دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
تصاویر/ هم اندیشی انتخاباتی روحانیون شاخص استان آذربایجان شرقی

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز گفت: برای تداوم راه شهدای خدمت اصل بر مشارکت مردم در انتخابات بوده و باید بهترین دولت از دید مردم تشکیل یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، در جلسه هم اندیشی انتخاباتی روحانیون شاخص استان آذربایجان شرقی با موضوع افزایش مشارکت مردم در میدان سرنوشت ساز انتخابات هشت تیر ۱۴۰۳ در مجتمع فرهنگی کوثر برگزار شد، روحانیون و مسئولان استانی، برنامه‌ها، طرح‌ها و سیاست‌های رسانه متبوع خود را در حوزه انتخابات ارائه کردند.

راه شهدای خدمت مشارکت مردم در انتخابات است

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل، امام جمعه موقت تبریز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به مدت زمان کم باقیمانده به برگزاری انتخابات، نظر اصلی ما، ارتقای مشارکت مردم در انتخابات است.

وی ادامه داد: فضای معنوی که پس از شهادت شهدای عزیز خدمت در بین مردم حاکم بوده و دید مردم را برای انتخاب مسئول اصلح خود گشوده است باید حفظ شود تا با همراهی یکدیگر بتوانیم به حضور حداکثری مردم در انتخابات برسیم.

راه شهدای خدمت مشارکت مردم در انتخابات است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی فقیه، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز با اشاره به حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع، تدفین و بزرگداشت شهدای خدمت، اظهار کرد: مردم با حضور خود سنگ تمام گذاشتند و امیدواریم که توانسته باشیم دینی که برای بدرقه این عزیزان بر گردن ما بوده را ادا کرده‌ باشیم.

وی با اشاره به آشنایی و رفاقت ۴۵ ساله خود با شهید آل هاشم، امام جمعه فقید تبریز، گفت: در این سال‌ها قدم به قدم با ایشان زندگی کرده‌ام. خلا نبودشان برایمان بسیار سنگین است. وجود آن شهید بزرگوار ، اعتبار و ارزشی برای روحانیت و جامعه ما بود و رای حداکثری که مردم استان در انتخابات خبرگان رهبری به ایشان دادند، بر این ارزش افزود.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌های دفتر و بیت نماینده ولی فقیه در استان به قوت خود حفظ شود و خللی در برگزاری‌ برنامه‌ها ایجاد نشود، گفت: نظراتی که در این جلسه مطرح می‌شوند، جمع بندی و استفاده خواهد شد و این جلسه هم اندیشی در آینده ادامه دار خواهد بود.

راه شهدای خدمت مشارکت مردم در انتخابات است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ایمانی، رئیس شورای وحدت آذربایجان شرقی نیز با دعوت نیروهای انقلابی برای وحدت و مدنظر قرار دادن ویژگی‌های شهید جمهور برای انتخاب بهترین گزینه ریاست جمهوری، گفت: نیروهای انقلابی امروز بیش از پیش به کنار هم بودن و وحدت نیاز دارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید از ورود به حواشی اجتناب کرد.

راه شهدای خدمت مشارکت مردم در انتخابات است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز شناسایی عوامل پیشران و تقویت کننده انتخابات پیش رو و پدید آمدن فضای عاطفی مثبت و همدلی پس از شهادت و فراهم کردن زمینه بهره گیری از آن برای برگزاری باشکوه انتخابات را از جمله نکات قابل توجه دانست و گفت: باید فضای انتخاباتی در محافل روستاها و شهرهای استان تا روز انتخابات داغ نگه داشته شود.

وی، افزایش اعتبار کشور در سطح داخلی و خارجی پس از عملیات وعده صادق، امکان افزایش امید و جلب اعتماد جامعه برای رفع مشکلات با بازخوانی پروژه عملکرد شهید جمهور، امکان ترمیم بی اعتمادی نسبت به کارگزاران و مسئولان با روایت و تصویرسازی از شهید جمهور را از جمله ظرفیت‌های موجود دانست که نیاز به توجه دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سرایی برای بهبود این چالش‌ها در شرایط فعلی نیز، گفت: قرارگاه‌های جهاد تبیین برای سیاست گذاری، هماهنگی و نظارت راهبردی انتخابات پیش رو باید در استان شکل بگیرد و نهضت‌های روشنگری برنامه ریزی و اجرا شوند.

وی همچنین به مشکل ضعف در تولید محتوا در بستر فضای مجازی اشاره کرد.

راه شهدای خدمت مشارکت مردم در انتخابات است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین نوبری از اساتید حوزه و دانشگاه نیز گفت: انتظار از علما و روحانیون، عمل به وظیفه تبیین در مقابله با دشمن و جلوگیری از سواستفاده تبلیغاتی است که از الان شروع کرده‌اند.

وی بر لزوم تبیین مواردی چون حضور در انتخابات نشانه پشتوانه نظام جمهوری اسلامی، احساس مسئولیت مردم در ادای دین شرعی و قانونی، مردمی بودن نظام و عزت و سربلندی کشور به دنبال شرکت مردم در انتخابات تاکید کرد.

در این جلسه تعدادی از روحانیون و علمای استان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و پیشنهاداتی برای عملی ساخت جهاد تبیین برای انتخابات پیش رو ارائه دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha