جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
ماموستا مصطفی شیرزادی

حوزه/ امام جمعه شهرستان مریوان گفت: باید از قیام ۱۵ خرداد ماه به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی نام برد زیرا در این روز جرقه انقلاب ملت ایران علیه نظام ستم شاهی زده شد و به نوعی حکومت پهلوی متوجه شد که ارکان آن متزلزل شده است و دیر یا زود به دست ملت ایران از بین خواهند رفت.

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و همچنین گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در سخنانی اظهار داشت: ملت ایران در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ عملاً نشان دادند که هرگز زیر بار ظلم و خفت نخواهند رفت.

امام جمعه شهرستان مریوان در ادامه بیان کرد: بنابراین باید از قیام ۱۵ خرداد ماه به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی نام برد زیرا در این روز جرقه انقلاب ملت ایران علیه نظام ستم شاهی زده شد و به نوعی حکومت پهلوی متوجه شد که ارکان آن متزلزل شده است و دیر یا زود به دست ملت ایران از بین خواهند رفت.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به نوعی به تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گره خورده است یعنی در طول این یک دهه و نیم ملت ایران همواره در حال مبارزه با ظلم و فساد به رهبری امام راحل بودند و نهایتاً با استعانت از خداوند متعال توانستند پایه‌های نظام شاهنشاهی را در ایران بخشکانند و یک حکومت اسلامی ایجاد.

ماموستا شیرزادی با اشاره به اینکه تاریخ این سرزمین پر از فراز و نشیب‌های مختلف می‌باشد، عنوان داشت: در طول تاریخ، ملت ایران نشان داده است که هرگز زیر بار زور و ظلم نرفته و نخواهد رفت بنابراین کشورهای متخاصم باید بدانند که ملت ایران ملتی آزاده و غیور هستند که هرگز اجازه نمی‌دهند کشورشان به دست دشمنان و نامحرمان بیفتد.

امام جمعه شهرستان مریوان خاطرنشان کرد: بنابراین پیام ملت ایران به دشمنان این است که هرگز خیال حمله و تجاوز به این کشور را نداشته باشند زیرا ملت ایران توانایی مقابله با هرگونه تجاوز و ظلم را دارد و در عمل این را نشان داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha