چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
آیت‌ الله سعیدی

حوزه/ امام‌ جمعه قم با بیان اینکه اگر ما هنر داریم باید بتوانیم اوقات فراغت جوانان را متناسب با فرهنگ جامعه مدیریت و پر کنیم، گفت: در مواجهه با متخلفان نباید جبهه هجومی گرفته شود؛ بلکه باید با آنها دوستانه برخورد کنیم و به حرف آنها گوش دهیم تا احساس خودی بودن در آنها شکل بگیرد؛ آن وقت بخشی از تخلفات توسط خود این افراد جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌ الله سید محمد سعیدی، در نشست ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با تبریک سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار کرد: خداوند در قرآن خطاب به مسلمانان تصریح می‌کند که آیا دیگران را به نیکوکاری توصیه می‌کنید و خود را فراموش کرده‌اید درحالی‌که کتاب خدا را تلاوت می‌کنید و نمی‌اندیشید.

وی با بیان اینکه در باب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باید به حرف و استدلال مخاطبان خود هم گوش فرادهیم و با آنها دوستانه برخورد کنیم، افزود: اگر جبهه هجومی نسبت به مخاطبان خود بگیریم؛ آنها نسبت به ما احساس خودی بودن نخواهند داشت و شاید رفتار شان به سمت لجاجت کشیده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه در مواجهه با افراد و واحدهای صنفی که مرتکب منکر و یا تارک معروف هستند باید به‌گونه‌ای برخورد شود که آنها هم بتوانند حرف خود را بزنند، گفت: این فرصت‌ها از دست ما می‌رود و بعد پشیمان می‌شویم که چرا درست عمل نکردیم.

وی گفت: ما اگر مخاطبان خود را خودی حساب کنیم آنها نیز نظام و دستگاه‌های نظام را در مقابل خود نمی‌بینند و به دنبال راه فرار نخواهند بود؛ بنابراین ما نباید در مواجهه با متخلفان، آنها را در چنین موضعی قرار دهیم.

آیت‌ الله سعیدی افزود: برای جلوگیری از تخلفات واحدهای صنفی اول باید کارشناسی شود و قانون و ضابطه تعیین شود و در مرحله بعد از واحدهای صنفی دعوت و با آنها صحبت شود؛ اگر این اتفاق بیفتد بخشی از اقدامات پیشگیرانه از تخلفات را خود آنها انجام خواهند داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha