پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
1

حوزه/ فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: از جمله مهم ترین شاخصه های خبرنگار تراز جامعه اسلامی، رعایت اصل امانت داری و داشتن صداقت در فعالیت خبری و رسانه ای است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، سردار هادی رفیعی کیا طی سخنانی در مراسم آغاز به کار باشگاه خبرنگاران دانش‌آموزی در استان مرکزی با بیان این که جامعه از خبرنگار انتظار دارد بدون جانبداری، باشجاعت، صداقت، رعایت اصل امانتداری، اخبار و اطلاعات را به سمع و نظر مردم برساند، گفت: هدف فرماندهی انتظامی از راه‌اندازی این مجموعه علاوه بر انعکاس مشکلات مردم و جامعه، اطلاع رسانی اخبار و اطلاعات حوزه پلیس به مردم است.

وی افزود: چنانچه مجموعه چندضلعی جامعه، خانواده و دانش‌آموز و مدرسه را تصور کنیم، می‌توان پلیس را به عنوان ضلع چهارم به آن اضافه کرد و باید اذعان کرد ما به دنبال ارتباطات چندجانبه بین پلیس، دانش‌آموزان، جامعه فرهنگیان و والدین هستیم.

رفیعی کیا همچنین آموزش و پرورش را یکی از مؤلفه‌های قدرت برشمرد و گفت: چیزی در حدود ۵۰ درصد از جامعه با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و به همین دلیل دشمن در سال ۱۴۰۱ در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد.

وی بیان داشت: با توجه به ارتباطات با جامعه، دانش‌آموزان و پلیس، انتظار است دانش آموزان خبرنگار به مسئولیت اجتماعی خود پرداخته و مبلغ خوبی برای دستاوردهای نظام باشند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی توجه به امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر اهداف باشگاه خبرنگاران دانش‌آموزی عنوان کرد و افزود: باید از تجربیات خبرنگاران رسانه‌ها و ظرفیت شبکه آفتاب برای آموزش و تبلیغ این باشگاه استفاده کرد، ضمن آن که دانش آموزان باید تلاش کنند تا با پشتکار، در آینده یکی از نامداران استان مرکزی باشند.

وی همچنین کنترل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی را مستلزم تعامل و هم افزایی هوشمندانه پلیس و مدرسه دانست و بیان داشت: یکی از اهداف باشگاه خبرنگاران دانش‌آموزی این است که با زبان روشن و گفتار مطابق با فهم دانش‌آموزان، موضوعات جامعه را برای آنها تبیین کرد و خانواده‌ها نیز باید در علاقمند کردن دانش‌آموزان به این حوزه تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha