پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
حجت‌الاسلام کرتی

حوزه/ دبیر جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان استان هرمزگان گفت: جشنواره ملی نهج‌البلاغه دانشگاهیان (رسا) یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و علمی در سطح کشور به شمار می‌رود که باهدف ترویج اندیشه‌های امام علی(ع) و گسترش فرهنگ نهج‌البلاغه در میان جامعه دانشگاهی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام حسین کرتی خورگو  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره ملی نهج‌البلاغه دانشگاهیان (رسا) یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و علمی در سطح کشور به شمار می‌رود که باهدف ترویج اندیشه‌های امام علی(ع) و گسترش فرهنگ نهج‌البلاغه در میان جامعه دانشگاهی برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره نهج‌البلاغه استان هرمزگان به تشریح اهداف و ویژگی‌های این جشنواره پرداخت و گفت: محورهای اصلی این جشنواره در سه بخش شامل خانواده، دشمن‌شناسی، آرمان‌گرایی و مدیریت و حکمرانی است.

وی افزود: این محورها به‌منظور بررسی و تحلیل موضوعات مهم در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان بر اساس آموزه‌های نهج‌البلاغه انتخاب شده‌اند و مخاطبان جشنواره نیز دانشجویان داخلی و بین‌المللی، اساتید و اعضای هیئت‌ علمی، کارکنان و خانواده اساتید و کارکنان هستند که می‌توانند در بخش‌های مختلف جشنواره شرکت کنند.

دبیر جشنواره نهج‌البلاغه هرمزگان، بیان کرد: این جشنواره در پنج بخش ادبی، هنری، رسانه، پژوهشی و معارفی برگزار می‌شود و هدف اصلی برگزاری این جشنواره، ترویج خوانش و مطالعه نهج‌البلاغه به‌منظور فراگیر نمودن نظام فکری و عقلانیت علوی در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام کرتی ادامه داد: همچنین تولید محتوای کارآمد و اثربخش ناظر به نیازهای امروز جامعه اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های نهج‌البلاغه برای جهاد تبیین و پاسخ علمی به شبهات دشمنان اسلام و انقلاب از دیگر اهداف این جشنواره محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نهج‌البلاغه پس از قرآن کریم، گران‌قدرترین و ارزشمندترین میراث‌ فرهنگی اسلام است، اظهار کرد: این کتاب درمان‌بخش دردهای روحی بشر و راه‌گشای هدایت اجتماعی و سیاسی است.

دبیر جشنواره نهج‌البلاغه هرمزگان، ابراز کرد: نهج‌البلاغه منشور انسان‌سازی و دریچه‌ای به نور و ملکوت است که به پر کردن خلأهای فکری، اجتماعی و سیاسی و پاسخگویی به مسائل و مشکلات مسلمانان و بشریت در همه زمان‌ها و مکان‌ها کمک می‌کند.

وی ادامه داد: معرفی و بزرگداشت نهج‌البلاغه به‌عنوان گران‌قدرترین و ارزشمندترین میراث‌فرهنگی اسلام پس از قرآن کریم، بهره‌گیری از آموزه‌های نهج‌البلاغه برای درمان دردهای روحی بشر و هدایت اجتماعی و سیاسی و ایجاد فضای علمی و فرهنگی مناسب برای تبادل اندیشه‌ها و یافته‌های پژوهشی در حوزه نهج‌البلاغه است.

دبیر جشنواره نهج‌البلاغه استان هرمزگان، گفت: جشنواره ملی نهج‌البلاغه دانشگاهیان (رسا) از بهمن‌ماه ۱۴۰۲ تا بهمن‌ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و اطلاع از سایر جزئیات به وبگاه www.rasanahad.ir مراجعه کنند، همچنین داوری آثار ارسالی و اعلام نتایج در پنل ارسال آثار شرکت‌کنندگان به اطلاع آن‌ها رسانده خواهد شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۶۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha