چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: امروزه به بهانه‌های فرهنگی عده ای از ازدواج غفلت می کنند و سن ازدواج در جامعه افزایش یافته است و دولت امکان ازدواج برای جوانان را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امروزه به بهانه‌های فرهنگی عده ای از ازدواج غفلت می کنند و سن ازدواج در جامعه افزایش یافته است و دولت امکان ازدواج برای جوانان را فراهم کنند.

وی افزود: ازدواج در حفظ حیا و عفت جامعه، ایمان افراد و جوانی جمعیت بسیار تاثیرگذار است و متاهلین نیز نسبت به مسئله فرزندآوری توجه کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به تشییع شهدای خدمت گفت: مردم در تشییع شهدای خدمت یک حماسه خلق کردند و کامل کننده فرآیند قدردانی از شهدای خدمت، حضور گسترده در انتخابات و انتخاب فردی اصلح برای کسوت ریاست جمهوری است.

وی با اشاره به آغاز ماه ذی الحجه افزود: عید قربان، عید غدیرخم، روز مباهله، روز عرفه از حوادث مهم این ماه است همچنین عبادت و روزه گرفتن در این ماه نیز بسیار توصیه شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: امام سجاد (ع) در آغاز رساله حقوق می‌فرمایند زبان، ۵ حق به گردن انسان دارد و اولین حق زبان این است که از حرف ناپسند او را دور نگه داریم و زبان به فحاشی و حرف‌های ناپسند باز نکنیم.

وی ادامه داد: دومین حق زبان، عادت دادن زبان به حرف خوب، سومین حق بستن آن است مگر در زمانی که نیاز به حرف زدن باشد؛ چهارمین حق، سخن گفتن با ادب و با بهترین واژه‌ها و پنجمین حق زبان نیز این است که کلام اضافی را از زبان بگیریم و به مقدار نیاز حرف بزنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: بر اساس تعالیم اسلام و قرآن، زنان و مردان، اهل خانواده خود را با صفات نیکو صدا بزنند تا مودت و مهربانی بین اعضای خانواده بیشتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha