پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
قاسم رضایی

حوزه/ سردار رضایی با تأکید بر لزوم حفظ مسائل قانونی و اجتماعی از سوی گردشگران و مسافران به‌ویژه در خط ساحلی گفت: با برهم‌زنندگان نظم سواحل برخورد جدی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، سردار سرتیپ قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور امروز در سفر به گیلان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: گیلان با تقدیم هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس و دیگر سنگرهای انقلاب اسلامی نقش محوری در این راستا ایفا کرده است.

سردار رضایی با بیان اینکه پیروی از راه، روش و منش شهدا یک تکلیف الهی است، گفت: یاد و خاطر شهدای بزرگ و توجه و عمل به سیره شهدا در اولویت کارهای سبزپوشان انتظامی است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات کادر انتظامی در بخش‌های مختلف اضافه کرد: سبزپوشان انتظامی برای ایجاد امنیت و آرامش جامعه شبانه‌روزی در تلاش هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر میرزا کوچک خان جنگلی افزود: میرزا کوچک خان جنگلی روحانی مبارز و وطن‌پرستی بود که بر پایه توجه به ارزش‌های دینی زحمات زیادی برای کشور کشید.

سردار رضایی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای خدمت به‌ویژه رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی بیان کرد: ما وارث خون شهدای بزرگی، چون شهید رئیسی‌ها و شهید سلیمانی‌ها هستیم و با قدرت هر چه تمام راهشان را ادامه می‌دهیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور از کاهش چشم‌گیر همه جرایم در گیلان خبر داد و اضافه کرد: سرعت عمل در کار و افزایش کشفیات در جرایم مختلف در گیلان نشان دهنده تلاش مستمر پلیس در این استان است.

وی با قدردانی از زحمات فرماندهان انتظامی در گیلان افزود: خانواده‌ها بیشترین سهم زحمات سبزپوشان انتظامی را در خدمت رسانی دارند.

سردار رضایی با اشاره به گردشگری بودن استان گیلان بیان کرد: ورود جمعیت قابل توجهی از گردشگران و مسافران به گیلان در ایام تعطیلات فشار مضاعفی بر روی دوش پلیس جهت نظم‌بخشی به استان می‌آورد که با تلاش شبانه‌روزی این عزیزان همراه است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه ایجاد امنیت اجتماعی و فرهنگی مطالبه جدی گیلانی‌هاست، گفت: مردم گیلان بسیار مهمان‌پذیر و نوع‌دوست هستند، اما از گردشگران و مسافران انتظار دارند که حرمت خون هشت هزار شهید این استان حفظ شود.

لزوم حفظ مسائل قانونی و اجتماعی از سوی گردشگران

وی با تاکید بر لزوم حفظ مسائل قانونی و اجتماعی از سوی گردشگران و مسافران به ویژه در خط ساحلی افزود: با برهم زنندگان نظم اجتماعی و عفت عمومی در سواحل برخورد جدی می‌شود.

سردار رضایی با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در ساماندهی سواحل و نظم بخشی امور بیان کرد: همه دستگاه مکلف هستند در نظم بخشی و ساماندهی در کنار پلیس قرار بگیرند و با دستگاه‌هایی که در این بخش ترک فعل می‌کنند برخورد جدی می‌شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز و مردمی «طرح نور» توسط پلیس اضافه کرد: طرح نور با رویکرد مردم محوری و برای ایجاد امنیت اجتماعی و فرهنگی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه جنگ نرم هوشمندانه مدیریت و رصد می‌شود، افزود: همراهی مردم در اجرای طرح نور نشان‌دهنده پایبندی آن‌ها در اجرای قانون و ارزش‌های اسلامی است.

سردار رضایی با بیان اینکه حضور خانواده‌ها در سواحل مورد تاکید است، گفت: باید فضای آرامش و امنیت در سواحل جهت حضور خانواده‌ها فراهم شود.

لزوم رعایت مقررات و قوانین در سواحل

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر لزوم رعایت مقررات و قوانین در سواحل بیان کرد: هرج و مرج در سواحل، جاده‌ها و اماکن تفریحی خط قرمز پلیس است و با افراد مجرم برخورد جدی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح دریا با قدرت و قوت اجرا می‌شود، افزود: مشارکت مردم و گروه‌های جهادی و بسیجی در اجرای ساماندهی سواحل و طرح دریا بسیار مؤثر است.

سردار رضایی با بیان اینکه ایجاد فضای مجرمانه در صنوف مختلف پیگرد قانونی دارد، گفت: گیلان به یُمن وجود هشت هزار شهید، به عنوان استان مقدس و مبارکی است و اجازه نمی‌دهیم در این استان حرمت شکنی شود.

به گفته جانشین فرمانده کل انتظامی کشور، گیلان در بخش برخورد با معتادان متجاهر، سارقین و مالخران، خرده فروشان، اراذل و اوباش عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی با بیان اینکه ورود اتباع بیگانه غیرمجاز در کل کشور به ویژه گیلان ممنوع است، افزود: بکارگیری از اتباع بیگانه غیرمجاز هم افعال مجرمانه است و با افراد برخورد جدی می‌شود.

سردار رضایی با بیان اینکه قاچاق سلاح غیرمجاز ممنوع است، گفت: ورود و حمل سلاح غیرمجاز ممنوع بوده و با حامل و نگهدارنده اینگونه سلاح‌ها برخورد قانونی می‌شود و کسانی هم که از سلاح مجاز استفاده غیرقانونی می‌کنند نیز مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha