکریم هستند.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل گفت: در عظمت ۱۵ خرداد همین بس که امام عظیم الشان ما تأکید فرمودند که این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم.

وی بیان داشت: دشت ورامین این افتخار را دارد هفت شهید را در قیام ۱۵ خرداد تقدیم کردند و این قیام نشان داد که مردم ورامین ریشه دار در دفاع از ولایت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی گفت:شهدای ۱۵ خرداد حق بزرگی گردن ما دارند. شهر قم، شهر علم و مرجعیت بوده است اما شهر ورامین می درخشد.

وی افزود: ورامین شهری تاریخی است و در قرن ششم، این شهر مرکز تشیع بوده و علامه حلی در این زمینه می نویسد که من در این شهر توقف کردم و این شهر مدرسه علمیه دارد.

وی گفت: ورامین و منطقه ری، افتخار دارد در حوزه تشیع و حمایت از اهل بیت پیشتاز بودند و در ۱۵ خرداد نیز ورامین پیشگام در این عرصه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha