چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
بیگی

حجت الاسلام بیگی با تاکید بر جریان سازی نهج البلاغه در جامعه به عنوان هدف اصلی کنگره گفت: با طرح این مباحث علمی در این کنگره سعی داریم این کتاب وارد لایه های مختلف جامعه شود و نهج البلاغه از مهجوریت و مظلومیت خارج شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علی اصغر بیگی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ابعاد مختلف برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه با شعار «راه نجات» اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری محتاج مفاهیم نهج البلاغه هستیم، زیرا نهج البلاغه، کتاب وحدت بخش مسلمین و انسانیت است به ویژه آن که در زمینه علوم انسانی به شدت نیازمند تولید علوم بومی انسانی بر مبنای نهج البلاغه هستیم.

وی افزود: کوتاهی در این عرصه ها موجب شده است علوم انسانی، علوم بر مبنای ترجمه و وابسته باشد که این برای تمدن بزرگ شیعی و اسلامی نکته خوبی به حساب نمی آید.

دبیر کنگره بین المللی نهج البلاغه عنوان کرد: امیدوار هستیم در این کنگره دو هدف تحقق یابد، در وهله اول بحث های علمی نهج البلاغه، تا جایگاه و مرجعیت علمی نهج البلاغه رقم برخورد و سپس فراگیر شدن مفاهیم نهج البلاغه در همه رده های جامعه، به گونه ای که حکمرانی علوی تحقق یابد.

وی اضافه کرد: از خرداد سال گذشته کمیته های علمی تشکیل و محورهایی تعریف شد، هم چنین حدود ۳ هزار دانشجو در نشست ها و کلاس های تخصصی آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه شرکت کردند.

حجت الاسلام بیگی افزود: پس از فراخوان مقاله، کمیته هایی تشکیل و فراخوان به ۱۱۰ کشور جهان ارسال شد و اکنون تعداد فراوانی مقاله از کشورهای مختلف دریافت کرده ایم و از بیش از ۵۰ ملیت در کنگره شرکت کرده اند.

وی از برگزاری اجلاس در ۱۱ تیر ماه در سالن همایش های اصفهان خبر داد گفت: در کنار این کنگره بین المللی، بخش فضای مجازی نیز فعال شده و نمایشگاه جانبی نیز در نظر گرفته شده است که آثار تولیده شده در این حوزه ارائه می شود، هم چنین رونمایی از کتب نهج البلاغه وکتبی که در طی یک سال اخیر در مورد نهج البلاغه تالیف شده نیز بخش دیگری از این کنگره است.

دبیر کنگره بین المللی نهج البلاغه اضافه کرد: همزمان، رویدادهای دیگری مانند فضای تبلیغاتی و محیطی شهر اصفهان نیز توسط شهرداری اصفهان انجام خواهد شد و یک رویداد خانوادگی و دانش آموزی نیز پیرامون نهج البلاغه خواهیم داشت.

وی با تاکید بر جریان سازی نهج البلاغه در جامعه به عنوان هدف اصلی کنگره تصریح کرد: با طرح این مباحث علمی در این کنگره سعی داریم این کتاب وارد لایه های مختلف جامعه شود و نهج البلاغه از مهجوریت و مظلومیت خارج شود، چرا که امروز تنها ۲ درصد از جامعه با نهج البلاغه آشنا هستند و حدود ۵ درصد از نخبگان نیز با این کتاب آشنایی دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha