دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
امام خمینی و انتخابات

حوزه/ مدرسه مدرسه ‌امام‌مهدی(عجل‌الله)گفت: هدایت فکری و دینی مردم در جامعه دینی از مهمترین وظایف روحانیت است همان ‌گونه که امام‌خمینی(رحمت‌اله) مردم را هدایت می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، نشستی با محوریت اهمیت انتخابات و حضور مردم در اندیشه امام‌خمینی(رحمت‌الله‌علیه) در جمع طلاب، مبلغان و اساتید مدرسه علمیه فاطمه‌الزهراء(س) بندرترکمن برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا البرزی در این مراسم، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) که می‌فرماید: «مردی از مشرق زمین برمی‌خیزد که زمینه ساز حکومت مهدی(عجل‌الله‌تعالی) است»، بیان کرد: امام راحل از آغاز نهضتش همین هدف را دنبال می‌کند و می‌خواهد مسلمین جهان از زیر بار ذلت خارج شوند و به سمت عدالت‌خواهی سوق یافته و انقلاب را به ثمر برساند.

وی انتخابات پیش رو را با استناد به بیانات معمار کبیر انقلاب اسلامی پراهمیت خواند و ادامه داد: رئیس جمهور باید قانون‌گرا، مجری و متعهد به قانون اسلامی باشد و خود را فراتر از قانون نداند.

مدرس مدرسه امام‌ مهدی(عجل‌الله‌تعالی) شهرستان کردکوی، عدم تملق و انتقادپذیر بودن را از دیگر شاخصه‌های رئیس جمهور از منظر امام خمینی(رحمت‌الله‌علیه) خواند و گفت: رئیس جمهور باید با مردم بوده و خادم آن‌ها باشد.

حجت الاسلام البرزی با اشاره به کلام امام(رحمت‌الله‌علیه) که می‌فرمایند: «ما آمدیم خدمت به مردم کنیم و راه اهل‌بیت را ادامه دهیم»، گفت: جهاد تبیین، بصیرت‌دهی و تداوم راه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) از وظایف روحانیت است.

وی با تبیین خدمات رئیس جمهور شهید رئیسی افزود: شهید رئیسی در کارهایش افراط و تفریط نداشت، مردم‌محور، استکبارستیز، پایبند به اصول و ارزشها، قانون مدار، ولایت‌پذیر، ساده زیست، مخلص و مرد میدان بود.

کارشناس مذهبی با تاکید بر حضور پر شور مردم در انتخابات و بیان این مطلب که آرمان های امام خمینی (رحمت‌الله‌علیه) و اهداف انقلاب با اینکه چند نسل تغییر کرده، هنوز زنده است و نهضت همچنان ادامه دارد افزود: آمریکاستیزی قطعی، اعتماد به مردم، مطیع رهبری بودن، تکیه به ظرفیت داخلی، دفاع از مقاومت و سعه صدر داشتن از ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور مردمی است که باید تبیین شود.

حجت‌الاسلام‌ البرزی هوشیاری در مقابل شعارهای تبلیغاتی حین انتخابات را متذکر شد و خاطرنشان کرد: انتخابات پیش‌رو اهمیت زیادی دارد که باید نسبت به حضور و مشارکت مردم مطابق با چهار عنصری که مقام معظم رهبری برای انتخابات فرمودند: یعنی مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت؛ قدم برداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha