سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
جلسه ستاد انتخابات

حوزه/ خانم شریفی، فعالیت‌های ستاد انتخابات، حضور حداکثری در قالب قرارگاه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و کمیته‌ها و کارگروه‌های ذیل آن را تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در راستای فعالیت‌های مختلف ستاد انتخابات و حضور حداکثری در قالب قرارگاه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، جلسه ای با حضور نمایندگان استانی برگزار شد.

معصومه شریفی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در این جلسه، گفت: شهید رئیسی، دیگرخواهی را در پرتو خداخواهی و خیرخواهی داشت و تفاوت ایشان با دیگران، انجام فعالیت‌های سیاسی و دولتی بر مبنای ایدئولوژی توحیدی بود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: جهت تبیین وضعیت سیاسی و اجتماعی در حال حاضر دو بحران وجود دارد؛ نخست، بحران فقدان رییس جمهور شهید و الگوی خدمت که بسیاری از دوگانه‌ها را حل کرد و به وحدت رساند؛ دوم، بحران انتخابات سریع الوقوع که کمتر از سه هفته برای راهبری و تبیین شاخصه‌های مکتب شهید رئیسی و تطبیق کاندیدایی با این شاخصه‌ها فرصت هست.

شریفی ادامه داد: در ساعات اولیه این اتفاق حزن انگیز با توجه به ظرفیت‌های استان، قرارگاه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها متشکل از چند کمیته و کارگروه شکل گرفت و به صورت ملی و بین‌المللی با ماموریت تبیین مکتب شهید رئیسی آغاز به کار کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما موظف به روشنگری مکتب شهید رئیسی هستیم و در این راستا مبلغان زبان‌دان در عرصه بین الملل به ویژه در ساحت فضای مجازی فعال شده اند، اظهار داشت: در سطح استان، هم افزایی بین مدارس مرکز مدیریت و جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها و کنشگران دانشگاهی شکل گرفته است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان کرد: بازطراحی عملیات انتخابات در سه حوزه شکل گرفته است؛ در حوزه اول ایجاد شور و حفظ نشاط انتخابات و بزرگداشت‌های مختلف در فضای داخلی مجموعه‌ها و فضاهای سطح استان با راهبری مجالس خانگی و کانون‌های مسجد محور و در سطح ملی با استفاده از کانون‌های استانی و تشکل‌ها باید ادامه داشته باشد.

شریفی ادامه داد: در حوزه دوم، تبیین مکتب شهید رئیسی به عنوان یک مکتب فکری، اعتقادی و عملی با ایدئولوژی توحیدی و متفاوت با دیدگاه‌های لیبرالیستی باید پیگیری شود و ما باید خدمات ایشان را خوب روایت کنیم و این روایت‌ها باید به صورت فردی و تشکیلاتی و شبکه‌ای و خرده روایت‌های خلق شده در عرصه میدان و فضای مجازی نشر و توزیع گردد.

وی اضافه کرد: در حوزه سوم باید شاخصه‌های مکتب شهید رئیسی و تبیین ضرورت ادامه مسیر ایشان توسط دولت منتخب تبیین و ترویج و ایجاد بصیرت مردمی جهت شناخت شاخص‌های انتخاب اصلح به صورت گسترده و وسیع پیگیری شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها، جایگاه ارزشمند ولی فقیه در مدیریت بحران واقعه حزن انگیز شهادت رییس جمهور را بسیار حائز اهمیت دانست و بر توجه مبلغان به این مساله تاکید کرد.

شریفی در ادامه به معرفی کمیته‌های قرارگاه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها پرداخت و گفت: کمیته‌های درون مجموعه جامعة الزهرا علیهاالسلام شامل کمیته فرهنگی، کمیته تبلیغ با تاکید بر تولید محتوا، کمیته رسانه، کمیته قرآن و حدیث، کمیته پاسخگویی به سوالات و شبهات و کمیته‌های برون مجموعه شامل کمیته حوزویان، کمیته صدا و سیما، کمیته بسیج، کمیته دانشگاهیان، کمیته فرهنگیان و کمیته محلات تشکیل شده است و علاوه بر این‌ها چندین کارگروه زیر مجموعه کمیته‌ها نیز تشکیل شده که شامل کارگروه اساتید و نخبگان حوزه، کارگروه طلاب، کارگروه دانش آموختگان و نخبگان و کارگروه طلاب خوابگاهی است.

وی اظهار داشت: در راستای فعالیت قرارگاه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، هسته اندیشه ورز مرکزی در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها شکل گرفت و کمیته فرهنگی بصیرتی جلسات متعددی با حضور مسئولان کمیته‌های داخلی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و کارگروه‌ها برگزار کرده و هر کدام از این کمیته‌ها با ارائه پیشنهادات فعالیت‌های ستادی و اجرایی جهت اقدام و عملیات پیش رفتند و نیز راهبران هر کمیته و کارگروه با بیان گزارش از اقدامات انجام شده و فعالیت‌های پیش رو به هم افزایی و ارتقاء فعالیت‌ها انجامید.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان این که شبکه سازی طلاب و دانشجویان و ارتباط این دو از طریق بستر فضای مجازی از جمله اولویت‌های معاونت در امر انتخابات و تبیین مکتب شهید رئیسی است، افزود: پیشنهاد طرح نیابت از شهدا در انتخابات، برگزاری تریبون‌های آزاد در نقاط مختلف شهر با همکاری بسیج، طرح هر خانه یک ستاد با همکاری ائمه جماعات و محلات و تبلیغ چهره به چهره؛ حضور مبلغان به عنوان خادم یار در حرم و جمکران از جمله فعالیت‌های کمیته‌ها و کارگروه‌های مذکور هستند.

شریفی در پایان به جلسه مشترک با حجت الاسلام والمسلمین حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران برای بررسی ظرفیت‌های قابل استفاده این مکان مقدس برای حضور پرشور مردم در انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: اعزام مبلغ، برگزاری تریبون آزاد، برگزاری نشست و کارگاه ، برپایی غرفه‌های فرهنگی و کتاب، ارائه محتوا در زمینه‌های مختلف، فضای مجازی و رسانه و استفاده از ظرفیت خادمیاران از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha