دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
مراسم گرامیداشت شهید رئیسی

حوزه/ حجت‌الاسلام محمدصادق صدیقی مدرس حوزه علمیه برادران امام صادق(علیه‌السلام) خاطرنشان کرد: تمام مسئولین و نمایندگان مجلس باید در مردم‌داری، خدمتگذاری، اخلاق‌مداری و انجام به تکلیف، شهید آیت‌الله رئیسی را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، مراسم گرامیداشت شهید جمهور رئیسی و هیئت همراهشان در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهراء(سلام‌الله‌علیها) بندرترکمن برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام محمدصادق صدیقی با تسلیت شهادت جانسوز سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهشان با اشاره به آیه ۲۳ سوره احزاب که می فرماید: «در بین مومنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستادند، برخی پیمان خود را به آخر رسانده؛ و به شهادت رسیدند و برخی دیگر نیز در انتظارند و تغییر و انحرافی در عهد و پیمان خود ندادند»، گفت: بسیاری از افراد مسئولیت به عهده گرفتند و بر سر عهد و پیمان خود باقی ماندند و عده‌ای در این مسیر به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از مسئولین مردمی، پرکار و پیرو خط رهبری بودند؛ او کارهایش را با اخلاص و برای رضای خداوند انجام می‌داد و با ظلم مبارزه می‌کردند.

مدرس حوزه علمیه فاطمه‌الزهراء(سلام‌الله‌علیها) بندرترکمن با استناد به حدیثی از امام صادق(علیه‌السلام) گفت: دو گونه مومن داریم؛ گروه اول مومنی که در عهد خود با خدا پایبندند که مصداق آیه «فمنهم من قضی نحبه» هستند و گرفتار هراس‌های دنیا و آخرت نمی‌شوند، آنان همان کسانی هستند که شفاعت می‌کنند و نیاز به شفاعت دیگران ندارند، و گروه دوم مومنی هست که دچار هول و هراس‌های دنیا و آخرت شده و از جمله کسانی است که برایش شفاعت می‌شود و حتی خود، قدرت شفاعت ندارد.

حجت الاسلام صدیقی، صداقت و دلسوزی، کار جهادی و همیشه در میدان بودن را از ویژگی‌های بارز اخلاقی این شهید بزرگوار و همراهانشان برشمرد و گفت: از سیره و منش چنین بزرگ مردانی باید الگوبرداری شود و شخصیت آنان را به نسل جوان شناساند و فرزندان نسل آینده را سلیمانی‌وار و رئیسی‌وار تربیت کرد.

مدرس حوزه علمیه برادران امام صادق(علیه‌السلام) خاطرنشان کرد: تمام مسئولین و نمایندگان مجلس باید در مردم‌داری، خدمتگذاری، اخلاق‌مداری و انجام به تکلیف، شهید آیت‌الله رئیسی را الگوی خود قرار دهند و خالصانه و برای رضای الهی قدم بردارند تا ان‌شاءالله این انقلاب به دست صاحب اصلی خود برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha