چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
سالک

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سالک گفت: کتاب نهج البلاغه مملو از ارزش های احیای بشریت است و ما معتقد هستیم سازمان ملل و حقوق بشر باید در کلاس نهج البلاغه زانو زده و قوانین اداره بشر را در ابعاد متخلف مورد توجه و عنایت قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری سومین کنگره نهج البلاغه با عنوان نهج البلاغه و زیست شرافتمندانه، اظهار داشت: کتاب نهج البلاغه امیرمؤمنان(ع) معروف به اخ القرآن بوده و کلام حضرت فوق کلام بشر و پایین تر از کلام حضرت حق است، لذا این گونه است که نمی توان کلام امیرالمومنین(ع) را با کلام بسیاری از دانشمندان و علما مقایسه کرد، بلکه کلام حضرت در تمام ابعاد زندگی جامعه بشری نقش آفرین است.

رئیس هیئت مدیره موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان با بیان نقش و جایگاه کلام امیرمومنان(ع) در همه ابعاد، گفت: نگاه حضرت هم در بعد تعلیم و تربیت خانواده و فرزندان و هم در مباحث دینی و فرهنگی، مسائل سیاسی، حکومتی و بصیرتی و آگاهی در نهج البلاغه به چشم می خورد.

وی افزود: در بحث حکومت اسلامی، فلسفه حکومت اسلامی و اهداف حکومت اسلامی در خطبه ۱۳۱ حضرت این معنا را تبیین کرده و فرموده "خدایا تو می دانی ما برای سلطه و قدرت دنیوی و جمع آوری مال نیامده ایم بلکه برای اهدافی آمده ایم".

حجت الاسلام والمسلمین سالک عنوان کرد: امیرمؤمنان(ع) در این خطبه چهارچوب تشکیلاتی و اهداف حکومتی را بیان می کند و می فرماید " ما می خواهیم پرچم دین تو را در جایگاه اسلامی خود قرار دهیم و در تمام شهرهای تحت حکومتی اسلامی اصلاحات اخلاقی، سیاسی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی انجام دهیم و سپس می فرماید "ما می خواهیم مردم مظلوم را در پناه حکومت اسلامی در امان قرار دهیم".

وی با تاکید بر این که فلسفه حکومت اسلامی احیای حق و عدالت است، تصریح کرد: بنابراین کتاب نهج البلاغه مملو از ارزش های احیای بشریت است و ما معتقد هستیم سازمان ملل و حقوق بشر باید در کلاس نهج البلاغه زانو زده و قوانین اداره بشر را در ابعاد متخلف مورد توجه و عنایت قرار دهند.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان اضافه کرد: مؤسسه نهج البلاغه استان اصفهان تاکنون فعالیت های گسترده ای در همه ابعاد دنبال کرده و دو کنگره قبلی را پشت سر گذاشته و هدف اصلی سومین کنگره نیز جمع آوری نقطه نظرات بزرگان و شخصیت های داخلی و خارجی در زمینه نهج البلاغه و منتقل نمودن کلام حضرت به خانه های مردم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha