جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
نشست دی ۸

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

سپاه هشدار انتقام داد

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهادت پرافتخار پاسدار رشید سپاه اسلام، مدافع سرافراز حرم شهید قدس «سعید آبیار» را تسلیت گفت.فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت شهادت سعید آبیار تأکید کرد: جنایتکاران کودک‌کش صهیونیست بدانند تاوان خون‌های پاک ریخته‌شده در این جنایت را خواهند پرداخت، در انتظار پاسخ باشند.

منبع:تسنیم

دی ۸ نشست فوق العاده گذاشت

گروه «دی ۸» درباره جنگ غزه با هدف موضع‌گیری واحد علیه رژیم صهیونیستی نشست فوق‌العاده برگزار خواهند کرد هشت کشور اسلامی در حال توسعه موسوم به «دی ۸» قرار است طی روزهای آتی نشستی فوق‌العاده تشکیل دهند و با انتشار بیانیه‌ای مشترک موضع خود علیه جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه را اعلام کنند، اقدامی که بر تلاش‌های دیپلماتیک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عربی در این راستا، اثرگذار خواهد بود.نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه دی ۸ (گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه) که قرار است شنبه آتی (۱۹ خرداد) در استانبول برگزار شود، از نظر رسیدن به موضعی واحد در قبال جنگ رژیم صهیونیستی در غزه، اهمیت ویژه‌ای برای کشورهای عضو دارد.

منبع: خبرنگاران جوان

تابستان جریمه های رانندگی را داغ کرد

سردار سید تیمور حسینی درباره جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی گفت: هر مصوبه هیات دولت که علاوه بر تکلیف برای دستگاه‌های دولتی برای مردم هم تکلیفی را ایجاد کند، حتما باید در روزنامه رسمی هم منتشر شده و بعد از ۱۵ روز قابلیت اجرا دارد.وی ادامه داد: افزایش مبلغ جرائم راهنمایی و رانندگی هم از سوی سرپرست محترم ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شده و احتمالا در همین یکی دو روز نیز در روزنامه رسمی منتشر می‌شود، از این رو احتمالا از اوایل تیرماه جریمه‌های رانندگی با مبلغ جدید اعمال خواهد شد.به گفته رئیس پلیس راهور فراجا سامانه اجراییات پلیس هم باید با نرخ‌های جدید به‌روزرسانی شود که این اقدام درحال انجام است.حسینی افزود: جریمه‌ها شامل ۱۷۴ تخلف است که به سه دسته «کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد صنعتی - تجاری»، «سایر شهرها» و «روستاها و راه‌های روستایی» تقسیم می‌شود.وی ادامه داد: همچنین میزان افزایش مبلغ جرائم رانندگی نیز در مورد تمام تخلفات یکسان نیست و به عنوان مثال جریمه عبور از چراغ قرمز در مراکز استان‌ها ۴۰۰ هزار تومان است. جریمه سرعت غیرمجاز نیز از برحسب میزان سرعت از ۱۰۰ هزارتومان تا ۵۰۰ هزار تومان است.

منبع: خبرنگاران جوان

کودکان شهید غزه به ۱۵ هزار رسیدند

وزارت آموزش و پرورش فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از ۱۵ هزار کودک از آغاز جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها از دانش‌آموزان مدارس و مهد کودک‌ها هستند. همچنین ۶۴ دانش‌آموز از کرانه باختری از جمله قدس به شهادت رسیدند.براساس این بیانیه، رژیم اشغالگر مدارس و مهد کودک‌ها را تخریب کرده و غیرنظامیان را به شهادت رسانده و آنها را از خدمات پزشکی محروم می‌کند. از زمان آغاز جنگ غزه ۶۲۰ هزار دانش‌آموز از رفتن به مدرسه محروم شده‌اند. ۸۸ هزار دانشجو نیز از رفتن به دانشگاه‌هایشان محروم شده‌اند. بیشتر آنها نیز دچار اختلالات روانی شده‌اند و با شرایط پزشکی دشواری مواجه هستند.این وزارتخانه از سازمان‌ها و مراکز سازمان ملل و مدافعان حقوق کودکان و حق آموزش خواست به نقض‌های مکرر و جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه کودکان، دانش‌آموزان و کادر پزشکی و دانشگاهی در تمام استان‌ها پایان دهند و برای توقف تجاوز به غزه و همچنین کرانه باختری مداخله فوری کنند.

منبع:ایسنا

دومین روز لیگ ملت ها به پایان رسید

در دومین روز از رقابت‌های هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ تیم‌های کانادا و کوبا از ساعت ۳:۳۰ بامداد به مصاف هم رفتند که در پایان کانادا به پیروزی رسید.کانادا موفق شد در این دیدار با حساب سه بر یک با نتایج ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۷، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۸ بر ۲۶ حریف خود را شکست بدهد.پیش از این هم تیم‌های آرژانتین و آمریکا به مصاف هم رفتند. آمریکا که با ترکیبی متفاوت در هفته دوم مقابل آرژانتین به میدان رفته بود توانست سه بر صفر و با امتیازات ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۶ بر ۲۴ به پیروزی برسد.

منبع:ایسنا

صادرات به آفریقا رکورد زد

روح اله لطیفی، سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: در دولت سیزدهم شاهد حد نصاب ۵۴.۴ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در سال ۱۴۰۱ بودیم که این امر در طول تاریخ کشور بی سابقه بوده است.او تصریح کرد: میانگین تجارت خارجی در سه سال دولت سیزدهم ۵۲ میلیارد دلار بود در صورتی که در سال ۱۳۹۹ و سال پایانی دولت قبل صادرات غیرنفتی ۳۴.۱ میلیارد دلار بود که کشور نسبت به این سال بیش از پنجاه درصد رشد را شاهد بوده است .وی در خصوص تجارت با قاره آفریقا در دولت سیزدهم گفت: دولت سیزدهم با نگاه به بازارهای جدید توجه خود را علاوه بر بازارهای گذشته ، بازارهای آسیایی ، همسایگان و آمریکای لاتین به تجارت با قاره آفریقا به عنوان یک بازار بکر متمرکز کرد و در سال اول و دوم دولت سیزدهم شاهد یک رکورد در طی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در تعامل تجاری با این قاره بودیم .لطیفی بیان کرد: کشورمان بیش از سه میلیارد دلار در سه سال دولت سیزدهم با آفریقا تجارت مستقیم داشته که بیش از این میزان هم تجارت از طریق سایر کشورها مانند امارات ، عمان ، ترکیه و حتی هند صورت گرفته است. اما بالاترین میزان تجارت غیرنفتی طی دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بین ایران و آفریقا به صورت مستقیم صورت گرفته که سالیانه به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید، در حالی که متوسط صادرات ما به کشورهای آفریقایی در سالهای گذشته بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

منبع: خبرنگاران جوان

کارگردان شیاد محکوم به اعدام شد

کارگردان شیاد که با همدستی یک زن، چهار دختر دانش‌آموز را آزار داده بود برای دومین بار به اعدام محکوم شد و همدستش هم ۲۰ سال حبس گرفت.اوایل سال ۱۴۰۱ دختر نوجوانی به نام سمیرا به همراه مادرش به پلیس آگاهی رفت و از یک تهیه کننده و کارگردان سینما به اتهام آزار و اذیت شکایت کرد.این دختر ۱۵ ساله در تشریح ماجرا گفت: به خاطر علاقه‌ام به بازیگری در آموزشگاهی ثبت‌نام کردم و بعد از چند هفته زن جوانی به نام فریبا که در آنجا مربی بود مدعی شد کارگردانی را می‌شناسد که قدرت ماورایی دارد و می‌تواند کاری کند روحم تقویت شده و در کار بازیگری به موفقیت برسم. من هم تحت تأثیر حرف‌هایش قرار گرفتم و از او خواستم تا قرار ملاقاتی برایم بگیرد. چند روز بعد فریبا با آقای کارگردان که مردی ۵۰ ساله بود قرار گذاشت و من به خانه‌اش در شمال تهران رفتم. دقایقی از حضورم نگذشته بود که آن شخص به من گفت، چون در سن نوجوانی هستم و روح پاکی دارم به سرعت می‌توانم قدرت ماورایی پیدا کنم و به همه خواسته‌هایم برسم. بعد هم فریبا ما را تنها گذاشت، اما کارگردان میانسال در اقدامی هولناک مرا مورد آزار قرارداد و بعد هم به من گفت اگر از این ماجرا به کسی حرفی بزنم تأثیر این قدرت از بین می‌رود. شب وقتی به خانه مان برگشتم آنقدر حالم بد بود که مادرم متوجه حال غیرعادی ام شد و من هم حقیقت را به او گفتم؛ حالا هم از این مرد شیاد شکایت دارم.در ادامه و در حالی که مأموران تحقیقات شان را آغاز کرده بودند شکایت‌های مشابهی به پلیس آگاهی اعلام شد و تعداد شاکی‌های پرونده این کارگردان به چهار نفر رسید. به این ترتیب متهم در خانه ویلایی‌اش بازداشت شد و پلیس با اطلاعاتی که از دختران نوجوان گرفته بود فریبا مربی ۴۰ ساله را نیز بازداشت کرد و پس از دو جلسه دادگاه رای به اعدام کارگردان داد.

منبع: خبرنگاران جوان

گلوبال در کریمه به پرواز درآمد

پهپاد جاسوسی آمریکایی RQ-۴B Global Hawk که قبلا در سواحل کریمه روسیه مشاهده شده بود، همچنان در ارتفاع ۱۰۰۰۰ فوتی (۱۶.۷ کیلومتری) بر فراز آب‌های بین المللی دریای سیاه در نزدیکی شبه جزیره کریمه می‌چرخد. این پهپاد تاکنون جرات ورود به آب‌های سرزمینی روسیه را نداشته است. به گزارش Flightradar۲۴، بامداد امروز، این پهپاد در جنوب شرقی کریمه در حال پرواز دیده شده است. دیروز حدود ساعت ۱۳:۰۰ به وقت گرینویچ، گلوبال هاوک وارد حریم هوایی رومانی شد و سپس به سواحل شبه جزیره بازگشت. گفته می‌شود پرواز جاسوسی این پهپاد بخشی از اقدامات آمریکا و اوکراین برای نفوذ به کریمه و بازگرداندن این منطقه به اوکراین است.

منبع: خبرنگاران جوان

تهران به آلودگی بازگشت

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت در صبح چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳، با شاخص آلودگی ۱۰۴ در شرایط آلوده برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد. همچنین این شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۳۸ قرار داشت و وضعیت هوا برای گروه‌های حساس آلوده بود.تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک، ۶۸ روز هوای قابل قبول و ۴ روز هوای آلوده داشته است.این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۸ روز هوای پاک، ۶۴ روز هوای قابل قبول و ۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

منبع: خبرنگاران جوان

امباپه به رئال پیوست

کیلیان امباپه ستاره فرانسوی که دیروز به صورت رسمی به رئال مادرید پیوست، در یک نشست خبری گفت: دیگر احساس رهایی و آرامش می‌کنم. حالا رسمی شد. من بازیکن رئال مادرید هستم و با فروتنی زیادی به آنجا می‌آیم. از چهره من می‌توانید ببینید که چقدر خوشحال و راضی هستم.او در خصوص فلورنتینو پرز بیان کرد: می‌خواهم از همه در رئال مادرید به خاطر تلاش‌هایشان تشکر کنم. به خصوص فلورنتینو پرز. پرز از همان روز اول به من ایمان زیادی داد.

منبع: خبرنگاران جوان

ساعت کاری بانک ها تغییر کرد

ساعت کاری واحدهای صف و ستاد بانک‌ها به استناد تصویب‌نامه هیأت وزیران و با عنایت به هماهنگی‌های به عمل آمده، از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۶ تا اطلاع ثانوی از ساعت ۶ الی ۱۳ خواهد بود.شورای هماهنگی بانک‌ها اعلام کرد:ساعت کاری واحدهای صف و ستاد بانک ها به استناد تصویب نامه هیأت وزیران و با عنایت به هماهنگی های به عمل آمده، از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۶ تا اطلاع ثانوی از ساعت ۶ الی ۱۳ می باشد.بانک ها ضمن برنامه ریزی مناسب برای تداوم خدمت رسانی و حفظ رضایتمندی مشتریان گرامی، پایان ساعت کار خدمت حضوری تمامی کارکنان را حداکثر تا ساعت ۱۳ قرار داده و مابقی ساعات کار موظفی را از طریق دورکاری با تمهیدات لازم جبران کنند.ضمناً ساعت آغاز به کار مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال با انجام تمهیدات و هماهنگی های لازم به منظور حفظ تداوم خدمت رسانی به مدت یک ساعت شناور تعیین می شود.بر همین اساس، ضروری است به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی، از ساعت ۱۲ سیستم های سرمایشی واحدها خاموش شود.

منبع:ایرنا

بخشنامه انتخاباتی ابلاغ شد

سرپرست ریاست جمهوری در بخشنامه‌ای خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی، هر گونه فعالیت تبلیغاتی به نفع یا ضرر نامزدهای انتخاباتی را با استفاده از هر امکانات یا وسیله‌ای که جنبه رسمی و دولتی داشته باشد، ممنوع و مصداق ارتکاب جرم اعلام کرد.محمد مخبر در بخشنامه‌ای ضمن گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید حضرت آیت‌الله رئیسی که همواره بر اجرای قانون و عدم استفاده غیر مجاز از امکانات دولتی تأکید داشت، تصریح کرد: عطف به ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری و اصلاحات بعدی آن هرگونه فعالیت تبلیغاتی به نفع یا به ضرر نامزدهای انتخابات با استفاده از امکانات دولتی ممنوع بوده و دستگاه‌های اجرایی باید ضمن مراقبت لازم در این زمینه با خاطیان احتمالی برخورد قانونی مناسب داشته باشند.

منبع:شبکه خبر

مجوز هتل ولنجک باطل شد

درحالی که ساخت و ساز هتل در این زمین آغاز شده بود براساس شکایت سازمان بازرسی به دیوان عدالت و همراهی جمعی از کارشناسان و استادان دانشگاه این مصوبه با رای دیوان ابطال شد. وکیل پرونده گفت: در پی شکایت استادان شهرسازی و سازمان بازرسی کل کشور، شعبه سوم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری، بند ۸ مصوبه ۴۳۵ کمیسیون ماده ۵ شهر تهران را نقض کرد.صادق کاشانی افزود: با توجه به این دادنامه قطعی احداث هتل ۳۰ طبقه در شمال منطقه ولنجک بالای تراز ۱۸۰۰ فاقد مجوز قانونی است.

منبع:شبکه خبر

چابهار نخستین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی کشور شد

نخستین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی کشور با مجوز وزارت بهداشت و مشارکت دانشکده علوم پزشکی چابهار، در منطقه آزاد چابهار افتتاح شد.مجوز تأسیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در منطقه آزاد چابهار اخذ و از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است.هم اکنون فاز مطالعاتی شناسایی خواص گیاهان دارویی دریایی و ساحلی در حال انجام است.

منبع:شبکه خبر

سازمان ملل جنایات اسرائیل را محکوم کرد

در حالی که همزمان با جنگ غزه صهیونیست‌ها به یورش‌های وحشیانه خود به مناطق مختلف کرانه باختری ادامه می‌دهند، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، جنایت‌های وحشیانه اشغالگران در کرانه باختری را به شدت محکوم کرد.«ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار پایان دادن به جنایت‌های بی‌سابقه علیه فلسطینیان در کرانه باختری شده و تاکید کرد: کشتار بیش از ۵۰۰ فلسطینی در کرانه باختری از ۷ اکتبر تاکنون غیرمنطقی است.وی تصریح کرد: منابع فلسطینی از کشتار دست کم ۵۲۳ نفر و بازداشت حدود ۹۰۰۰ فلسطینی در کرانه باختری از ۷ اکتبر خبر داده‌اند.این مسئول سازمان ملل گفت: فلسطینیان در کرانه باختری روز به روز در معرض جنایت‌های بی‌سابقه بیشتری قرار می‌گیرند و کشتار این تعداد از غیرنظامیان به این شکل وحشیانه کاملاً غیرمنطقی است. کشتار و تخریب و نقض گسترده حقوق بشر، غیر قابل قبول بوده و باید فورا متوقف شود.ولکر ترک ادامه داد: اسرائیل باید همه قوانین و استانداردهای حقوق بشری را اجرا کند و همه کسانی که در این جنایت‌ها شریکند باید محاکمه گردند. مصونیت از مجازات برای چنین جنایاتی برای مدت طولانی در کرانه باختری که از سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال شده و حتی قبل از ۷ اکتبر هم شاهد تشدید خشونت بوده، تبدیل به امری رایج شده است و ما آن را محکوم می‌کنیم.کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به اینکه اواخر هفته گذشته نیروهای اسرائیلی یک نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی را در کرانه باختری به قتل رسانده و یک نوجوان دیگر را به شدت مجروح کردند تاکید کرد: ارتش اسرائیل به شکل سیستماتیک از نیروی مرگبار علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کند و کسانی که مورد هدف حملات مسلحانه نیروهای اسرائیلی قرار گرفته‌اند، افرادی هستند که هیچ تهدیدی برای اسرائیل محسوب نمی‌شوند.وی هشدار داد که خشونت‌های اعمال شده توسط نیروهای نظامی و شهرک نشینان اسرائیلی، آن هم در میان کشتار و ویرانی بی سابقه در غزه موجب ایجاد ترس و ناامنی در میان فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی شده است.

منبع:تسنیم

صادرات ترکیه به اسرائیل به صفر نزدیک شد

نشریه بلومبرگ با استناد به داده‌های اولیه انجمن صادرکنندگان اصلی ترکیه گزارش داد که صادرات این کشور به سرزمین‌های اشغالی فلسطین در ماه مه در واکنش به عملیات ارتش اسرائیل در غزه به حالت تعلیق درآمد.به گزارش این نشریه، صادرات محموله‌ها به اسرائیل در ماه مه ۹۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافت و به ۴.۴ میلیون دلار رسید.داده‌ها نشان می‌دهد که صادرات ترکیه به اسرائیل در پنج ماهه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.به گفته وزارت اقتصاد اسرائیل، کل حجم تجارت دو طرف در سال ۲۰۲۳، ۶.۸ میلیارد دلار بوده که صادرات ترکیه ۷۶ درصد از این مبلغ را تشکیل می‌دهد.

منبع:تسنیم

سلاجقه دریافت حقابه هیرمند را تایید کرد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از رهاسازی بخشی از حقابه ایران از هیرمند خبر داد. علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره حقابه هیرمند گفت: بخشی از حقابه ایران از رود هیرمند توسط افغانستان رهاسازی شده است و اگر بارش‌ها به همین نحو ادامه پیدا کند بخش بعدی حقابه نیز باید رهاسازی شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha