یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: دومین دوره مدرسه تئاتر شبستان نیز در آستانه جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد با تدریس اساتید برجسته ملی در عرصه تئاتر و سینما تابستان سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، «مرتضی شفیعی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی(فهما) امروز در نشست رسانه‌ای «رسم خدمت» که در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه های این ستاد در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۴۵۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان فعال است.

وی با بیان این‌که ۷۷ کانون تخصصی خواهران نیز سال گذشته تأسیس و در مساجد استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ درصد کانون های فرهنگی هنری در مساجد روستایی فعال هستند که سیاست‌گذاری‌ها نیز بر تمرکز در مناطق کم‌برخوردار استان است.

شفیعی با بیان این‌که بیش از ۶۰۰ کتابخانه مخزن دار و پیشخوان در بطن مساجد استان با مدیریت کانون‌های فرهنگی هنری فعال هستند، گفت: از این تعداد بیش از ۲۵۰ کتابخانه دارای مخزن کتاب و قرائت خانه است که مانند کتابخانه‌های عمومی به عموم مردم به ویژه نمازگزاران مسجدی ارایه خدمات دارند.

مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی تعداد کانون‌های تازه تأسیس در سال گذشته با تعداد کانون های تأسیس شده در ۵ سال پیش از آن برابری می کند، گفت: شهرستان تبریز بیشترین و جلفا کمترین تعداد کانون فرهنگی هنری را دارند که تلاش داریم تمامی مساجد مناطق حاشیه‌نشین شهر تبریز که دارای شرایط لازم هستند، دارای کانون فرهنگی هنری شوند.

وی برگزاری دوره‌های مختلف و متنوع آموزشی در رشته های مختلف هنری، فرهنگی و قرآنی را از جمله فعالیت های ستاد فهما استان در سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: اجرای طرح پالایش کتاب کتابخانه‌های مساجد، برقراری بیمه فعالان فرهنگی و هنری مساجد از مسیر صندوق اعتباری هنر، طرح اوقات فراغت تابستان و برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری از جمله این فعالیت ها بوده است.

شفیعی از آغاز اجرای طرح «کادرسازی نوجوان» در مساجد منتخب استان خبر داد و خاطرنشان کرد: دومین دوره مدرسه تئاتر شبستان نیز در آستانه جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد با تدریس اساتید برجسته ملی در عرصه تئاتر و سینما تابستان سال جاری برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی انعقاد تفاهم‌نامه های همکاری با نهادهای مختلف، دوره های کارآفرینی فرهنگی، مدیریت فرهنگی و کار تشکیلاتی، توسعه فعالیت ها و برنامه های فرهنگی در مناطق محروم و گسترش گروه‌های سرود مسجدی را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای سال جاری برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha