جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
محمد بهرامی

حوزه/ اینکه ملت ایران با تبعیت از ولایت فقیه و حفظ حرمت خون های پاکی که برای به ثمر رساندن انقلاب بر زمین ریخته شده، بیش از ۴۵ سال همچنان با حضور خود در انتخابات ها حیات را بر پیکره تنومند انقلاب جاری می سازد، هنوز در هیچ کجای جهان و برای هیچ مدل از حکومت های عالم، تجربه نشده و این همان انقلاب خمینی کبیر است؛ انقلابی که محصول مطالبه مردم بود و انتخابات رکن اساسی آن را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در آستانه انتخابات هشتم تیرماه سرتیپ دوم پاسدار محمد بهرامی، با تحریر یادداشت سیاسی از عجین بودن انتخابات و انقلاب اسلامی آورده است:

قرن ها گذشته تا بشر امروزی به این نتیجه رسیده که برای داشتن یک زندگی اجتماعی سالم در کنار هم نوعان خود باید در قالب اجرای قوانینی که دولت ها طرح و وضع می کنند، زندگی کند. لذا انتخاب نوع حکومت در بسیاری جوامع با نظر و انتخاب مردم است.

در ایران اسلامی نیز پس از ظهور انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) و با انتخاب ملت، نوع حکومت، «جمهوریت» و «اسلامیت» بوده و در طول ۴۵ سال از عمر انقلاب، هر چهار سال یکبار مردم در انتخابات ریاست جمهوری حضور یافته و بر ادامه جمهوریت و فرد اداره کننده این حکومت رأی می دهند.

انتخابات هم‌زاد انقلاب بزرگ مردم ایران علیه نظام استبدادی بوده و ثمره خون هزاران شهید و ایثارگر در راه تحقق آرمان‌های اصیل بشری از جمله استقلال، آزادی، عدالت و پیشرفت بوده است. مردم‌سالاری دینی و پیشرفت و تعالی ایران اسلامی هرگز متوقف نمی‌شود و انتخابات و صندوق رأی مأمن ایرانیان و نقطه پیوند دلسوزان وطن است.

مشارکت فعال اجتماعی در همه عرصه‌ها بویژه انتخابات یک تکلیف و مسئولیت اجتماعی است که باید هر یک از مسلمانان بدان قیام کنند و پاسخگو باشند به طوری که در قرآن حکیم تصریح شده است:" إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ"؛ در حقیقت ‏خدا وضع قومی را تغییر نمی‏ دهد تا آنان خودشان وضع خود را تغییر دهند. (رعد، آیه ۱۱)

آری جمهوری اسلامی ایران از آغاز استقرار خود در سال ۱۳۵۷ مبنا را بر رای مردم گذاشت و نوع حکومت را هم به رأی مردم گره زد.از آن زمان تاکنون همه ارکان و ساختارهای نظام اسلامی در ایران با رأی مردم شکل می گیرد و اگر مردم پای کار نیایند و مشارکت بالا نداشته باشند، قطعاً آن نهاد و سازمان مردمی از جایگاه قوی اجتماعی و سیاسی برخوردار نخواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران یک مفهوم ارزشمند و هویت ساز است؛ اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) با حمایت و پشتیبانی گسترده مردم در میهن اسلامی‌مان ایران، به حاکمیت رسید و اسلام خواهی مردم، ایران را به عزت و اقتدار رسانده است.

ایران کشوری است که تقریبا هر دو سال یکبار برای جایگاه‌های مهم سیاسی و اجرایی انتخابات برگزار می‌کند. در واقع ایران به عنوان یک کشور با ساختار سیاسی مردمسالاری از جمله سرزمین‌هایی محسوب می‌شود که بیشترین انتخابات را برگزار می‌کند و خود را در معرض این چالش بزرگ سیاسی ملی قرار می‌دهد.

در کشورهای اروپایی مانند فرانسه که مهد دموکراسی خوانده می‌شوند انتخابات برای ریاست جمهوری تا قبل از سال ۲۰۰۰ هر ۷ سال یکبار بود و بعد از آن دوره ریاست جمهوری در این کشور ۵ ساله شد. آنچه در جریان برگزاری انتخابات در ایران بسیار ملموس و آشکار است، تکاپوی بیگانگان و در پیشانی آنان ضدانقلاب برای تضعیف و کم رمق برگزار شدن انتخابات است، ضدانقلاب در هر دوره برای کاهش آرای مردم تلاش کرده و کمپین‌های مختلفی برای این منظور برگزار می‌کند و ترجیع بند این کمپین‌ها تحریم انتخابات و عدم رای دهی مردم بوده است. اما چرا بیگانگان و معاندین دوست ندارند انتخابات در کشورمان پرشور برگزار شود؟این موضوع خود به خود نشان دهنده اهمیت برگزاری انتخابات در ایران و همچنین از عمق کیفیت و واقعی بودن برگزاری انتخابات‌ها در ایران حکایت دارد.

بر اساس اصل۱۱۴ قانون اساسی که اشعار داشته رئیس‌جمهور با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شود، از این نظر باید گفت که قانون اساسی به عنوان یک میثاق ملی، در اصل ششم در این خصوص چنین بیان داشته است: در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید با اتکای آرای عمومی اداره شود. از راه انتخابات، انتخاب رئیس‌جمهور، انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان، اعضای شوراها و نظایر آن..؛ و اصول دیگری مثل اصل شصت و سوم و شصت و هفتم و... که در ارتباط با انتخابات و نحوه آن، تبیینات دقیقی داشته‌اند.

بنابراین از نظر اسناد بالا دستی انتخابات یک اصل مهم در جمهوری اسلامی ایران و حق و تکلیف مردم است. از طرف دیگر، بر همگان آشکار است که انقلاب اسلامی و الگوی حکومتی بر آمده از آن حاصل اراده یک ملت بود و این اراده، کماکان از طریق مشارکت در انتخابات اعمال می‌شود. به عبارت دیگر انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یک شاخص اصلی برای مردمی بودن نظام است و مشارکت سیاسی حقی بنیادین برای احیای بسیاری از حقوق اساسی ملت محسوب می‌شود.

انتخابات نشان‌دهنده حساسیت مردم به سرنوشت کشوری است که در آن زندگی می‌کنند و به آن به عنوان مام وطن تعلق خاطر دارند و به جهت هویتی خود را با متعلق به کشور خود می‌دانند و اراده ملی را با حضور در انتخابات به معرض نمایش می‌گذارند و نشان می‌دهد که از اتحاد، یکپارچگی و عزم ملی برخوردارند و در نگاه دیگران، شرکت در انتخابات، اقتدار ملی و شوکت سیاسی آن‌ها را به جهانیان نشان می‌دهد.

ایران عزیز ما، سرزمینی فرهنگی با تاریخ و تمدنی درخشان است که در گذر سال‌ها، طوفان‌های بسیاری را بر پیکر خود تحمل ساخته اما همواره استوار ایستاده و پرصلابت‌تر از گذشته، قامت راست کرده است. در این ایام سرنوشت‌ساز که نور امید و ایمان به پیروزی ایران عزیز در دل‌هایمان شراره می‌کشد، زمان، شتابان می‌گذرد و فرصت‌ها یک به یک از راه می‌رسند. همواره می‌توان از فرصت‌ها بهره جست و راهی روشن برای فردای پربار و پرافتخار میهن عزیزمان ایران.

اینک، در حالی به استقبال حماسه ی ماندگار ملت قهرمان ایران اسلامی در هشتم تیرماه می رویم که فراخوان بدخواهان نظام جمهوری اسلامی در طیف گسترده ای از رسانه های وابسته به این بدخواهان، هرروز بارها و بارها منتشر می شد تا با سواستفاده از مشکلات موجود در داخل کشور، مردم را از رفتن به پای صندوق های رأی بازدارند که این امر بازتاب گسترده ای در سطح جهان داشت، اما مردم با حضور خود فریاد می زنند حکومتی بر مبنای اسلام و جمهوریت می خواهند که پاسخ محکمی به دست اندازی ها و فتنه جویی های رسانه های بی هویت غربی و اربابان آنهاست.

بی شک این انتخابات به لحاظ اهمیت و جایگاه، پس از طی دوران سختی که در غم از دست دادن رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی بر ملت گذشت، خلق حماسه ای بزرگ و ماندگار در تاریخ کشورمان، تاثیری فوق العاده در عرصه ملی و بین المللی خواهد داشت.

به یاری خداوند متعال و با اتکال به بصیرت مردمان این دیار مهرورزی، ۸ تیرماه سال۱۴۰۳ هجری شمسی، مردم ایران اسلامی در مقابل دیدگان جهانیان، با حضور در پای صندوق های رأی، چهارمین انتخابات قرن را تبدیل به حماسه و جریانی امیدآفرین خواهند کردو فهم سیاسی خود را به رخ ملت های جهان خواهند کشید.

سرتیپ دوم پاسدار محمد بهرامی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha