پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
جنایات اسرائیل

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

اسرائیل اردوگاه النصیرات را به آتش کشید

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (پنجشنبه) مدرسه‌ای در اردوگاه النصیرات را که آوارگان فلسطینی در آن پناه گرفته بودند، هدف قرار دادند که در نتیجه آن بیش از ۳۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. دفتر دولتی اطلاع رسانی در غزه با انتشار بیانیه‌ای، حمله به مدرسه «السردی» در اردوگاه النصیرات و نیز شهادت ۲۷ تن در آمار اولیه قربانیان را اعلام و پیش‌بینی کرد با توجه به تعداد بالای زخمی‌هایی که شرایط وخیمی دارند، تعداد شهدای این حمله افزایش یابد.

منبع:ایسنا

لندن وضعیت اضطراری اعلام کرد

سازمان آتش نشانی لندن در اطلاعیه‌ای در حساب کاربری اش در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: هم اکنون نیروهای این سازمان در محل وقوع نشت گاز مشکوک در خیابان ساوت ورک هستند و نیروهای اورژانس نیز در محل حضور یافته اند. کانون نشت گاز خیابان ساوتوارک اعلام شده است، جایی که ده‌ها آتش نشان و خودروهای امدادی و خدمات اورژانس حضور یافته اند و به گفته آتش نشانی متخصصان در تلاش برای جلوگیری از انتشار گاز و ایمن سازی محیط اطراف آن هستند. علاوه بر تخلیه ساختمان‌ها و خیابان‌های اطراف محل انتشار گاز، با استقرار نیروهای پلیس رفت و آمد در این مناطق ممنوع شده و رفت و آمد افراد و خودروها در این محدوده مختل شده است. پلیس از مردم خواسته است از نزدیک شدن به این منطقه به شدت خودداری کنند.این شرایط ترافیک شدیدی نیز در خیابان‌های اطراف به ویژه منتهی به محل حادثه ایجاد کرده است.

منبع:شبکه خبر

قطعنامه ضد ایرانی به تصویب رسید

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه ضدایرانی سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان را به تصویب رساند. در این قطعنامه بدون اشاره به همکاریهای ایران با آژانس، از تهران خواسته شده برای حل و فصل مسائل ادعایی پادمانی اقدام کند.همچنین مجوز بازرسان آژانس را که تهران، طبق حق مصرح موافقتنامه جامع پادمان لغو کرده، احیا کند. بازرسان آژانس تاکنون بارها از تاسیسات هسته ای ایران بازدید کرده و هیچ مدرکی که نشانه انحراف در برنامه انرژی هسته ای باشد، پیدا نکرده اند. ضمن اینکه ایران به همکاری خود با آژانس ادامه داده و تاکید دارد که مسائل باقیمانده با رویکرد حرفه ای و بدون جانبداری آژانس قابل حل است.

منبع:شبکه خبر

زور ایران به برزیل نرسید

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه به مصاف برزیل به عنوان پرافتخارترین تیم جهان و لیگ ملت‌ها رفت و سه بر یک با نتایج ۲۵ بر ۱۹، ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۲۳ شکست خورد.با گذشت دو دیدار از هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ برزیل در جایگاه پنجم ایستاده‌ و ایران در رتبه شانزدهم و انتهایی این رقابت‌ها قرار دارد.

منبع:ایسنا

مهلت انتخاب رشته تمدید شد

معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از اصلاح دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ و تمدید مهلت انتخاب رشته تا پایان روز یکشنبه ۲۰ خرداد خبر داد.به نقل از روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، علی صدر با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۲۰هزار نفر از متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد انتخاب رشته کرده‌اند، گفت: ۴۷۶ هزار و ۹۶ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۶۶ هزار و ۲۵۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که ۵۴ درصد زن و ۴۶ درصد مرد هستند.وی با بیان اینکه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته از روز ۱۲ خرداد ماه آغاز شده و تاکنون ادامه دارد، گفت: به منظور مساعدت با متقاضیانی که تاکنون موفق به انتخاب رشته نشده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده که مجازین به انتخاب رشته بتوانند تا پایان روز یکشنبه ۲۰ خرداد ماه نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته‌محل اقدام کنند.

منبع:ایسنا

تهران میزبان نشست منطقه ای شد

سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه ایران امروز در پیامی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: تهران روز شنبه ۱۹ خرداد میزبان نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان خواهد بود.وی در ادامه افزود: رایزنی نمایندگان ویژه ایران، پاکستان، چین و روسیه در خصوص آینده افغانستان در دستور کار این نشست قرار دارد.

منبع:ایرنا

لژیونر راهی ژاپن شد

جواد کریمی پاسور لژیونر تیم ملی والیبال کشورمان که در هفته نخست از ناحیه مایع گوش میانی دچار مصدومیت شده بود، پس از معالجه و بهبودی در شهر ریو، همراه با کاروان والیبال کشورمان راهی کوکورا محل برگزاری هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال در ژاپن شد. متاسفانه ناراحتی وی از ناحیه گوش میانی مجدد عود کرد و باعث شد این بازیکن در دو مسابقه اخیر نتواند تیم ملی والیبال کشورمان را همراهی کند.امروز پس از مسابقه مقابل برزیل موتا پائز در جلسه‌ای با حضور کادر پزشکی، سرپرست تیم ملی و جواد کریمی تصمیم گرفت با توجه به تشدید بیماری این بازیکن و با تشخیص پزشک مبنی بر استراحت وی، جواد کریمی را از لیست تیم ملی خارج کند و یک بازیکن دیگر را تا رسیدن پاسور دوم جایگزین کند. بنا بر این تصمیم مقرر شد امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی مقدمات سفر عرشیا به‌نژاد را مهیا کند تا در اسرع وقت به جمع ملی‌پوشان در ژاپن ملحق شود.با توجه به برنامه‌های پروازی مسیر تهران تا کوکورا و برنامه مسابقات تیم ملی در ژاپن، عرشیا به‌نژاد روز شنبه ۱۹ خرداد به جمع ملی‌پوشان خواهد پیوست و جواد کریمی راهی تهران خواهد شد.

منبع:ایرنا

آستان قدس رضوی سیاه پوش شد

نصب کتیبه‌های بزرگ پارچه‌ای بر بالای ایوان‌ صحن‌های‌ انقلاب اسلامی و آزادی حرم مطهر رضوی، اندوه و ماتم زائران را در این بارگاه ملکوتی دوچندان کرده است.ساعت ۹ صبح فردا و همزمان باسالروز شهادت امام جواد(ع) نیز آیین عزاداری از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هم با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع) به خبرنگار ایرنا گفت: در سالروز شهادت امام جواد(ع) در کنار سوگواری و عزاداری امام نهم، مردم ولایتمدار برای خدمتگزاران شهید خدمت نیز سوگواری خواهند کرد.

منبع:ایرنا

موشک به کشتی یونانی خورد

منابع رسانه‌ای بامدد امروز (پنج‌شنبه) از حمله موشکی به یک کشتی باری در دریای سرخ خبر دادند. شبکه الجزیره به نقل از شرکت امنیت دریایی انگلیس (امبری) اعلام کرد که گزارشی مبنی بر اصابت موشکی یک کشتی یونانی در نزدیکی سواحل یمن در دریای سرخ دریافت کرده است.شرکت امنیت دریایی «امبری» انگلیس اعلام کرد که یک کشتی تجاری یونانی در دریای سرخ در حالی که به سمت فلسطین اشغالی حرکت می‌کرد هدف حمله موشکی از جانب یمن قرار گرفته است.

منبع:شبکه خبر

پیکر شهید آبیار تشییع شد

پیکر مطهر شهید والامقام «سعید آبیار» از مدافعان حرم امروز پنجشنبه روی دستان مردم شهید پرور کرج تشییع شد. صبح پنجشنبه مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سعید آبیار از مسیر میدان شهدای کرج تا امامزاده حسن (ع) برگزار شد.مردم انقلابی کرج با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خشم و انزجار خود از صهیونیست‌های غاصب را اعلام کردند.

منبع:مهر

ازغندی درگذشت

سید علیرضا ازغندی زاده متولد سال ۱۳۲۰ در مشهد، نویسنده و پژوهشگر تاریخ سیاسی و مدرس گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی، از اعضای هیات موسس انجمن علوم سیاسی ایران و مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران بود.«روابط خارجی ایران ۱۳۵۷-۱۳۲۰»، «اندیشه‌های سیاسی سعدی» و «تاریخ تحولات سیاسی و اجتماعی ایران ۱۳۲۰-۱۳۵۷» از آثار او بشمار می‌رود.ازغندی، نویسنده مقالاتی همچون «رابطه ایران و ترکیه در پرتو تحولات جهان عرب»، «نقش اعتدال در اندیشه و افکار سعدی»، «الگوی مبنایی تصمیم گیری توسعه پایدار در سیاست آموزشی (رویکردی جهت ارتقای بهره وری)»، «فرایند عقلانی شدن دولت و سیاست در ایران عصر مشروطه» و «بنیادهای مادی دولت مدرن و عقلانی شدن سیاست و دولت ایران در تاریخ معاصر» بود.

منبع: خبرنگاران جوان

فرانسه و بلژیک از سد حریفان گذشتند

در چارچوب دیدارهای دوستانه فوتبال ملی، چهارشنبه چند دیدار برگزار شد که در مهمترین مسابقات تیم‌های ملی فرانسه و بلژیک حریفانشان را شکست دادند.تیم ملی فرانسه موفق شد با سه گل مهمانش لوکرامبورگ را شکست دهد. کولو موانی، جاناتان کلاوس و کیلیان امباپه گلزنان فرانسه در این بودند. امباپه ستاره جدید رئال مادرید، علاوه بر گلزنی، دو پاس گل هم داد.در دیگر مسابقه مهم، بلژیک با گل‌های کوین دیبروینه و تروسارد از سد مونته نگرو گذشت.در سایر دیدارهای، نروژ با هت تریک ارلینگ هالند با سه گل کوزووو را شکست داد، دانمارک دو بر یک سوئد را برد و اسلواکی با چهار گل سن مارینو را مغلوب کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

ایران هتک حرمت مسجد الاقصی را محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام صهیونیست‌های افراطی در هتک حرمت مسجدالاقصی، سر دادن شعارهای نژادپرستانه و حمله به شهروندان فلسطینی به بهانه برپایی راهپیمایی تحریک‌آمیز موسوم به پرچم را به شدت محکوم کرد. کنعانی افزود: اقدام صهیونیست‌های افراطی در هتک حرمت مسجدالاقصی با حمایت نیروهای نظامی و امنیتی رژیم غاصب اسرائیل و همزمانی این اقدام تحریک آمیز با تداوم نسل‌کُشی و جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری، نشان از قصد این رژیم بر تشدید دامنه‌های بحران در فلسطین و منطقه دارد.

منبع: خبرنگاران جوان

عملیات موشکی در الشقیق گزارش شد

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس (چهارشنبه) از وقوع یک حادثه امنیتی در نزدیکی بندر «الشقیق» عربستان خبر داد. به نقل از رویترز، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس در این باره اعلام کرد: گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی در نزدیکی بندر الشقیق دریافت کرده‌ایم. طبق این بیانیه، این حادثه در ۵۰ مایل دریایی در جنوب غرب الشقیق در دریای سرخ رخ داده است.

منبع: خبرنگاران جوان

بزرگ‌ترین پایگاه فضایی غرب آسیا آماده افتتاح شد

وی با اعلام اینکه بزرگ‌ترین پایگاه فضایی غرب آسیا به‌عنوان یادگار رئیس جمهور شهید در چابهار در حال ساخت است، تأکید کرد: فاز نخست این پایگاه با ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی با کار شبانه‌روزی در حال تکمیل است و تا حداکثر دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و بنا داریم نخستین پرتاب را امسال از این پایگاه داشته باشیم.وزیر ارتباطات با تصریح به اینکه "عملیات ساخت این پایگاه در همین دولت کلید خورد."، خاطرنشان کرد: در همین دولت هم ان‌شاءالله به بهره‌برداری خواهد رسید تا شاهد پرتاب‌ها از این پایگاه باشیم.

منبع:تسنیم

گاز به عمان رسید

خط انتقال گاز «ایرانشهر - مکران – چابهار و کنارک» از سوی سرپرست ریاست‌جمهوری و با حضور وزیر نفت در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسمی رسید. این پروژه با دستور محمد مخبر، سرپرست ریاست‌ جمهوری به‌ صورت ویدیوکنفرانس و با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مسئولان استانی و مدیران ارشد صنعت گاز در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.اجرای پروژه خط انتقال گاز «ایرانشهر – مکران – چابهار و کنارک» با سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیون دلار به طول ۲۰۰ کیلومتر ۵۶ اینچ و ۹۰ کیلومتر، ۲۰،۴۲و ۱۶ اینچ پس از موفقیت در گازرسانی به شهرهای زابل و خاش، سومین طرح بزرگ گازی در استان پهناور سیستان و بلوچستان است که با افتتاح آن، قطار توسعه گاز به شهرهای جنوبی این استان و سواحل دریای عمان رسید که می‌تواند سبب اعتلای کیفیت زندگی و ایجاد سهولت در معیشت خانوارها شود و رونق اقتصادی و توسعه گردشگری فراوانی در استان را هم در پی دارد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha