سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
نجفی

حوزه/ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان  گفت: توجه به تفکر امیرمومنان(ع) و تفکر شیعه در شرایط امروز به دلیل مقتضیات زمانه ای که با آن رو به رو هستیم، ماموریت ما را مهم تر می کند تا در سطح بین المللی باورها و دانش تشیع را به دنیا عرضه کنیم و این کنگره فرصت بسیار خوبی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، پیام نجفی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت چند سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در زمینه نهج البلاغه اظهار داشت: اولین همایش در اواخر دوران کرونا برگزار شد و تاکنون استمرار یافته و با همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه نهج البلاغه اصفهان و مرکز تحقیقات نهج البلاغه شکل گرفت و این مرکز وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی هویت یافت.

وی افزود: مقدمات بسیار خوب و تلاش های فراوانی انجام شد و پیش کنگره های زیادی نیز برگزار شده است و مهمانان خارجی و محققین نهج البلاغه از کشورهای منطقه حضور یافتند و به تناوب در برخی دیگر از واحدهای دانشگاهی نیز پیش همایش هایی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با بیان این که نیاز به تلاش های بیش از پیش در عرصه آشنایی با نهج البلاغه هستیم گفت: به عنوان دانشگاه، آن گونه که شایسته نهج البلاغه است کار نکرده ایم و باید برای برای رسیدن به یک مدل حکمرانی و زیست شرافتمندانه با توجه به مقتضیات زمان تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: حدود ۷۰ پایان نامه مربوط به دوره دکتری از دانشگاه های آزاد استان اصفهان در زمینه نهج البلاغه و نیازهای امروز تالیف شده و کنگره در سطح بین المللی شروع به این کار کرده است و بسیاری از نهادها درگیر این موضوع هستند.

نجفی عنوان کرد: توجه به تفکر امیرمومنان(ع) و تفکر شیعه در شرایط امروز به دلیل مقتضیات زمانه ای که با آن رو به رو هستیم، ماموریت ما را مهم تر می کند تا در سطح بین المللی باورها و دانش تشیع را به دنیا عرضه کنیم و این کنگره فرصت بسیار خوبی است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی کشور و هم چنین اصفهان به شدت پیگیر تحقیقات با موضوع نهج البلاغه است و در حوزه بین المللی این مسئله را پیگیری می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha