چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: دولت مردمی باید نقش میدان ساز و تسهیل گر در امور مردم داشته باشد و مشکلات مردم را طرح و چاره اندیشی کنند و از طرفی دولت ساده زیست، بدون تشریفات زائد و سادگی و رضایت توده مردم را مشی خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه شهرستان بندرعباس ضمن سفارش به تقوای الهی، اظهار کرد: با تسلیت شهادت امام جواد (ع)، دوران امامت این امام همام از جهتی متفاوت با سایر ائمه است، اول اینکه در سن پایین سکان امامت و ولایت را بر عهده گرفت که شبهات زیادی در جامعه ایجاد شد و امام(ع) با منطق قوی افکار عمومی بویژه شیعیان را اقناع و مکرراً پاسخ علمی می دادند.

وی افزود: فضل و علمیت امام جواد علیه السلام و استدلال ها و پاسخ های علمی در مناظرات که مأمون راه می انداخت چه مخالفین و موافقین را مجاب کرده بوده و دیگر اینکه مأمون قصد داشت با ازدواج امام(ع) با دخترش امام را از درون کنترل کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: تثبیت مسئله امامت با حکمت، دانش و قدرت اقناع و توانایی‌ها و تقوا، مقابله با نحله‌های انحرافی، تفکرات غلط در جامعه آن روز رواج داشت را کنترل و ایستادگی کرد، و با راه اندازی تشکیلات وکالت و از همین رهگذر از طریق شبکه وکالت روابط امت با امامت شکل داده که از کارهای مهم امام جواد علیه السلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: از طرفی امام (ع) با همه شبهات و القائات پاسخگو و اقناع می کرد و از حضور خود در دستگاه برای جلوگیری از آزار و اذیت شیعیان بهره جست و امنیتی ایجاد کرد و استفاده کرد و توانست با مبارزات غیر مستقیم در آن روزگار که شیعیان در اقصی نقاط جهان گسترش یافته بودند را حمایت کند.

وی همچنین در بخش دیگر به سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امیر المومنین (ع) و خطاب به مردم توصیه کرد: برطرف کردن موانع ازدواج، عدم سخت گیری ها، جلوگیری از بالا رفتن سن ازدواج که جامعه را درگیر کرده و باعث معضلات شده و فراهم کردن مسیر ازدواج آسان و کاهش هزینه ها افراطی و مصرف گرایی بالا از اهدافی است که باید دنبال شود.

خطیب جمعه بندرعباس به شاخص‌های دولت اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در راستای دولتی تحول آفرین گام بردارد، یعنی گرفتار روز مرگی نباشد و در همه عرصه فعالیت و از تک بعدی پرهیز کند و پیشرفت متوازن در همه بخش‌های اقتصادی، فرهنگ اجتماعی بصورت یکنواخت کار کشور را پیش برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: گام خود را برای انتخاب دولت شایسته سالار برداریم و نه ستاد محور و بر اساس شایستگی و صلاحیت ها مناصب را واگذار کنیم و از رویه های غلط چشم پوشی کنیم.

وی شاخصه مردمی بودن که رییس جمهور شهید معنا کرد را ادامه دهیم و تاکید کرد: در میان مردم بودن، در جریانات و ارتباطات مردمی حضور در میدان داشته باشد و مشکلات را در متن مردم و از نزدیک لمس کند و با گزارش دادن فرق می‌کند و مصداق بارز یک رئیس جمهور است.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: دولت مردمی باید نقش میدان ساز و تسهیل گر در امور مردم داشته باشد و مشکلات مردم را طرح و چاره اندیشی کنند و دولت قانون گرا داشته باشد و در مسیر قانون حرکت کند و از طرفی دولت ساده زیست باشد و از تشریفات زائد جلوگیری و سادگی و رضایت توده مردم را مشی خود قرار دهد.

انتهای خبر ۳۱۳/۶۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha