جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
حمید رضا مقدم فر

حوزه/ استاد دانشگاه آزاد اسلامی تهران گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تکمیل کننده حماسه حضور پرشور مردم در بدرقه شهدای خدمت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حمیدرضا مقدم‌ فر، در نشست تخصصی «اندیشه‌های امام خمینی(ره) با موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات» که با حضور جمعی از طلاب، دانشجویان و پژوهشگران مسائل سیاسی در مرکز پاسخگویی به سوالات دینی حرم مطهر رضوی(مدرسه پریزاد) برگزار شد، به تبیین سخنان رهبر انقلاب پیرامون انتخابات پیش رو پرداخت و گفت: ایشان در اجتماع عظیم مردم در مراسم سی و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) رهنمون‌هایی را ارائه کردند که قابل تامل است.

ضرورت شرکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری

وی تصریح کرد: یکی از نکاتی که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند این است که انتخابات پیش رو چند فرق با دیگر انتخابات برگزار شده در کشور دارد، اول اینکه یک اضطرار است و بعد از شهادت رئیس جمهور کشور برگزار می‌شود.

مقدم فر خاطرنشان کرد: ما باید در انتخابات پیش رو یک رئیس جمهور متعهد، با ایمان و پرتلاش انتخاب کنیم تا بتوانیم منافع خود را در روابط بین‌الملل حفظ و عمق استراتژی خود را منطقه، تثبیت کنیم.

کارشناس مسائل استراتژی افزود: کام مردم پس از سانحه دلخراشی که منجر به شهادت رییس جمهور و هیئت همراه شد، تلخ است و انتخاب یک رئیس جمهور مردمی با حضور پرشور و حداکثری کام همه را شیرین خواهد کرد.

وی ابراز کرد: از منظر رهبر انقلاب انتخاب درست و آگاهانه رئیس جمهور همچنین باعث حل مشکلات داخلی از جمله مسائل و مشکلات اقتصادی و فرهنگی خواهد شد و علاوه بر این دستاوردهای بسیار دیگری هم خواهد داشت.

مشارکت حداکثری عامل پیشرفت معادلات بین‌المللی

مدرس دانشگاه با بیان اینکه برگزاری انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری یک دستاورد بزرگ است، اظهار کرد: انتخابات پرشور همچنین می‌تواند در خارج از کشور عمق استراتژی ما را حفظ کند و در عمق معادلات پیچیده بین المللی نیز ما را جلو ببرد.

وی عنوان کرد: مشارکت بالا در انتخابات پیش رو طبق فرمایشات رهبر انقلاب در واقع تکمیل کننده حماسه حضور مردم در حماسه بدرقه شهدای خدمت خواهد بود.

پرهیز از بی‌اخلاقی در مناظرات انتخاباتی

کارشناس و پژوهشگر مسائل استراتژی اضافه کرد: رهبر انقلاب در این سخنرانی به برخی از جنبه سلبی که نباید در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو وجود داشته باشد، نیز اشاره کرده اند؛ از جمله این مسائل پرهیز از بدگویی، تهمت و لجن پراکنی در مناظرات انتخاباتی است.

وی بیان کرد: نامزدهای انتخاباتی در مناظرات باید تنها برنامه‌های خود را معرفی کنند و همچنین می‌توانند برنامه‌های طرف مقابل خود را نقد کنند و از بی‌اخلاقی و لجن پراکنی پرهیز کنند چرا که انجام این اقدامات نه تنها به پیشرفت روند انتخابات کمکی نمی‌کند بلکه به ابروی ملی ضربه می‌زند و یک کشور و یک ملت را بی‌آبرو می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha