یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه کرمانشاه گفت: شهید آیت‌الله رئیسی را ، الگوی کشور خواند و تأکید کرد: وی شب و روز نمی‌شناخت و حقیقتاً توانست در مدتی سه‌ ساله ،کارهای چند ده‌ ساله را به انجام برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری، در خطبۀ اول نمازجمعه این هفته، با بیان اینکه یاد خدا می‌تواند روح انسان را همواره در اوج حیات معنوی حفظ کند و پیش ببرد، گفت: یاد خدا اساس تقوا است و اینکه انسان خود را در محضر پروردگار متعال ببیند، مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند او را همواره در مدار اطاعت پروردگار متعال قرار دهد و لحظه‌ای از عمرش نگذرد ، مگر اینکه در مسیر اطاعت از پروردگار باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری با تسلیت سالروز شهادت امام جواد (علیه السلام)، عنوان کرد: امام جواد (ع) در اوج اقتدار مأمون عباسی، خبیث‌ترین خلیفه عباسی، متولد شدند و در شرایطی پیچیده و حساس امامت امت را بر عهده گرفتند.

وی با ذکر این نکته که امام جواد (ع) در سن طفولیت به امامت رسیدند و این باعث تعجب همگان حتی شیعیان شد؛ بیان کرد: شیعیان باید شرح زندگی ائمه (علیهم‌السلام) را بدانند و به ‌عنوان زیباترین و جذاب‌ترین داستان‌ها، برای فرزندان خود بخوانند، تا توجه آن‌ها به این مسائل جلب بشود.

امام‌جمعه کرمانشاه در خطبۀ دوم نمازجمعه این هفته، ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) که روز ازدواج نام‌گذاری شده است؛ اظهار داشت: ازدواج آسان با سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) تطابق دارد و گاهی شروطی که در باب مهریه و جهیزیه لحاظ می‌شوند از این سنت به‌دور است، ازدواج حضرت صدیقه طاهره (س) و حضرت امیرالمؤمنین (ع) نیز در اوج سادگی آغاز شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با بیان اینکه شروط بسیار سنگین، باعث بالارفتن سن ازدواج شده است؛ تصریح کرد: در بعضی موارد جوان‌ها رغبتی به ازدواج ندارند؛ چراکه در خود نمی‌بینند ،شروط درخواست‌شده را اجرا کنند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه خداوند متعال فرموده است که «اگر در ابتدای زندگی فقیر باشند، خداوند آن‌ها را از فضل خودش غنی می‌کند» اضافه کرد: غالب مردم در گذشته، ازجمله پدران و پدربزرگان امروز، زندگی خود را در ساده‌ترین حالت ممکن شروع کردند،حتی در برخی موارد از وسایلی که قبلاً استفاده شده بود، در آغاز زندگی استفاده می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به سالروز شهادت شهید آیت‌الله سعیدی (اعلی‌الله ‌مقامه) که بر اثر شکنجه سخت مزدوران رژیم طاغوت به شهادت رسید، اظهار داشت: ایشان سیدی نورانی، عالمی فرزانه، مجتهدی مقاوم و حقیقتاً یار صدیق امام راحل بود، نامه‌هایی که از زندان برای امام خمینی (ره) نوشته است، گویای میزان دلبستگی او به امام خمینی (ره) و راه ایشان است.

امام‌جمعه کرمانشاه با گرامیداشت یاد حجاجی که در سال ۱۳۶۶ به دست آل سعود به شهادت رسیدند، بیان کرد: از خداوند متعال درخواست می‌کنیم، درجات شهدا را متعالی و ما را، از شفاعت آن‌ها بهره‌مند کند.

خطیب جمعه این هفته با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، در سالروز رحلت امام خمینی (ره)، گفت: آغاز سریع فرایند انتخابات ریاست‌جمهوری و انجام مراحل آن به شکل مطلوب تا به این لحظه، نشان اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری عرصه‌های فرهنگ و اقتصاد را دارای نواقص خواند و اظهار داشت: رئیس جمهور بعدی باید بتواند این حفره‌ها را چنان پر کند که جایی برای ایراد و اشکال در عرصه‌های فرهنگی و معیشت مردم باقی نماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان، با یادآوری انتظار مردم از مجلس شورای اسلامی دررابطه ‌با حل مشکلات معیشتی، افزود: ملت شریف ایران اقتدار و توانمندی خود را نشان داده است و می‌توانیم کارهای بزرگ را حتی در زمان اندک به انجام برسانیم.

امام جمعه کرمانشاه، شهید آیت‌الله رئیسی (اعلی‌الله‌مقامه) را ، الگوی کشور خواند و تأکید کرد: وی شب و روز نمی‌شناخت و حقیقتاً توانست در مدتی سه‌ ساله ،کارهای چند ده‌ساله را به انجام برساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، خاطرنشان کرد: از خداوند متعال مسئلت می‌کنیم که دل‌های ملت را به ‌سمت انتخابی هدایت کند که نه ‌تنها زحمات شهید آیت‌الله رئیسی و یارانش (اعلی‌الله‌مقامهم) به ثمر بنشیند، بلکه تلاش‌ها و خدمات از ارتقایی بلند در دولت آینده برخوردار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha