دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
فال

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه آیت الله بروجردی به فرستاده شاه فرمود در کشورهای دیگر ابتدا اصلاحات سیاسی شروع شده است، لذا اصلاحات اراضی نباید اول اجراشود گفت: روح مبارزه اصلاحات شاه در زمان امام راحل لایحه مبارزه با اسلام بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در یادواره امام راحل و ۲۲ شهید روستای جوینان قمصر کاشان که همراه با بزرگداشت شهدای خدمت و ۱۵ خرداد و روز زیارتی امامزادگان جوینان با حضور امام جمعه آران و بیدگل، جمعی از مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در شبستان آستان مقدس امامزاده حسین(ع) جوینان برگزار شد، به عظمت قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا چهار سال قبل از ۵ خرداد ۴۲ درسال ۱۳۳۸ به محمد رضا شاه پهلوی دستور اصلاحات در کشور را داد تا مبادا مردم شورش ، قیام و انقلاب کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه آیت الله بروجردی به فرستاده شاه فرمود در کشورهای دیگر ابتدا اصلاحات سیاسی شروع شده است، لذا اصلاحات اراضی نباید اول اجراشود گفت: روح مبارزه اصلاحات شاه در زمان امام راحل لایحه مبارزه با اسلام بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این که امام راحل به اتفاق بزرگان با نوشتن نامه ای به شاه گوشزد کرده بودند که لایحه اصلاحات شما روحیه اسلام زدایی دارد ،لذا باید لغو شود گفت: امام در نامه ای به علمای بلاد و مردم نوشتند که روح لایحه انجمن ایالتی ولایتی شاه اسلام زدایی است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه شاه در۱۷دی در برابر موضع گیری امام نتوانست علیه امام و روحانیت کاری انجام دهند، لذا زهر خودشان را در مجلسی که آیت الله گلپایگانی در مدرسه فیضیه قم به مناسبت شهادت امام صادق(ع) گرفته بودند با حمله ساواکی ها در لباس دهقان و کشاورز با ضرب و شتم طلاب و اهانت به قرآن و لباس روحانیت ریختند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه امام راحل از ۲۵ شوال تا روز عاشورا( ۱۳ خرداد۴۲)به مدت ۷۵ روز علیه شاه افشاگری کردند گفت: از اول محرم تا روز عاشورا آهنگ هیئت های مذهبی انقلابی شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه در مراسم عاشورای سال ۴۲ بالغ بر۱۲۰ هزار نفر در تهران علیه شاه نوحه خوانی کردند و امام راحل، شاه را به حکومت بنی امیه تشبیه کرد یاد آور شد: امام فرمود اگر شاه و دستگاه حاکمه با مراجع تقلید مخالفند چرا طلبه ۱۶ ساله سید ما را از طبقه دوم مدرسه فیضه انداختند و به شهادت رساندند؟

امام جمعه کاشان با بیان اینکه پس از افشاگری امام راحل علیه شاه درمدرسه فیضیه روز بعد دستگاه حاکمه ایشان را دستگیر کردند که با اعتراضات اجتماعات کفن پوش ورامین و مردم کاشان روبرو می شوند آنها را به رگبارمی بندند گفت: در طول ۱۵ سال امام وجدان های مردم خصوصا جوانان را بیدار کرد به طوری که محصول قیام ۱۵ خرداد ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شصت و یکمین سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد را مبدأ نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) دانست و افزود: قیام پانزده خرداد به رهبری امام راحل باعث شد در مقابل آمریکا، شوروی سابق، اسرائیل و مستکبران عالم شکست ناپذیر باشیم و مدافع مستضعفان، مومنان و جامعه ایمانی باشیم.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز از برکت قیام ۱۵ خرداد و استقامت مردم ایران نماینده پارلمان فرانسه پرچم فلسطین را در مجلس کشورش را بلند می کند در مالزی، اندونزی و در مسجد استقلال ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برای شهید رئیسی رئیس جمهور فقیدمان نماز میت غیابی می خوانند، در اسپانیا مردم بارسلون در اجتماع چند صدهزار نفری شعار علیه رژیم صهیونیستی شبیه مردم انقلابی ایران سر می دهند.

انتهای پیام./

امروز به برکت قیام ۱۵ خرداد و استقامت مردم ایران دنیا علیه استکبار بیدار شده است

امروز به برکت قیام ۱۵ خرداد و استقامت مردم ایران دنیا علیه استکبار بیدار شده است

امروز به برکت قیام ۱۵ خرداد و استقامت مردم ایران دنیا علیه استکبار بیدار شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha