چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
جبلی

حوزه/ رئیس سازمان صداوسیما در نشست خبری خود گفت: رادیو و تلویزیون برای اجرای برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در نشست خبری خود گفت: رادیو و تلویزیون برای اجرای برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمادگی کامل دارد.

جبلی افزود: برای جلوگیری از تخریب، بداخلاقی و تهمت در برنامه‌های انتخاباتی و مناظره ها، پاسخ‌های فوری را در دستور کار قرار خواهیم داد و بسیار جدی با این رفتارها برخورد و یا آنان را افشا خواهیم کرد.

وی گفت: جذابیت در مناظره‌های گروهی است و چالش‌های جذابی هم پیش خواهد آمد و ما نیز تلاش می‌کنیم مناظره‌هایی شکل بگیرد که بتواند قدرت انتخاب را برای مردم آسان‌تر کند.

رئیس رسانه ملی گفت: برای برگزاری مناظره ها، پنج مناظره را در شبکه یک نظر گرفتیم و هر مناظره شامل سه و نیم الی چهار ساعت بعد از مغرب خواهد بود و برای ساخت برنامه‌ها از عقل جمعی کمک گرفته ایم و در طراحی سوالات ازظرفیت‌های مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: سه میزگرد طراحی شده در حوزه حکمرانی و سیاست خارجی، که نامزدها می‌توانند با حضور حداکثر دو نفر از مشاوران خود در آن حضور پیدا کنند که از جمله برنامه‌های ماست.

رئیس رسانه ملی گفت: گفت‌وگوی ویژه خبری، بدون تعارف، دو مستند رادیویی، برنامه رو به دوربین و ۳۱ برنامه تبلیغاتی استانی هم از جمله امکانات سازمان صداوسیما برای ارائه برنامه‌های نامزدهای انتخابات است.

جبلی درباره دکورهای برنامه‌های انتخاباتی هم گفت: در این فرصت کوتاه، آماده‌سازی دکورها و زیرساخت‌های فنی تقریبا نهایی شده است و ظرف چند روز آینده همه آنها انجام می‌شود.

وی گفت: در فضای مجازی هم سامانه تلوبیون با مخاطب چند ۱۰ میلیونی در اختیار نامزدهاست و هر نامزد می‌تواند یک کانال و یک استودیوی اختصاصی در این فضا داشته باشد که با اینترنت رایگان برنامه‌های تبلیغاتی انتخاباتی در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

رئیس رسانه ملی همچنین گفت: یکی از کارهای در دست اجرا، مجموعه‌ای از مطالبات مردمی را در اختیار نامزدها قرار می‌دهیم و پاسخ آنها را در قالب یک برنامه پخش می‌کنیم و سه میزگرد هم خواهیم داشت و در هر برنامه با حضور سه کارشناس، با نامزد مورد نظر درباره برنامه‌ای که اعلام کرده است، چالش خواهیم داشت.

جبلی افزود: همه آنچه در صداوسیما انجام می‌دهیم براساس قانون انتخابات است و مرجع تشخیص بداخلاقی‌ها هم کمیسیون تبلیغات است.

رئیس سازمان صداوسیما در ابتدای این نشست با ابراز تسلیت مجدد برای شهادت رئیس جمهور، به پوشش تصویری مراسم بدرقه شهدا در قاب تصویر اشاره کرد و گفت: با تلاش همکاران در رسانه ملی تا حد زیادی موفق شدیم سربلند از این آزمون بیرون بیاییم و طبق نظرسنجی‌ها ۸۷ درصد مردم از انعکاس خبرها و پوشش مراسم رضایت داشتند.

جبلی گفت: این حماسه مقدمه و طلیعه‌ای برای حماسه بزرگتر یعنی انتخابات است و ما شاهد یک اتفاق تاریخی خواهیم بود، در همین راستا به فاصله کمتر از دو هفته نظرسنجی‌هایی که انجام شد بعد از این واقعه تلخ با افزایش مشارکت ۱۲ درصد و کاهش ۲۰ درصدی عدم مشارکت قطعی روبه‌رو خواهیم بود.

وی گفت: رسانه ملی تلاش خود می‌کند تا ماهیت مردمی را در فصل عدالت‌گستری و استفاده عادلانه امکانات برای نامزدها که جزو مصادیق سرفصل عدالت‌گستری است، دنبال کند.

جبلی افزود: همچنین فرصت‌سازی نامزدها برای ارائه برنامه‌ها، سند محوری و توجه ویژه به برنامه هفتم، مشارکت مردم، نخبگان و کارشناسان ارشد برای برگزاری مناظره‌ها از اقدامات این دوره است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha