یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
نامۀ رهبر

حوزه/ رابرت فانتینا، نویسنده، روزنامه‌نگار و کنشگری که به‌خاطر فعالیت‌هایش در زمینۀ صلح، حقوق بشر و عدالت اجتماعی شناخته می‌شود در گفت‌وگو با پرس‌تی‌وی اظهار داشت: نامۀ رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مایۀ دلگرمی دانشجویان آمریکایی است که شوک مثبتی در راستای حمایت آنها از آرمان فلسطین بوده و تعهّد آنها را در جست‌وجوی عدالت تقویت کرده است.

به‌گزارش گروهِ ترجمۀ خبرگزاریِ حوزه، رابرت فانتینا، در رابطه با نامۀ رهبر انقلاب، تصریح کرد :حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نامۀ خود بر اهمیت شناخت ریشه‌های بحران‌های جهانی و لزوم تعامل صحیح و شرافتمندانه با جهان اسلام تأکید کردند. از این نامه با علاقه و اشتیاق فوق‌العاده در محافل دانشگاهی غرب، به‌ویژه در میان دانشجویان و دانشمندانی که نگران نسل‌کشی مداوم اسرائیل در غزه هستند، استقبال شده است.

این تحلیلگر مقیم کانادا گفته که این نامه یادآور خوبی از وحشت چندین دهه اِشغالِ صهیونیست‌هاست.

فانتینا خاطرنشان کرد : حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نامۀ اخیر خود به دانشجویان غربی، به صراحت وحشت‌های مداوم و چند دهه‌ اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها را بیان کردند. ایشان با بیان شیوا، همبستگی ایرانیان را با دانشجویان اعلام کرد و تأکید کرد که آنها در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند.

وی افزود : نامۀ رهبر مایۀ دلگرمی این دانش‌آموزان است تا به مبارزۀ خود در راستای تحقق عدالت ادامه دهند و تأکید می‌کند آن‌ها در این مبارزه تنها نیستند.

او گفته که این دلگرمی برای دانشجویان آمریکایی و سایر حامیان حقوق فلسطینیان ارزش ویژه‌ای دارد، چون از طرف رهبر کشوری است که مؤفّق شد یوغ سنگین امپریالیسم آمریکا را در مبارزۀ خود برای تعیین سرنوشت، دگرگون کند.

فاتینا اظهار داشت: برای دانشجویان و همۀ حامیان حقوق بین‌الملل و حقوق بشر، شنیدن تشویق رهبران جهان به‌ویژه رهبر کشوری که یوغ سنگین امپریالیسم ایالات متحده را در مبارزه برای عدالت و تعیین سرنوشت سرنگون کرد بسیار مهم است.

وی ادامه داد: امروز، این فلسطینی‌ها هستند که به دنبال رها شدن از شرِّ ظلم و ستم مالی آمریکا هستند که صهیونیست‌ها را حمایت می‌کند و تشویق و دلگرمی مردم ایران به تقویت عزم آن‌ها کمک می‌کند. و همچنین ملت‌ها و مردم دیگر را تشویق می کند که در همبستگی برای آزادی فلسطین تلاش کنند.

آمریکا از نقش خود در نسل‌کشی وحشت‌زده است

فانتینا با اشاره به موج اخیر اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، گفت: جوانان آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و می‌دانند که مردم غزه در جنگی که دولت خودشان (آمریکا) امکان‌پذیر کرده است و منجر به نسل‌کشی شده است کشته می‌شوند و از گرسنگی رنج می‌برند.

این تحلیلگر تصریح کرد: دانشجویان غربی، مانند همتایان خود در سراسر جهان، بسیار درگیر رسانه‌های اجتماعی هستند. آن‌ها برای اطلاعات خود، به رسانه های قدیمی-رسانه‌های خبری متعلق به شرکت‌ها و تحت کنترل دولت-‌متّکی نیستند. آن‌ها تصاویر هولناک مردان، زنان و کودکان را می بینند که بر اثر بمب، گرسنگی، کمبود امکانات پزشکی و دیگر جنایاتی که اسرائیل مرتکب می شود، رنج می برند.

وی تأکید کرد: آنها می‌دانند که این نسل‌کشی تنها با تأمین مالی ایالات متحده می‌تواند ادامه یابد و دانشجویان از اینکه دولت آن‌ها این همه رنج را ممکن می‌سازد وحشت دارند. در حالی که آنها نگران تحصیل و آینده خود هستند، نمی توانند رنج های وحشتناک مردم بی‌گناه فلسطین را نادیده بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha