یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
تصاویر/ نماینده رهبر معظم انقلاب در استان در مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در مهدیه سمنان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مطیعی، «ولایتمداری» را مهم ترین ویژگی شهید رئیسی عنوان کرد و گفت: اطاعت از ولی فقیه یکی از ویژگی‌های کمتر بیان شده رئیس‌جمهور شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی است که باید در تمام دوران‌ها بویژه در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار سمنان، برادر شهید والامقام حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، جمعی از مسئولان استان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مهدیه بزرگ سمنان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی بویژه «شهدای خدمت» به قدرشناسی آحاد مردم نسبت به رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان، گفت: مقام معظم رهبری ویژگی‌های متعددی نظیر صداقت، صمیمیت، فداکاری، اخلاص، خدمت‌رسانی و کار و تلاش را در مورد شهید رئیسی برشمردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی «ولایتمداری» را مهم ترین ویژگی شهید رییسی عنوان کرد و افزود: اطاعت از ولی فقیه یکی از ویژگی‌های کمتر بیان شده رئیس‌جمهور شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی است که باید در تمام دوران‌ها بویژه در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه سمنان با اشاره به آیه ۳۶ سوره مبارکه احزاب، گفت: خداوند متعال در این آیه شریفه می‌فرماید «وَمَا کَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَی اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ ۗ وَمَنْ یَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِینًا» و هیچ مرد و زن مؤمنی را در کاری که خدا و رسول حکم کنند اراده و اختیاری نیست و هر کس خدا و رسول او را نافرمانی کند، به گمراهی سختی افتاده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه با بیان اینکه امیرالمومنین علی(ع) مصداق اصلی آیه ۵۵ سوره مائده است، افزود: بر اساس این آیه اگر خداوند، رسول و کسی که هنگام رکوع صدقه می‌دهد حکم کنند هیچ مومنی اجازه ندارد به‌گونه‌ای دیگر اراده و اختیار کند و بگوید من اینطور تصور میکنم، چراکه این امر او را از دایره ولایت خارج می‌کند.

وی با تاکید بر تبعیت محض از فرمان امام جامعه مسلمین، گفت: مومنین علاوه بر تبعیت از احکام فقهی و توجه به ارشادات و نصایح ولی فقیه باید از احکام حکومتی او نیز تبعیت کنند که البته برخی بزرگان مانند «سیدحسن نصرالله» حتی تبعیت از ارشادات و نصایح ولی فقیه و بلکه اطاعت از تمایل قلبی ایشان را [در صورت تشخیص] بر خود واجب می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه ولایت به دو معنای «محبت» و نیز «سرپرستی و تسلط» تعبیر شده است، اظهار کرد: ولایت امر به معنای اداره امور جامعه توسط فقیه جامع‌الشرایط است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مراجع تقلید شیعه نیز خود را موظف به تبعیت از حکم حکومتی امام جامعه مسلمین می‌دانند، تصریح کرد: وقتی صحبت از احکام حکومتی به میان می‌آید موضوعات مهمی نظیر سیاست خارجی، صلح و جنگ، مصلحت، عزت و حکمت مسلمین مطرح می‌شود که یکی از نمونه‌های آن عملیات بی‌نظیر «وعده صادق» بود.

امام جمعه سمنان، استحکام و ثبات اجتماعی هنگام تلاطمات و حوادث را یکی از ثمرات استقرار نظامِ مبتنی بر ولایت فقیه دانست و گفت: در حادثه اخیر که به شهادت رئیس‌جمهور کشورمان منجر شد، یکی از برکات وجود ارزشمند ولی فقیه بر همگان آشکار شد.

وی «حقوق متقابل مردم و حکومت نسبت به یکدیگر» را یکی از آموزه‌های مورد تأکید در نهج‌البلاغه عنوان کرد و افزود: ولایتمداری یکی از حقوق امام جامعه مسلمین بر امت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه ولایتمداری بالاتر و مهم تر از ولایت‌پذیری است، گفت: ولایتمداری یعنی در هر موقعیت و منصبی قرار داریم برای امام جامعه مسلمین هزینه ایجاد نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با انتقاد از هزینه‌سازی برخی مسئولان اسبق کشور برای نظام، انقلاب و رهبری، اظهار کرد: ارائه تفاسیر غیردینی از مفهوم آزادی و مردم‌سالاری یا اصرار بر انتصاب فردی بعنوان معاون اول با وجود مخالفت ولی فقیه از مصادیق هزینه‌سازی برای امام جامعه مسلمین بود.

وی، تبعیت رهبر معظم انقلاب در زمان تصدی ریاست جمهوری از دستور امام خمینی(ره) مبنی بر ابقای نخست‌وزیر وقت را یکی از نمونه‌های ولایتمداری دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های ممتاز شهید رئیسی «ولایتمداری» بود که البته رهبر معظم انقلاب به سبب اینکه خودشان یک سوی آن قرار داشتند، از بیان آن خودداری فرمودند.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: امروز دشمنان بار دیگر موضوع مشارکت مردم در عرصه انتخابات را هدف گرفته‌اند و تلاش می‌کنند با انتشار انواع شبهات و شایعات، مردم را از حضور در این میدان مهم مأیوس کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، تبیین خدمات دولت سیزدهم و نیز نظام جمهوری اسلامی در بخش‌های گوناگون را وظیفه همگان عنوان کرد و گفت: در کنار توجه به امر مشارکت حداکثری، همه ما مسئول رأی‌هایی هستیم که به صندوق می‌اندازیم و باید در کنار توجه به شاخص‌های گوناگون، بطور ویژه به ولایتمداری نامزدها توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: اگر شخصی رئیس‌جمهور شود که جبهه مقاومت را قبول نداشته باشد و مانند برخی دولت‌ها، شخصیتی همچون شهید امیرعبداللهیان را از صحنه کنار بگذارد نظام جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نهایی دست نخواهد یافت.

وی با انتقاد از تخریب نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توسط برخی افراد در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: بدخواهان تلاش می‌کنند در صفوف بهم پیوسته ملت ایران اختلاف بیندازند؛ لذا همگان باید نسبت به اینگونه اقدامات هوشیار باشند.

گفتنی است، در این مراسم آقای «محمدرضا بذری» از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(س) در رثای شهدای خدمت بویژه ریاست فقید جمهوری اسلامی ایران شهید سید ابراهیم رئیسی نوحه‌خوانی کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha