چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 1163122
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳
حجت الاسلام وافی

تصاعدی بودن قبوض قانون ضد جمعیتی است چه بسا فرزند بیشتر موجب مصرف بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست تخصصی قرارگاه فرهنگی فضای مجازی و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شرکت ‌توزیع برق استان قم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین وافی در این نشست با تقدیر از فعالیت های وزارت نیرو در راستای تبلیغ حوزه جوانی جمعیت، گفت: وزارت نیرو در میان ساختارهای ملی و وزارتخانه ها رتبه اول را در بعد جوانی جمعیت آورده است.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه ما در بعضی از قانونگذاری ها و پروسه های اداری شاهد قوانین و رویکردهای ضد جمعیتی هستیم، چه بسا قانون تصاعدی بودن قبوض می تواند با رویکردهای متعدد تغییر پیدا کند چرا که فرزند بیشتر موجب مصرف بیشتر خواهد شد .

وی ادامه داد: ما امروزه در جامعه شاهد جمعیت بالای مجردین قطعی قطعی هستیم. همچنین مع الاسف سالانه بیش از ۵۰۰ هزار اسقاط جنین در کشور از سوی خانواده ها و پزشکان هستیم که البته اسقاط به معنای سقط نیست.

وافی خاطرنشان کرد: رهبری معظم در ده سال اخیر بیش از ۶۳ بار در محافل خصوصی و عمومی برای مسئولین و دست اندرکاران حوزه جمعیت تاکیدات فراوانی داشتند که متاسفانه مغفول واقع شده است.
وی تصریح کرد: دولت باید در نظر داشته باشدکه تعداد قابل توجهی از کارمندان مجرد هستند که باید برای اینها تدبیری اندیشیده شود.

حجت الاسلام کاکاوند معاون فرهنگی فرهنگی توانیر نیز در این نشست ابراز داشت: ان شاءالله روزی برسد که شاهد جمعیت ۱۵۰ میلیونی در ایران اسلامی باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha