یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
آمره

حوزه/ بزرگداشت شهید جمهور و نشست تبیینی «مکتب شهید خدمت» با حضور بانوان مبلغ در جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست تبیینی «مکتب شهید خدمت» با هدف ایجاد وحدت در سوگواری و نحوه برگزاری مجالس خانگی با محوریت قرآن کریم و تبیین مکتب شهید خدمت با حضور بیش از ۵۰ نفر از مبلغان، فعالان و کنشگران فرهنگی استان از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این نشست که فعالان فرهنگی و مبلغان سایر استان‌ها از طریق ارتباط مجازی حضور داشتند، خانم معصومه شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها پس از عرض تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهار داشت: شهید رئیسی یک فرد نیست، بلکه یک مکتب است و نقشی که بانوان در جریان تبیین این مکتب در کانون خانواده و اجتماع می‌توانند ایفا کنند، بی بدیل است.

شریفی با اشاره به اهداف و سیاست‌های سالم و کنشگری، عنوان کرد: ما باید جریان بزرگداشت و سوگواری برای شهدای خدمت را در دل جلسات خانگی از سوی شور به سمت شعور هدایت کنیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: امروز جنگ، جنگ روایت‌هاست و ما بانوان در این جنگ، رزمنده میدان و در در خط مقدم هستیم.

شریفی تأکید کرد: خانه‌ها و جلسات خانگی بستر مناسبی برای روایت مکتب شهید خدمت و بیان شاخصه‌های انتخاب اصلح است، لذا جهت تحقق این منظور، همکاری در برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم را با جامعه فرهنگی قرآنی «عصر» شروع کرده ایم.

تبیین نحوه مدیریت جلسات خانگی قرآن کریم

حجت الاسلام محسن آمره معاون جامعه فرهنگی قرآنی «عصر» استان قم در این نشست به تبیین این طرح پرداخت و گفت: این طرح، تمرکز بر برگزاری جلسات خانگی قرآن مجید است و به عنوان یک نهضت قرآنی با الگوگیری از فرمان حضرت امام(ره) در خصوص نهضت سوادآموزی که در اوایل انقلاب اسلامی صادر شد، در این زمینه، دوره‌های حضوری و کارگاه‌های آموزشی آنلاین و آفلاین مؤسسه هم در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.

وی افزود: مرحله اول این طرح در ماه رمضان 1403 رقم خورد و یک میلیون نفر در عرض یک ماه 30 آیه پرکاربرد در زندگی خود را با شرکت در طرح ملی مسطورا حفظ کردند.

معاون جامعه فرهنگی قرآنی «عصر» استان قم بیان داشت: این طرح با همکاری جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در راستای تبیین مکتب شهید خدمت با نگاه توحیدی و قرآنی در این مرحله اجرا می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha