چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر با اشاره به اسناد بالادستی و تعریف‌شده ارتقای فرهنگ دینی را مهم‌ترین وظیفه حوزه نمایندگی ولی‌فقیه دانست که بایستی در پرتوی هدایت خلاق و نظارت فعال در راستای تحقق آن گام برداشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین معزی، نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر در آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین گردهمایی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر استان‌ها و سازمان‌ها با قدردانی از خدمات مسئولان استانی جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان شرقی در برگزاری این گردهمایی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه سیزدهمین همایش مسئولان دفاتر نمایندگی در استان‌ها و سازمان‌ها در شهر علم و عرفان و ادب با عنوان «هدایت فعال و نظارت خلاق» برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: قدمت تاریخی منطقه آذربایجان به پیش از اسلام بر می‌گردد. این منطقه با عظمت، سرزمین علم و ادب و سرزمین فرهیختگان علوم متعدد همچون فقه، اصول، فلسفه و عرفان است.

نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر در ادامه نامداران این منطقه را بی‌شمار خواند و افزود: آذربایجان سرزمین قهرمانان تاریخی است، اینجا خانه مشروطیت است، خانه جمهوریت و خانه انقلابیونی است که در برابر مرتجعین ستمگر ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در ادامه به برخی از نامداران این منطقه همچون شاعر برجسته معاصر، شهریار اشاره کرد.

وی یاد و خاطره شهدای خدمت حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی و حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم و دیگران همراهان را نیز گرامیداشت و به بیان خاطراتی از امام جمعه فقید شهر تبریز پرداخت.

نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور حضور حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم در این رویداد، فقدان حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم را یک اتفاق تلخ توصیف کرد و افزود: ایران اسلامی سوگوار در غم روحانی خلاق، مردمی و متواضع است.

وی استقبال چشمگیر مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت را بیانگر علاقه مردم ایران اسلامی‌به آرمان و ارزش‌ها شهدا دانست و این ویژگی‌ها را ارزشمند معرفی کرد.

در آغاز این مراسم حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی ضمن خوشامدگویی به حاضران به برخی از فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر این استان اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha