دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
سید حسین مومنی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: زبان، ادبیات و فهم نوجوانان و جوانان امروز متفاوت از گذشته است و رویکردهای جدیدی پیدا کرده اند، تبلیغی در این شرایط موفق است که بتواند محتوای غنی دینی را با زبان جدید و ابزار نوین به مخاطب برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی صبح امروز در مراسم تقدیر از رابطین طرح مدارس امین استان اصفهان اظهار داشت: شایسته بود که از زحمات و فعالیت‌های صورت گرفته این رابطین طرح مدارس امین استان در پایان سال تحصیلی امسال تقدیر و تشکر به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی که گذشت، اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان همکاری و همیاری بسیار خوبی با حوزه علمیه اصفهان در اجرای طرح مدارس امین داشت، تصریح کرد: جای بسی مسرت است که براساس عملکرد مبلغین حوزوی طرح مدارس امین در طول سال‌های گذشته، امروزه مدارس آموزش و پرورش استان خود تقاضامند حضور مبلغین حوزوی در قالب طرح مدارس امین هستند.

معاون تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مدیران و معاونین مدارس آموزش و پرورش با مراجعه با اداره کل و حوزه علمیه اصفهان تقاضای حضور مستمر و منظم مبلغین حوزوی طرح مدارس امین هستند، گفت: زمان کنونی، تبلیغ نیازمند ابزار نوین و زبان جدید است و مطابق با فرمایش مهم رهبر معظم انقلاب، مخاطب شناسی یکی از ارکان مهم در امر تبلیغ محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: زبان، ادبیات و فهم نوجوانان و جوانان امروز متفاوت از گذشته است و رویکردهای جدیدی پیدا کرده‌اند، تبلیغی در این شرایط موفق است که بتواند محتوای غنی دینی را با زبان جدید و ابزار نوین به مخاطب برساند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی خاطرنشان کرد: تبلیغ امروز با ادبیات کهن و گذشته موفقیت چندانی نخواهد داشت، چرا که فهم و ادبیات مخاطب ما تغییر پیدا کرده، به عنوان مثال گرچه ترجمه فیض الاسلام کتاب نهج البلاغه جزو ترجمه‌های بسیار فاخر است، ولی جوان امروز که مخاطب اصلی است توانایی برقراری ارتباط خوبی با این ترجمه ندارد و انسی با کتاب نهج البلاغه نخواهد گرفت، در این شرایط ترجمه آقای دشتی از کتاب نهج البلاغه با تمام نقاط ضعف فنی که دارد ولی برای جوانان راهگشا است.

وی با اشاره به تولیدات خوب گروه تولید محتوا طرح مدارس امین، در سال تحصیلی گذشته، ابراز کرد: نیازمند تعمیق در تولید محتوا هستیم و باید به نقطه‌ای برسیم که سرفصل‌های مدونی در این زمینه تدوین شود و مطابق با این سرفصل‌ها گام برداریم.

معاون تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه علمیه اصفهان در پایان از همراهی و همگامی و حمایت‌های همیشگی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان از اجرای طرح فاخر مدارس امین تقدیر و تشکر کرد و این حمایت را لازمه موفقیت در ادامه مسیر دانست.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha