پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
تصاویر/ دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آیت الله اعرافی

تفاهم نامه همکاری میان مرکز مدیریت حوزه های علمیه و نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی پدیده ای است که از حوزه برخاست و در سایه رهنمودهای امامین انقلاب در این جایگاه کنونی قرار دارد و بسیج همواره پیشران مهمی در این مسیر بوده است.

وی افزود: نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه برخاسته از حوزه است و برای ارتقاء معرفتی پرسنل آنجا به عنوان حوزه تلاش زیادی می کند و ما وظیفه خود می دانیم که با نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعامل داشته باشیم.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: ما در همه بخش ها تاکید بر وجود برنامه های راهبردی پنج ساله داریم و همه بخش ها نیز این برنامه را دارند؛ این جلسه کنونی به صورت فصلی برگزار می شود اما عمده کار با شورای معین است و لازم است آیین نامه جدیدی برای آن نوشته شود و ماهانه به صورت مرتب جلسه داشته باشد.

تفاهم نامه همکاری حوزه علمیه و نمایندگی ولی فقیه در سپاه امضا شد / آیت الله اعرافی: بسیج پیشران مسیر انقلاب اسلامی است


آیت الله اعرافی گفت: شورای معین با هماهنگی هر بخشی، طرح های تصویب شده در حوزه را مطالعه کند و جاهایی که متناسب با نهاد نمایندگی در سپاه است را استفاده کند.

وی افزود: این شورای معین لازم است که بیندیشد مثلا فقه معاصر چه کمکی می تواند به نهاد نمایندگی داشته باشد یا از او کمک بگیرد, یا الان در ۵۰۰ پروژه مورد نیاز نظام که مشغول تهیه و انجام است چه کمکی می تواند انجام دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه در پایان تاکید کرد: طرح های تحولی حوزه براساس این تفاهم نامه ها اجرایی می شود، قبلا تصویب شده که هر طلبه ای در سطح یک حداقل یک بار راهیان نور یا راهیان پیشرفت یا طرح های بنیادینی مثل طرح ولایت را بگذراند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی ضمن ارائه نقطه نظرات خود به تداوم همکاری و تعامل نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه با حوزه های علمیه تاکید کرد.

در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری میان مرکز مدیریت حوزه های علمیه و نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امضا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha