چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
نشست مدیران

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد به ویژگی های امام خمینی (رحمه‌الله علیه) اشاره و از خودسازی و تهذیب نفس ایشان در جوانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، در اولین نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد در سال جاری که روز گذشته برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان رحلت جانسوز حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) و همچنین شهادت شهدای ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲ و شهادت شهید جمهور، رئیس جمهور خستگی ناپذیر پرتلاش، مخلص، عالم، مجاهد، و همراهانش را تسلیت گفت.

وی در ادامه گفت: در دوم فروردین سال ۱۳۴۲ مصادف با روز شهادت امام صادق (علیه السلام) مجلس عزاداری در مدرسه فیضیه برپا شده بود ولی به دستور شاه به آنجا حمله و تعدادی از طلاب رابه خاک و خون کشیده و از بالای حجره‌ها به پایین پرت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر تصریح کرد: این مسئله بر حضرت امام (رحمة الله علیه) خیلی سخت بود و حضرت امام (رحمة الله علیه) بعد از این قضیه پیام‌هایی برای علمای نجف و جاهای دیگر فرستادند.

وی ادامه داد: مردم و علما در بیت حضرت امام (رحمة الله علیه) برای عرض تسلیت حضور پیدا می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد بیان کرد: حضرت امام(رحمة الله علیه) در جوانی کار علمیش را انجام داده و کتاب‌های زیادی را در جوانی نوشته و خودسازی و تهذیب نفس را هم در جوانی تمرین کرده و در ایشان بود.

وی تصریح کرد: امام خمینی(رحمة الله علیه) از انقلاب‌های گذشته آگاه بود و نگاهی به آینده داشت و بر اساس انجام وظیفه و تکلیف انقلاب را شروع کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر به نترسیدن امام اشاره و بیان کرد: در اطلاعیه ای در عصر عاشورای سال ۱۳۸۳ قمری حضرت امام (رحمة الله علیه) گفت: من اکنون قلب خود رابرای سرنیزه‌های مامورین شما حاضر کردم، ولی برای قبول زورگویی‌ها و خضوع در مقابل جباری‌های شما حاضر نخواهم کرد.

وی ادامه داد: حضرت امام (رحمة الله علیه) در ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ شمسی در سخنرانی معروفش گفت:آقا من به شما نصیحت می‌کنم، ای آقای شاه! ای جناب شاه! من به تو نصیحت می‌کنم، دست بردار از این کارها آقا، اغفال دارند می‌کنند تو را، من میل ندارم که یک روز اگر بخواهند تو بروی همه شکر ‌کنند، اگر دیکته می‌دهند دستت و می گویند بخوان، در اطرافش فکر کن، نصیحت من را بشنو، ربط مابین شاه و اسرائیل چیست که سازمان امنیت می‌گوید از اسرائیل حرف نزنید؟ مگر شاه اسرائیل است؟

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر ادامه داد: بعد از این قضیه در شب ۱۴ خرداد اطرافیان و یاران امام را دستگیر می کنند و در شب ۱۵ خرداد، منزل حضرت امام (رحمة الله علیه) را محاصره و ایشان را دستگیر کرده و به تهران می برند.

وی تصریح کرد: خبر به مردم می‌رسد و در قم، ورامین و تهران تظاهرات می شود و سربازها به مردم حمله می‌کنند و تعدادی شهید می‌ شوند و حادثه ۱۵ خرداد اتفاق می افتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر ادامه داد: حضرت امام (رحمة الله علیه) در آن زمان برای همیشه ۱۵ خرداد را عزای عمومی اعلام کرد و تقارن زمان رحلت حضرت امام(رحمة الله علیه) با این تاریخ موجب باقی ماندن این عزای عمومی شد.

وی در ادامه به لزوم تبیین صفات برجسته رئیس جمهور شهید اشاره و بیان کرد: نباید بگذاریم که جای قاتل و مقتول عوض و یا حقایق را طور دیگری بیان کنند و برای انتخابات آینده هم با پرسیدن از بزرگان، کسی را انتخاب کنیم که راه شهدا، راه حضرت امام(رحمة الله علیه)، راه شهید جمهور را طی کند و در خدمت رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) و فرامین ایشان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر تصریح کرد: رئیس جمهور شهید با رئیس جمهور های دیگر فرق داشت و توفیق خدمت در بخش های مختلف در طول شبانه روز را پیدا کرد و خدمت ایشان بسیار چشمگیر و تأثیر گذار است.

وی به مزد دادن خداوند اشاره و بیان کرد: ما می‌بینیم کسی که در خدمت امام رضا (علیه السلام) بود، خادم الرضا (علیه السلام) و حبیب الرضا (علیه السلام) شد و در کنار امام رئوف نزدیکترین مکان در محل رفت و آمد مردم دفن شد و این لطف الهی است که بر اثر اخلاص داده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر در پایان نکاتی را درباره پذیرش حوزه‌های علمیه بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha