یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
نماینده ولی فقیه دراستان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در جلسه شورای اداری شهرستان قزوین گفت: انتخابات پرشور ضامن اقتدار ایران اسلامی است و سلامت، مشارکت، امنیت و رقابت چهار رکن اصلی انتخابات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای اداری قزوین که امروز درسالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ایام نیمه خرداد را با همه حوادثی که سرنوشت مستضعفان عالم و مقاومت اسلامی را پایه‌گذاری کرد گرامی می‌داریم، همچنین شهادت شهدای خدمت و در رأس آن‌ها شهیدان رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم، استاندار محترم آذربایجان شرقی و دیگر همراهان آنان را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: در این ایام بحث صرفه‌جویی در انرژی بسیار حائز اهمیت است، ما بحران آب و برق نداریم، بحران مدیریت این‌ها را داریم، بحران اطلاع‌رسانی صحیح و بجا را داریم، اینکه بتوانیم مردم را متوجه کنیم که بدانند شرایط چیست، این وظیفه همه ماست، حوزه‌های علمیه، امامان جمعه و جماعت نیز باید در کنار شما بسیج شوند و رسالت و وظیفه انسانی و ملی خود را به درستی در این حوزه انجام دهند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: محوری‌ترین مسئله این جلسه، بحث انتخابات است، شما پیشکسوتان این عرصه بوده‌اید و با تجربه کار خود را به خوبی انجام داده‌اید و دوره‌های مختلفی را گذرانده‌اید، امروز هم آماده‌اید که پای‌کار باشید.

انتخابات پرشور ضامن اقتدار ایران اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: همه ما می‌دانیم انتخابات پرشور و با حضور حداکثری و با پسوند آگاهانه و هوشمندانه، زمینه‌ساز و ضامن اقتدار ایران اسلامی است، یعنی چنین انتخاباتی هم زمینه‌ای را فراهم می‌کند که در انظار جهانیان خوش بدرخشیم و هم ماندگاری عزت و اقتدار دولت شهید خدمت را ضمانت می‌کند، بنابراین همه ما برای حضور پرشور و آگاهانه مسئولیت داریم.

سلامت، مشارکت، امنیت و رقابت چهار رکن اصلی انتخابات

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که دغدغه رهبر حکیم انقلاب و مطالبه جدی ایشان در خصوص انتخابات است، ۴ رکن در انتخابات باید همواره مدنظر همه باشد، این ۴ رکن شامل سلامت انتخابات، مشارکت حداکثری در انتخابات، امنیت انتخابات و رقابت در انتخابات است، خروجی همه این‌ها همان مشارکت حداکثری در انتخابات خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: یک جا ممکن است در بحث سلامت انتخابات، سلایق متفاوت باشد اما وظیفه ما صرفاً سلامت انتخابات است، ما باید با صداقت و امانت‌داری به سلامت انتخابات توجه داشته باشیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امنیت انتخابات هم ۲ نوع شامل امانت‌داری و امنیت است، این دو باید با هم یکی شوند تا این مطلب کامل شود.

شهید رئیسی الگوی اخلاق انتخاباتی

وی یادآور شد: اخلاق انتخاباتی در نگرش شهید بزرگوار، آیت‌الله رئیسی، یک موقعیت ویژه پیدا کرد، یعنی اگر بخواهیم در رابطه با اخلاق انتخاباتی نظریه‌پردازی کنیم، باید بگوییم که در ایام انتخابات به این شهید بزرگوار تهمت کم سوادی زدند در حالی که ایشان مجتهد حوزه بود و دکترای دفاع شده دانشگاهی داشت، اما شهید رئیسی به دفاع از خود نپرداختند و با سکوت از این معنا گذشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: این مسئله به تنهایی ارتقای جایگاه اخلاق انتخاباتی را به همه ما یاد می‌دهد، ان‌شاءالله کسانی که قرار است در این دوره در عرصه فعالیت رقابتی به میدان بیایند، بیشتر به این معنا ملتزم باشند، ما هم در قسمت‌هایی که متعلق به ماست، باید اخلاق انتخاباتی را در حد اعلاء رعایت کنیم تا الگویی برای دنیا باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی فقط متعلق به ایران نیست، اگر متعلق به ایران بود خدا به پیغمبر ما نمی‌فرمود به مردم بگو من پیغمبر همه شما در هر جغرافیای زمانی و مکانی هستم، ما می‌خواهیم رسالت رسول خدا (ص) را دنبال کنیم، مقاومت اسلامی به معنای بازوی قدرتمند اجرایی رسالت جهانی پیامبر (ص) است، بنابراین انتخابات ما باید برای کشورهای اسلامی و همه دنیا الگوبخش باشد تا بتوانیم به دنیا بگوییم آن تمدنی که ما به دنبالش هستیم، انتخاباتش این گونه است.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها به‌دنبال یک نوع تمدن هستند، همه دنیا می‌بینند که این تمدن به معنای قتل‌عام کودکان و زنان، نسل‌کشی و بی‌رحمی به تمام عیار است، این‌ها کار حیوانات درنده را انجام می‌دهند، البته حتی حیوانات درنده هم واژه‌ای نیست که بتواند خیانت و جنایت وحشیانه آن‌ها را توجیه کند، بنابراین این یک نوع تمدن است.

انتخابات پرشور ضامن اقتدار ایران اسلامی است

انتخابات پرشور ضامن اقتدار ایران اسلامی است

انتخابات پرشور ضامن اقتدار ایران اسلامی است

انتهای پیام /

خبرنگار: امین نعمتی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha