پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
جلسه طلاب استان گلستان

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم گفت: اگر این تفکر امام راحل که دین حکومت کرده و بر اساس آن، انقلابی به وجود آید نبود، واقعا دنیا چه وضعیتی داشت؟ اگر دین نبود، امروز سلطه کفار بر همه کشورهای اسلامی قطعی بود و کشوری پیدا نمی شد که مسلمانی زندگی کرده و کفار بر او سلطه نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در جلسه طلاب و فضلای استان گلستان که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: دین اسلام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از جایگاه والاتری برخوردار شد و در اجتماع و صحنه بین الملل حضور پیدا کرد و تحلیل اتفاقات بین المللی امروز بدون در نظر داشتن دین، تحلیلی اشتباه است.

وی ابراز داشت: اگر این تفکر امام راحل که دین، حکومت کرده و بر اساس آن، انقلابی به وجود آید نبود، واقعا دنیا چه وضعیتی داشت؟ اگر دین نبود، امروز سلطه کفار بر همه کشورهای اسلامی قطعی بود و کشوری پیدا نمی شد که مسلمانی زندگی کرده و کفار بر او سلطه نداشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: حکومت جزئی از اجزاء دین نیست بلکه حکومت عین دین و جوهر دین است و امام خمینی (ره) ثابت کرد که تمام انبیاء برای حکومت آمدند و امروز ۴۵ سال از انقلاب می گذرد و دین در صحنه است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) بیان داشت: امروز ادعاهایی به نام دین به میدان آمده و برخی از افراد قصد دارند دین را از صحنه خارج نمایند که باید مراقب این خطرات بود.

آیت الله فاضل لنکرانی اظهار داشت: دشمن با حکومت، قدرت موشکی و اتمی و ... ما مشکل ندارد، بلکه مشکل آنان با دین ماست و می گویند حرفی از «الله ولی الذین آمنوا» نزنید.

وی با اشاره به اینکه انسان باید حداقل ۵۰ سال در فهم دین اسلام تلاش کند تا به حقیقت آن برسد، ابراز داشت: امام راحل این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را با اجتهاد شخصی خود به وجود نیاورد؛ بلکه بر اساس یک امر روشن دینی این نظام را ایجاد نموده و آیات بسیاری پیرامون آن وجود دارد.

عدم فهم درست دین سبب تشکیک در انتخابات می شود

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: اسلام یعنی حکومت و حکومت نیازمند انتخابات است؛ پس اگر اسلام را به درستی بشناسیم، در لزوم شرکت در انتخابات شک نخواهیم کرد؛ چون انتخابات از لوازم حکومت بوده و اسلام همان حکومت است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) بیان داشت: باور به نظام، موجب استمرار این نظام خواهد شد و رسیدن به باور، نیازمند شناخت درست از اسلام می باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه باید مردم را به سمت دین داری واقعی سوق داد و رسانه ها باید در این عرصه تلاش زیادی داشته باشند، اظهار داشت: باید اعتقادات مردم به خدا و توحید را تقویت کرد که اگر قوی شود، اخلاق و تهذیب نفس به دنبال آن خواهد آمد.

وی ابراز داشت: طلاب و فضلا عمیق‌تر درس خوانده و نباید فقط به برنامه های درسی متعارف حوزه اکتفا نمایند؛ حال که در حوزه حضور داریم، باید به دنبال عمق مسائل اسلام باشیم که اگر در این مسیر حرکت نکنیم، واقعا حیف است.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: طلبه باید به این مسئله فکر کند که در تقویت مسائل دینی جامعه چه کاری می تواند انجام دهد که برای تحقق این مسئله، باید مایه علمی خود را قوی نماید؛ اگر فهم خوبی از دین نداشته باشیم، در تمام امور با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) بیان داشت: وقتی فهم مناسبی از دین نداریم، این مطلب از دهان ما خارج می شود که چه نیازی به شرکت در انتخابات هست و در اصل آن شک می کنیم.

عدم فهم درست دین سبب تشکیک در انتخابات می شود

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام شاهرودی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغی استان گلستان نیز به بیان نکاتی پیرامون مسائل تبلیغی استان پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha