دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
مولوی عبداللهی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت اسدیه با تاکید بر این‌که به هر اندازه که مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، نشانه انسجام و اقتدار ملی است،گفت: اگر مردم نسبت به انتخابات احساس بی‌تفاوتی کنند، در حقیقت ضعفی برای قدرت نظام و ملت محسوب می‌شود.

مولوی سید احمد عبداللهی، امام جمعه اهل سنت اسدیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند، پیرامون اهمیت شرکت مردم در انتخابات، اظهار کرد: انتخابات در حقیقت بهایی است که به افراد جامعه داده و از آنها برای اداره سرنوشت کشور نظرخواهی می‌شود.

وی ادامه داد: مردم برای این‌که در سرنوشت خود تأثیرگذار و فردی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند، باید در پای صندوق‌های رای حضور چشمگیر داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه تصریح کرد: مردم بایستی با انتخاب درست خود فردی که لیاقت و شایستگی، دلسوزی و صداقت، شجاعت و شهامت و در نهایت کارآمد باشد را به عنوان"گزینه اصلح" و رئیس جمهور انتخاب کنند.

مولوی عبداللهی با تاکید بر این‌که به هر اندازه که مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، نشانه انسجام و اقتدار ملی است، عنوان کرد: اگر مردم نسبت به انتخابات احساس بی‌تفاوتی کنند، در حقیقت ضعفی برای قدرت نظام و ملت است.

وی اضافه کرد: اگر مردم مانند گذشته پای کار باشند و مشارکت حداکثری را رقم بزنند، باعث اقتدار نظام و ملت می‌شود و دشمنان را مأیوس و ناامید می‌کنند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه در ادامه صحبت‌هایش ضمن اشاره به نهاد انقلابی شورای نگهبان، تبیین کرد: تشکیل شورای نگهبان به فرمان حضرت امام خمینی(ره) از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی ایران است.

مولوی عبداللهی با بیان این‌که شورای نگهبان در احراز صلاحیت نامزدهای ثبت نام کننده برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری دارای تکلیف است، اذعان داشت: این شورا هم به لحاظ این‌که دارای وظیفه شرعی و هم وظیفه قانونی در عرصه انتخابات است، باید وظیفه‌اش را صادقانه و با استحضار قیامت انجام دهد.

وی در جواب سوالی مبنی بر این‌که چرا شورای نگهبان حاضر به رسانه‌ای کردن دلیل رد صلاحیت برخی افراد در انتخابات نیست نیز گفت: شورای نگهبان دلیل رد صلاحیت افراد در انتخابات‌های مختلف را با خودشان درمیان می‌گذارد، اما به دلیل خدشه‌دار نشدن حیثیت بزرگواران بعضا از بیان دلیل رد صلاحیت آنان در جامعه خودداری می‌کند.

امام‌جمعه اهل سنت اسدیه پیرامون این موضوع که برخی افراد و شاید افراد رد صلاحیت شده بعضا شاید شورای نگهبان و فعالیت آن را زیر سوال ببرند، ابراز کرد: این موضوع کار درستی نیست و در واقع توهین محسوب می‌شود که توهین، در دین اسلام جایگاهی ندارد.

مولوی عبداللهی همچنین در خصوص فضای مجازی و فعالیت برخی افراد و جریان‌ها در زمان انتخابات در این عرصه، متذکر شد: آنچه مسلم است، آن است که اگر مطالبی که در فضای مجازی عنوان می‌شود بر پایه صداقت و امانت باشد، خیلی هم خوب است ولی اگه بر خلاف این موضوع باشد، نمی شود روی آن حساب کرد.

وی با اشاره به ضرورت شرکت گسترده آحاد ملت ایران در انتخابات پیش‌رو به دلیل اتفاق ناگواری که برای رئیس جمهور شهید، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افتاد، اظهار داشت: شهید جمهور با اقداماتی که در دوران خدمتش برای ایران اسلامی انجام داد باعث سرافرازی و عزتمندی بیشتر کشور شد.

انتهای پیام/۱۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha